• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Min man är också så himla snygg i kostym - synd att han aldrig har det på sig bara! Tur att vi har mycket bilder från vårt bröllop.

• Lapinette

mugglan - är han??!! Min make är kort fast även om jag har superhöga klackar så är han ändå lite, lite längre. Fattar inte hur det går ihop ... men hans skor har ju också lite klack ... får fundera vidare på saken och ta fram måttbandet hemma. För klackarna jag hade på mig i helgen är säkert 10 cm höga.

• sweetstreet

Lappis,
    jo det lever väl på.
    Jag har dock insett att mitt job ger mig otroligt hög stressnivå. Tror inte jag insåg det förrän nu efter långeldeigheten över jul. Även omd et inte var någon superledighet på det sättet som en "vanlig" semester är så var det klart lägre stressnivå än här. Vilket faktiskt känns lite jobbigt
    Börjar känna mig lite småorolig för hur resten av året ska gå?! och är lite orolig för att få stressymptom som magkatarr etc...

Men förutom det är det bra....
    Det lägger dock ett litet negativt skimmer över mycket det här med jobbet.
    Men det är som det är.
    Just nu kömpar jag vidare...

• sweetstreet

Hahaha! jaså Mugglan du faller inte heller för korta män??!?!?

• sweetstreet

Förresten vem fan är Freddie????????!!!!!

• Lapinette

Jag föll bara för superblonda, långa smala killar tills jag var en så där 24 år. Sen gick det utför och de blev mörkare och mörkare och kortare och kortare ... inte riktigt för Sicilianaren slår båda de rekorden med sitt nästan svarta hår och 170 i strumplästen.

• Lapinette

Ljungberg, fotbollsspelaren. Han var ett tag i Arsenal.

Är det här jobbet mer stressat än förra? Fast det var kortare ressträcka nu, var det inte så?

• snaily

sweetstreet skrev 2010-01-25 17:12:06 följande:

Hahaha! jaså Mugglan du faller inte heller för korta män??!?!?
    Inte jag heller - min man är klart på gränsen faktiskt med sina 178 cm
  • sweetstreet

Hm förresten minns jag att ni tidigare diskuterat hur många inlägg vi haft i tråden förr???
    Jag har för mig att när den var som allra mest igång var vi en bra bit över 12 000 inlägg!!!!! .-o
    HEEELT sanslöst!!
    men så var det. Men då höll ju jag och Pag igång inlöäggen nattetid och sedan tog ni över där hemma i Sverige. Haha, jag tro vi hade en ständig inläggström under dygnets 24 timmar på den tiden. Men sedan nattugglan Page inte längre hänger här och sedan jag itne har tid heller så har attinläggen misnkat rejält.

Förresten är det NÅGON som vet hur det är med Page???????????
    och med hennes man?

• sweetstreet

Aha DEN Freddie!
    Hm, han ser lite för "femeinin" ut för min smak faktsikt. Gillar lite mer grovhuggna män hahahahahaaaa!!!!!!!!!!

Fast jag inser att han ser bra ut rent objektivt. Men inte riktigt min typ då...

Och jo detta jobbet är 1000 ggr mer strssigt. Framförallt för att den här chefen är arbetsnarkoman och har en piska hänger över oss alla....!
    Nej men nästan så faktsikt.
    Plus att jag väl under de senaste 2 åren mer och mer insett att jag nog inte vill jobba med det jag gör. och det hjälper ju inte upp motivationen direkt.
    Känslan av att vara "trapped" börjar kännas nu. Jag MÅSTE ju jobba här annars är jag ju en illegal invandrare eftersom mitt visum är kopplat till jobbet. Dessutom skulle vi aldrig klara oss på en lön här. Vi klarar oss ju knappt på två...
    Så nej. just nu har jag itne en helt hållbar mental situation känner jag. Men har inte riktigt varken tid eller energi för att VERKLIGEN känna efter vad jag skulle vilja och hur man skulle kunna lösa det hela på för sätt.
    tyvärr....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter