• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Vid halv ett idag kom det ett sms som jag INTE ville ha *mutter mutter* budgivare QN har lagt XX på XXgatan
    Har inte hunnit diskutera så mycket med maken än men hans första svar var att vi skulle höja trots vi egentligen nått vår gräns för detta huset (dock inte vad vi klarar av ekonomiskt utan mer vad vi kan få ut av huset när vi väl säljer). Så just nu har vi inte bestämt oss, maken är oerhört fäst vid huset........(egentligen jag med )

• nennesjuttioåtta

*glider in på knäna*

Har ni hört ett ballt riff på länge? BeeooobeibobeeiiiiooööööÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!

• nennesjuttioåtta

EA
    Ooooho scheisse! hur ska ni göra nu då?!?!?

• muggles

fru AM skrev 2010-01-26 13:38:08 följande:

Mugglan - tack för tips om Picasa ... har jag inte ens tänkt på. Nu är jag ju en mer avancerad användare av bildhantering än "för hushållsbehov" men det kanske kan funka ändå. Jag har en gammal version av Photoshop som fungerar än så länge i alla fall - men den saknar alla finesser jag gillar ...
    Jo jag förstod att du är mer avancerad men tänkte att den klarar det mesta (även om tex Photoshop är mkt bättre). Kanske kan funka under en övergångsperiod.
  • muggles

EA: naj! Hur mkt höjde de kräken med? Köp en voodoodocka, visualisera och stick nålar i den

• nennesjuttioåtta

min man finns på FB full i skit i fejjan. Eller egentligen är det lera men...

Anyway!

Hej på er! idag och igår har jag outat för mitt tjejgäng, jag var lite nervös eftersom jag själv inte var little miss sunshine när de berättade den glada nyheten för mig... Men nu känns det så bra, och de blev jätteglada och rörda.

fast nu känns det som att vi ljuger och har hittat på alltihop. Det är en pruttkudde bara. *fjöööttt*

Lappis
    iiiihhhhhhhh
    men det där med naglarna, var det inte i muffen de skulle kolla?!?

vad var det mer... kokisen, har du kommit ikapp nu?

Snaily
    jag tänker också på överstimulering? Jag hade ju lite ont i magen en tid efteråt men det kändes mer som stick inuti, inte så där svullen och öm som precis efter ÄP. Då har du ju mycket vätska i buken och särskilt efter att ha tömt så många blåsor som du gjorde. Kolla med din gyn!

• nennesjuttioåtta

muggles
    *juckar mot ryggstödet och springer fort över parketten med stolen nedsänkt i lägsta läget*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter