• muggles

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej och hå - en trött muggla tittar in. Inga bud på vår lgh trots 2 planerade och 3 spontana (folk som ringer mäklaren och frågar om de får komma under dagen) visningar. Jahapp, uppenbarligen så är vår lgh inte så attraktiv som vi trodde, trots det skamligt låga priset (om man jämför med annat i stan). Vi har lagt så mkt energi på att fixa i ordning och så blev det inte ens en tummetott.

• muggles

Kan väl lägga till att jag eg inte är orolig för att den inte ska bli såld - för det tror jag den blir. Men det känns helt orimligt att den inte har gått upp i värde ngt alls sedan 2007 (när vi flyttade in) el eg sedan 2005 (när vi köpte den). När vi köpte var det slagsmål om de här lägenheterna och nu är den svårsåld som fan mitt i värsta bostadsrushen - vad fan hände?!

• muggles

Nä det har väl sett rätt bra ut. Det såldes en femma för ngn månad sedan för 2,65 milj och då var avgiften över 7000 kr. Utg.budet var 2,5 vilket vi tyckte kändes högt iom avgiften men det blev ju budgivning ändå. Folk som varit där har kommenterat att trafiken på leden är för intensiv, de tror inte att man kan utnyttja balkongen. Vi har suttit rätt mkt på vår balkong... Men det är klart - visningarna var 17-18 mån-tis mitt i värsta rusningstrafiken - då sitter man oftast inte på balkongen. Dessutom var det regnigt så det svischade säkert bra av alla bilar. Utan det är när det är helg, sommar, senare på kvällen som man sitter på balkongen och då är det ett lätt sus, inget som stör. Alla våra grannar sitter på balkongen... så det är inte bara vi som är extremt ostörda av det. Jag tror mäklaren gjorde bort sig när han gick emot vår önskan om söndagsvisning.

• muggles

Vet inte om de direkt är ovanliga men inte så att det är standard heller. De hus vi var och tittade på var alltid visning en vardagkväll och ibland en lunchvisning.

• muggles

PB: tack! Lycka till själv med dina ivf-samtal. Tycker det låter som en bra idé att byta doktor om du inte hade förtroende för den första. Hoppas nu att ni får ett bra samtal nästa gång. Jag förstår precis vad du menar med att din man borde vara lite mer engagerad och att du ju inte vill tala om för honom vad han ska säga osv.

• muggles

Grattis till rekordet Lappis! Blir det PR ikväll då?

• muggles

Har ni hört om alla döda i Norge? (Tycker du fortfarande att vaccinering är trams Vickan?) Läskigt...

Själv fick jag feber och värsta hostan igår kväll men är bättre nu. Min mamma tror att det var H1N1 men det tror inte jag

Hattis: gött med tant! Nu är vi snart på g igen!

gosnosen: vad härligt med ägget och STORT lycka till! Jag hoppas att det går vägen och vad härligt att det känns bra allting, att det känns som ditt barn. Har man burit ett barn i 9 mån och dessutom fött fram det så har man ju gjort mer än bara sprutat in en spermie (och pappor brukar ju känna att det är deras barn så...).

Sweet: vad tråkigt att du känner dig lite låg. Ibland är det svårt att klura ut varför, det kan vara hormonrelaterat. El höstmörkret. El att det inte är ngt nytt på gång just nu (inget nytt jobb, inget nytt barn, inget nytt boende) - då kanske allting känns som "vardag" och ibland är det inte nog. Yes, vi har köpt huset och behöver en budgivning på 200 000 kr för att gå runt i våra kalkyler. Vi har en söndagsvisning inbokad nu till nästa helg och ska träffa mäklaren idag. Jag tror att han måste marknadsföra det mysiga historiska område vi bor i mer så att folk bortser ifrån att det är trafik nära. Vi tyckte det var perfekt att bo i en modern lägenhet i ett område med gamla 1700-talshus och kullerstensgator runt hörnet - sedan att det även går en stor trafikled nära det brydde vi oss inte så mkt om. Men det gäller ju att hitta ngn mer som tycker så...

• muggles

Hade ngn redan länkat in Pianotrappan här? Jag såg några youtube-länkar men hann aldrig titta på dem... Den var rätt rolig liten humörhöjare såhär på

FREEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAGEEEEEEEEEEEEEN!

• muggles

Telis: tack tack. Det känns ju lite pinsamt att inte ha fått några bud - typ som att man varit korkad och köpt ett objekt som ingen annan vill ha. Klokt skrivet till Sweet.

Kängu: grattis till jobbet glömde jag skriva! Känns det ok ändå fast det inte var det inte var rätt metoder de jobbade med? Fick du den lönen du ville ha?

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-30 09:35:30 följande:
    mugglesdet kan ju kanske vara så här: Flera avvaktar för att se hur det går med intresset, är det många intresserade så tror de att de ändå blir för dyrt. Sen märker de att inte så många är intresserade så då hör de av sig till mäklaren, vilket några till har gjort av samma anledning och så är catfighten igång!
    Själv tror jag tyvärr att det är precis tvärt om. Några har sagt att de ÄR intresserade och att de ska lämna bud nästa dag men sedan har vi inte fått några bud. Jag tror att de har sett att ingen har lagt bud och tänker att den blir svårsåld när de ev ska sälja den framöver. Jag tror köparna är sådana - alla vill ha det alla vill ha.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter