Muggles ? tack; ser fram emot att se dina bilder sen.
Vi velade lite kring vilken färg vi skulle ha på Stringhyllan, men kom till slut fram till att en vit var bäst, just för att den ?smälter in? lite i bakgrunden. Vårt vardagsrum är inte så jättestort (ca 35 m2), så det funkar bäst med nätta möbler. T ex är soffan bara 85 cm djup. De flesta soffor idag är 90-95 cm djupa, men det hade blivit för klumpigt här.
Vad skönt att ni trivs så bra i huset!
Då var alltså ångesten i förväg helt onödig.
Du ska se att rätt som det är har ni ett litet syskon också på väg. Du vet, ketchupeffekt; allt bra kommer på en gång (hoppas jag
).
Nenne ? tack!
Jag sprang i förmiddags, och det var väl ungefär -7 grader här då.
Telis ? jag fick en extra tratt från neo, efter att det visat sig vara hur besvärligt som helst att få tag i en andra tratt.
I Lund är det portvakten(!) som har hand om uthyrningen av pumpar, och tidigare sålde de även extra pumpset, men det hade de lagt av med. De snackade om att man kunde beställa från pumptillverkarens hemsida, men så långt kom jag aldrig, utan det visade sig att neo hade en extra som jag fick.
Apropå pumpen förresten så stod BVC för den kostnaden i ett halvår för oss, för att de tyckte att det var viktigt att barnen fick bröstmjölk, om jag var beredd att pumpa. Kanske även ditt BVC gör så?
AM ? tack! Ha, jag tror inte alls att jag skulle få epilepsi hemma hos dig, i alla fall inte om resten av våningen går i samma stuk som de rum som det finns bilder av i galleriet.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att t ex bryta av med en orientalisk matta hemma hos oss, men min mormor och morfar, som är väldigt gamla och skruttiga, har en som jag gillar, så jag avvaktar köp och ser om det blir ett arv istället.
(Är det hemskt ofint att göra så?
)
PB ? usch, vad tråkigt att det finns en så besvärlig tjej i din sons klass.
Jag förstår mer än väl att du blir arg, för ett sådant beteende som att gå runt och sparka på folk är ju absolut inte OK. Tycker att du gör helt rätt som står på dig. Och du, det är klart att du ska söka det där jobbet! Du är säkert som klippt och skuren för det!
Kram!
Själv fick jag åka till dagis efter lunch och hämta hem en febrig liten Puff. Han hade 40.0 när jag tempade här hemma!
Så hög feber har han aldrig haft förut, och han beter sig inte som vanligt heller. Sitta i famnen är knappast ett normaltillstånd för honom.
Han åt i alla fall en del näringslösning, fick Alvedon i rumpan och nu ligger han och småpratar nöjt för sig själv i sängen. Brorsan sov inte så länge på dagis heller, så de får ta en lur tillsammans nu. Ska se om jag hinner epilera benen under tiden, för det hann jag inte tidigare idag. Men badet var underbart.