• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    + att ni renoverat ert *katjiiiiinggg*

• Lapinette

nenne ... även på musen??!! *försöker ta bort bilden i mitt huvud på en gul, glad gubbe med rakt könsår*

• Lapinette

Skulle ha åkt skridskor ikväll men väninnan har feber. Men lika glad är jag för det men gladast är nog räven ... eller något liknande, för det innebär att jag kan åka hem och lägga mig på soffan !

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-01-25 16:37:51 följande:
    Muggleshahaha såg du något av honom när vi träffades? Han hade ju bautasolbrillorna på sig hela tiden... Din man var väldigt tjusig också, btw (och det säger jag inte för att ge igen).
    Men det var kanske brillorna som gjorde cool-effekten?! Min man är ju inte direkt snygg-snygg kanske men han är lång och har en bra hållning (=ser grymt snygg ut i kostym! finns det ngt värre än spinkisar med kutrygg i kostym?). Jag brukar säga att han är stilig - det passar på honom! Men han var jäkligt snygg när vi gifte oss - nyklippt och lite coolt stajlad i håret och så de überfina kläderna. Me like
  • Lapinette

Jag faller inte för utseende utan för personlighet och det stämmer även in på min make.

• snaily

Fasen vad nyfiken jag blir på era män!
    Kan ni inte fläka ut dem lite mer på facebook - tänkte jag skriva, sen tror jag jag hittade Mugglans man på bild där!?

• Lapinette

Snaily - min make finns ju där i alla möjliga poser.

• nennesjuttioåtta

lappis
    hahaha tänk strävhårig tax.

Snaily
    aaaooouuuch!

Muggles
    Stilig var ordet! Förstår att han var skitsnygg i kostym på ert bröllop! Jag tyckte P gott kunde tagit av sig solglajjorna så att han inte skulle se så stöddig ut.

• Lapinette

Var det inte mat-Niklas som var mugglans makes dubbelgångare?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter