• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Muggles-nej inte BOM än men på god väg så om ett par dar så sjunger the red lady

• muggles

*sladdar runt hörnet i korridoren

girar en sväng runt en förvånad kollega

kör så det ryker om heltäckningsmattan

....

• muggles

...och där kom jag i

måååååååååååååååååååååååål

• snaily

Jag är sjukskriven!
    Inte för att det är så jobbigt att vara hemma men jag ställer till VÄRLDENS kaos på jobbet.

Jag har kollat själv med ultraljud och har en massa fri vätska i buken och jättestora äggstockar (vilket enl läkaren i och för sig var ok att ha, men vätskan ska inte vara där).

Min gyn har stängt den här veckan och Falun känns ju lite långt bort, så vilken tur att jag kan ställa diagnos på mig själv! Det räknas nog som en lindrig överstimulering men eftersom jag har ett jobb som kan bli fysiskt jobbigt så bör jag vara hemma.

Sorry, har fortfarande inte läst ikapp, återkommer.

Uppfattar jag att EA haft BOM? Tråkigt!!

• Fru E

Snaily-nej men klart du ska vila om det inte är bra att anstränga sig!!!! Jobbet får arbetsgivaren ta hand om så tänk inte på det!
    Inte BOM än men på god väg om ett par dar

• muggles

EA: men va i helvitte! Du hade ju en boll, trodde det här var för kontorsstolar

• Fru E

mugglan du vet att regler är till för att brytas va

• muggles

EA: jag har BOM på torsdag så nu är vi i synk igen! Vi får ladda förrådet under deppmanteln med Pol Roger och lite GT, fjäderbo-or, högklackat, den lilla svarta, ...

• muggles

EA: äh jag räknar det som doping

Hur mkt höjde ni med då? 25 000 får nog räknas som en normalhöjning, ingen fishöjning som 10 000, så det låter som att de kan komma att kontra.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter