• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Förlåt ett totalt onödigt inlägg Bara jobbar och jobbar men ser fram emot att läsa ikapp sen.

• nennesjuttioåtta

stackars Puff, 40 graders feber!

Gör det inte ont med epilator? En kompis till mig hävdade att den låter så jävla högt för att ingen ska höra att du skriker av smärta.

• snaily

nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 15:29:45 följande:

Gör det inte ont med epilator? En kompis till mig hävdade att den låter så jävla högt för att ingen ska höra att du skriker av smärta.
    Jag tror på den teorin!! Som tur är kan jag inte använda såna då mina hårstrån inte förstår att de ska växa genom huden när de växer ut sen. Jag måste vara extremt hårdhudad! Kanske hänger ihop med mina hårda äggskal...
  • muggles

Tinga: jag tror verkligen inte att det blir någon mer i familjen och det är ju helt ok egentligen det också. Vi har en väldigt bra liten familj nämligen! Men jag var ju lite inställd på att det skulle bli en till och när jag ställer in mig på saker så har jag inte bästa tålamodet att vänta sedan. Bättre att utgå ifrån att det inte kommer att lyckas, och slippa bli så djupt besviken varje månad. Jag orkar helt enkelt inte med det i längden. Hela mitt liv kan inte få hänga på det...

Vårt v-rum är ännu mindre! 21 kvm Men det känns ändå rätt stort så som vi har möblerat det. Vi hade lite bekymmer om vi verkligen valde rätt tapet till vår soffa. Tapeten har ju svart bakgrund och soffan är mörkbrun så det kändes inte helt klockrent först. Vi funderade på om vi borde ha valt tapet efter soffan ist f att falla för en tapet bara för att den var assnygg. Men vi var ju så trötta på alla vita väggar på förra stället och ville verkligen ha en förändring. Förra stället hade vi orangea accenter och de passar inte alls nu - jag tog istället ett gäng mörkbruna kuddar i lite olika former och material och då blev det mkt snyggare. Iom att soffan bryter i färg så blev det snyggast så. Svårt att förklara... Sedan finns det säkert folk som tycker "man kan ju inte ha en brun soffa mot svart" men det skiter jag i. Vi frågade dessutom tapettjejerna (de har tyger med och är väldigt säkra på färgval mm) och de tyckte att det skulle funka (de höll en mörkbrun tygbit mot tapeten innan vi beställde).

Jag borde kanske ha delat upp det här inlägget i flera...

• nennesjuttioåtta

muggles
    ska bli kul att se hur det blev sen på festen.

• Tinga

Tydligen var det stort manfall på dagis idag; bara 7 av 17 barn dök upp imorse. Inte konstigt att Puff, som inte har någon "härdighet" mot dagissjukdomar än, blev sjuk.

Nenne - jag är inte särskilt ömhårad av mig, så jag tycker att det är helt OK att epilera. Om man dessutom gör det hyfsat regelbundet, minst en gång i månaden, så hinner inte alla hår växa ut och då gör det mindre ont. Benen blir så härligt lena när det är nygjort, så det är värt lite plåga.

Muggles - man får ju se till att ha en sådan inställning som funkar för en själv, så att man själv mår bra. Vi andra kan ju hoppas lite i smyg istället.

Jag tror att jag hajjade din förklaring - det är liksom soffan som är accenten. Huvudsaken är ju att man själv är nöjd (angående svart coh brunt; det är ju ni som bor där. Ska bli kul att se foton när ni är redo för det.

• nennesjuttioåtta

snaily
    krullar de in sig igen? Min man har det problemet, fast i ansiktet. Stackarn, det gör skitont och inte blir det bättre sen när jag kommer med nål eller pincett och gräver ut de där krulljävlarna.

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag förstår precis hur det känns, man orkar inte hoppas till slut för det slår en bara till backen. jag önskar så att vi visste hur det blir och att det blir ett syskon till Goa Moa. En Fina Lina eller Härlige Herman (rimmade inte riktigt lika bra)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter