• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Cool också! Trots de där bölderna ... ? Jisses Nenne - vilket snyggt par ni måste vara!

muggles skrev 2010-01-25 16:24:12 följande:
    AM: jag kan bekräfta att han är snygg! Och cool liksom...
  • fru AM

Vänta nu - har jag inte sett en bild av P i galleriet? Eller någon annanstans?

• fru AM

fru AM skrev 2010-01-25 16:30:26 följande:

Jisses Nenne - vilket snyggt par ni måste vara!
    Och tänk vad snygg Pricken blir - med dubbla anlag!
  • nennesjuttioåtta

Muggles
    hahaha såg du något av honom när vi träffades? Han hade ju bautasolbrillorna på sig hela tiden... Din man var väldigt tjusig också, btw (och det säger jag inte för att ge igen).

• Tinga

Muggles - tja, jag tänkte att om det vita och det svarta på väggarna var basen, så blev liksom soffans mörkbruna färg accenten. Det brukar ju heta att det är lämpligt med två färger som bas och en som accent, så då blev min logiska slutledning så här.

Ett hus i vår gata har förresten precis sålts. Det är precis likadant som vårt och såldes för 200 000 mer än vi gav för vårt.

• nennesjuttioåtta

AM
    vi var båda väldigt fula som barn, så blir Pricken söt redan som liten så kan det antingen bara braka utför eller bli ett halvdant resultat som hans föräldrar.

• Lapinette

Ahhh... pratas det inredning! Skoj! Får jag va me?

Det där med inåtväxande hår får ni ta med maken ... själv har jag tack och lov inga erfarenheter.

• Lapinette

nenne - här var det tvärtom ... både jag och maken var söta som barn ... men sen någonstans på vägen gick det åt skogen. Men vad gör det... för vi har ju varandra!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    ehh.. åt skogen? Mon dieu! Vakna kvinna!

• nennesjuttioåtta

nä jag har inga inåtväxta heller, mina hårstrån är så raka så platttång skulle göra det vågigt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter