• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Tinga - stort grattis till det nya jobbet!

• Ore

Snorkis och Oupsie (och Page, om du smygläser!): Håller tummarna för att det går framåt på jobbfronten

Tack för sympatier angående päronens skilsmässa... Litet efter att jag skrivit det inlägget så kom det en hel del tårar. Hur lyckat är det att meddela ett sådant besked till sina barn när två av dem är gravida och en ammar - hormonkaos!!!

Telis: Hoppas att televinken gått upp massor i vikt. Har du provat amningen något mer, eller är det ett projekt som får vänta tills han börjat öka i vikt?

EA: Håller tummarna för huslycka!

BS: KRAM! Finns inte så mycket mer att tillägga, egentligen, ni gör ju allt som går med Iris, utan att riktigt nå fram till henne när hon trotsar...

Nu ska jag fortsätta läsa på sidan 1010

• Ore

Telis: Usch för livmoderinflammation, tur att du åkte in!!!

• snaily

Tinga
    Grattis till nytt jobb!

(Har inte hängt med för övrigt idag.)

Ego
    Jag är verkligen sjukt svullen i magen nu, har blivit ännu mer sen igår tycker jag och är obehagligt att göra plötsliga rörelser - att springa kommer inte på fråga. Har pratat med Falun men tycker inte jag fick så mycket vettiga svar där - jag ville mest veta om de tyckte jag kunde jobba eller ej, de tyckte jag kunde göra det jag klarar av. Problemet är bara att jag har massor av beredskap resten av veckan och man vet ju aldrig vilka arbetsuppgifter som dyker upp. Så jäkla typiskt att jag tajmat detta samma vecka som en kollega har brutit benet och en annan är borta med sjukt barn. Och säg nu inte att ingen är oumbärlig - JAG är det! Åtminstone den här veckan...
    Blir det värre ska jag förstås gå till doktorn/gå hem från jobbet...

• Lapinette

Snaily - har du börjat spraya igen? Blev du svullen i magen av det förra gången också? Själv blev jag mest svullen och öm i slutet när jag tog sprutor och så självfallet dagarna efter ÄP.

• fru AM

Nu ska jag försöka spana in allas män på FB ... Min man ser lite töntig ut på sitt kort där så han bad mig att fixa en ny bild åt honom. Det var när jag skulle göra det som jag upptäckte att mitt bildbehandlingsprogram kraschat. Jag tror jag helt enkelt får köpa ett nytt, för massor av tusen som jag hade tänt köpa ngt annat för.

• Lapinette

Själv är jag stor som en ballong om magen och i natt vaknade jag av att jag hade så jäkla ont . Hur lugn som helst var tanten igår och sen på natten drog hon igång rejält så jag trots starka värktabletter inte kunde sova. I hate her!!!

• Lapinette

Själv är jag inte vän med FB. Kan inte komma åt min inbox som blinkat till att jag har ett meddelande där.

• Snorkfröken77

Lappis - Ett snabbt inhopp, vad har du för värktabletter som inte fungerar? Jag käkade ju receptbelagd som fungerade superbra. Men den fungerar bara om man har ont av kramperna, vilket jag hade. Den dämpar själva ämnet som gör att man får kramp i livmodern.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter