• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Mäklaren ringde nyss och fick mig att sätta kaffet i halsen men hon ville bara berätta att visningen gått bra och att hon skulle höra av sig imorgon. Jag gjorde sedan misstaget att fråga om det var någon som sagt att de var intresserade och det var ett par som sa att det kändes bra *nej nej nej nej nej* så de har imorgon på sig

Telis-men usch då! Hur kom du på det?

• Fru E

*äh glömde strömsladden på jobbet så nu dör datorn*

God Natt!

• passionsblomman

Telis: LIVMODERINFLAMMATION! Tvi vale! Det lät verkligen inte roligt!

Mugglan, det är kanske det jag är rädd för - att vinna menar jag. Det vore lite av en ny identitet för mig tror jag. Jag har alltid horat åt andra för noll och inget och argt sagt att jag kunde göra det bättre själv.

Snygga män? Tja, själv tycker jag Johnny Depp och Orlando Bloom är ganska trevliga att titta på. Brad Pitt också föralldel.

Min egen karl var så fel han kunde bliutanpå sett till vad jag tidigare fallit för. Förr har det varit Han med Ögonen och Gitarren, och kroppen har oftast varit låååång och gänglig.
    Nu har jag en som mer ser ut som Arnold Schwarzenegger (vilket jäkla namn att stava! ) än de ovan nämnda skådisarna.
    Själv skulle han gärna se ut som den mannen i hans mest vältränade dagar. Det vet jag.
    Jag skiter blankt i det där med muskelpaket, till hans sorg, eftersom han regelbundet springer omkring och flexar bissen som nenne brukar säga. Allt för att imponera.

Jag brukar säga att det vore sexigare om han dammsög lite eller så.

• passionsblomman

Nenne, gud vad jag skrattade när jag läste om dina mail imorse!

Ego igen: Om jag nu skulle använda den här månaden till att kanske försöka gå ner ett par kilo? Jag skulle ju spraya from imorgon, men nu kanske jag skulle göra min utrensningskur och så vara lite nyttig...

..om jag också med AM´s hjälp skaffar mig ett CV så är det ju nästan som att ta tag i sitt liv.

• snaily

Telis
    Livmoderinflammation - det är nog inte nyttigt alls, stackars dig!! Har du feber och så? Hoppas antibiotikan hjälper snabbt - det brukar den göra på hundar och kor i alla fall
    Maken blev väldigt smickrad när jag skvallrade om vad du skrivit.

Ore
    Tråkigt med dina föräldrar, verkligen! Själv skulle jag bli jätteledsen om mina föräldrar fick för sig att skilja sig, trots att jag är en gift gammal tant (nästan).

PB
    Sök jobbet!!

Ego
    När ska den här svullnaden i magen ge sig egentligen? Nu är det 5 dagar sen ÄP och jag är mer svullen än nånsin, det bara skvalpar om nedre delen av buken. Ser gravid ut och kan bara ha mina jobbyxor som jag i vanliga fall nästan tappar utan skärp i midjan.

• snaily

Telis förresten
    Jag tycker din man var något av en pudding också faktiskt!

• Telis

Jag har haft lite ont i magen på ett annat sätt än efter snittet (men inget akutont), mått så illa att jag har haft svårt att äta och känt mig bara allmänt sjuk, trött och lite febrig. Jag kände mig löjlig som åkte till akuten idag eftersom jag inte hade jätteont och inte någon ordentlig feber heller, bara en liten temphöjning. Jag tänkte att vem i hela världen känner sig inte lite upp och ner efter att ha fått barn och sovit och ätit dåligt. Men sen såg alla andra i väntrummet dubbelt så pigga ut som jag och det gjorde ont som /"/)=(" när läkaren klämde på livmodern så det var nog bra att jag åkte in ändå. Hoppas nu bara att diagnosen är rätt och att penicillinet hjälper.

Jag såg en tjej som grät när hon kom ut från läkarbesöket och tänkte på mugglan. Usch, det måste vara tråkiga besked många får där.

Håller tummarna för budgivningen och för jobbet, EA och PB!!

• BrudSommar2006

Telis, hjälp, hur har du märkt det, rejält ont i magen eller? Usch vad jobbigt, tror de att det har med snittet att göra?

Snygga män, hm, jag hade ett par som nu är för gamla, nämligen Don Johnson och Kevin Costner, och har inte hittat några nya att byta ut dem mot.

• Telis
    snaily skrev 2010-01-25 20:49:25 följande:
    Telis förrestenJag tycker din man var något av en pudding också faktiskt!
    Hahahahaaaa, nääääe!
  • BrudSommar2006

Snigeln, hur fort hjälper det på hundar och kor då?! När kan Telis förvänta sig att veta??

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter