• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Jag tänkte som dig mugglan för vid sprayning brukar man inte bli öm och svullen. Ett tag funderade jag på överstimulering. Kanske något att kolla Snaily?

Jag har inte endo ... åtminstone inte vad jag vet.

• Telis

Ja, just det ja, jag funderade också på om det kunde vara överstimulering, snaily?

• Telis

Dom där mat- och vätskereglerna känner jag igen från kejsarsnittet men i övrigt så fick jag inga regler alls. Inte ens några om att jag skulle duscha innan (men det gjorde jag ändå ).

• muggles

Telis: härligt med viktökning!

Oupsie: starkt att ringa jobbsamtal - sådant är alltid ångestframkallande!

• muggles

Lappis: min man opererade en liten grej på sin hand förra hösten och kvällen innan op (som alltså skedde lokalt på handen) fick han duscha med sådant medel.

• Lapinette

mugglan - precis vad jag ska göra i nästa vecka .... var han tvungen att klippa naglarna också .

• fru AM

Inför mitt snitt skulle jag duscha kvällen innan med duschkräm från ny förpackning (och tvätta håret med nytt schampoo) - rena lakan och rena kläder på morgonen (efter dusch igen). Konstigt med så olika "före-op-instruktioner" Klippa naglarna ... Det är väl inte fötterna eller händerna de ska göra något med!

• fru AM

Mugglan - tack för tips om Picasa ... har jag inte ens tänkt på. Nu är jag ju en mer avancerad användare av bildhantering än "för hushållsbehov" men det kanske kan funka ändå. Jag har en gammal version av Photoshop som fungerar än så länge i alla fall - men den saknar alla finesser jag gillar ...

• Telis

AM, ja jag kom ihåg dina förhållningsregler inför ditt snitt, Frejis fick samma tror jag, så jag följde faktiskt dom också även om inte mitt sjukhus körde med dom. Verkligen märkligt med så olika regler.

• muggles

Jag tänkte kolla på Snailys man men FB vill inte presentera mina vänner för mig Men de har säkert kört ngn uppdatering som löpt amok...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter