• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Snorkis - mina är också på recept och normalt räcker det om jag tar en men i natt var jag på väg att ta en andra tablett men försökte tappert att somna istället och tillslut lyckades jag. Kommer inte ihåg vad de heter.

• Lapinette

Ja FB har krånglat i några dagar ... är ju nyfiken vad jag har fått för något inbox.

• Snorkfröken77

Lappis - Ok, de jag har är Orudis, de är verkligen superbra och verkar fort.

• Lapinette

Då är det inte samma ... för det där namnet känner jag inte igen. Ska kanske försöka komma ihåg och be om dem nästa gång jag går till gyn.

• Lapinette

Förresten fick idag en reminder på min mobil om mitt besök på Sabbatsberg i nästa vecka. Blev faktiskt lite nervös att jag missuppfattat vilken dag det var. Måste man skicka ut sådant i en hel vecka i förväg?! Tog igår fram papprena om allt jag skulle tänka och inte får göra innan själva operationen. Måste man verkligen klippa naglarna?

• Telis

AM, nej nej! Det var ju länge sen jag frågade om det där, det här började i lördags och är en helt annan sak!

Det har säkert bara varit en lätt begynnande inflammation för jag har inte haft sååå ont eller så hög feber som man kan/brukar få.

Ore, nej vi har inte provat något mer med amningen, vi hade tänkt göra det igår men då mådde jag så dåligt och var på sjukhuset. Idag kanske vi gör ett försök istället.

Lappis, Orudis funkar hyfsat på mig också, försök få ett recept med såna nästa gång! Klippa naglarna?!

Vi har varit på BVC nu och visst har Televinken gått upp i vikt . Han ligger fortfarande en bra bit under sin födelsevikt men det går helt klart åt rätt håll. Och nu ligger han i min famn och bara vägrar att sova trots att han har ätit färdigt.

• fru AM

Klippa naglarna!? Vad mer ska man göra inför op? Färga ögonbrynen?

Kan det bero på att det kan samlas smuts/bakterier under naglarna? I s f måste man ju klippa ner dem helt!

Lapinette skrev 2010-01-26 13:05:52 följande:
    Förresten fick idag en reminder på min mobil om mitt besök på Sabbatsberg i nästa vecka. Blev faktiskt lite nervös att jag missuppfattat vilken dag det var. Måste man skicka ut sådant i en hel vecka i förväg?! Tog igår fram papprena om allt jag skulle tänka och inte får göra innan själva operationen. Måste man verkligen klippa naglarna?
  • muggles

Lappis: det är inte så att du också har endo? Kommer inte ihåg om du har kollat det, men visst har man väldigt ont vid mens om man har endo?

AM: har du testat Picasa (Googles gratisvariant)? Hur bra som helst! Som Mrs Google skulle det ju passa dig

Snaily: du tror inte du har fått ngn infektion du också? De har ju varit där inne och grejat menar jag. Det låter väl inte helt normalt eller...?

• Lapinette

Jag vill inte klippa ned mina naglar ! Det var en hel jäkla lista på saker man skulle göra förutom tvätta hår och kropp i något jäkla medel kvällen innan och inte äta någon mat innan operation ... bara flytande (ej mjölk) och ingenting alls de närmaste 2 timmarna. Lämna värdesaker hemma, inte ha några smycken, ingen piercien ... som sagt har listan hemma så jag minns bara det mest väsentliga .

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter