• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

BS
    1-2 dagar till förbättring ungefär. Fast nu vill jag ju inte likna Telis vid en hund eller en ko...

• Telis

BS, det har det säkert, dom varnade för det redan på BB. Om ett par dagar trodde hon att jag skulle må bättre.

Nu ska jag pussa på lille T, pumpa lite bröst och sen gå och lägga mig. Kram så länge!

• snaily

Telis
    Joooooo!
    Får man nyfiket fråga vad medicinen du fick heter??

• sweetstreet

Telis,
    OJ!!!! Det låter inte bra. Men BRA att du tog dig i kragen och åkte till akuten!!!!
    Nu hopas jag du blir bättre snarast!!!!!!
    Så de varnade för detta p g a k-snittet alltså?? Hm, jag fick ingen som helst varning om att ngt sådan skulle kunna vara hägre riskfaktor innan de snittade mig?
    Komemr du äta en "vanlig" antibiotikakur då? Typ 10 dagar eller är det starkare grejer och lägnre tid?
    Jättekramen och Krya på dig!!

• sweetstreet

Mugglan,
    hahahahaaaa! Jaså du och kollegan skulle slåss om samma free fucks! Där ser man!

Mitt Free fuck nummer ett är helt utan konkurens Clive Owen!
    MY GOD! Jag kan se värstedåliga filmerna bara han är med!!!
    Men oftast är han faktiskt riktigt bra som skådis OCKSÅ.
    Sedan kommer nog Hugh Jackman som god tvåa.
    Haha fast jag gillar honom bäst som Volverine och DET kan ju vara lite svårt att få...?!?

Brad Pitt tycker jag egentligen är rätt ful, men han har charm så jag gillar honom ändå. Dessutom var han STRÅLANDE i senaste Tarantinofilmen!!!!! Himmel!!
    Den var förövrigt kanon om man gillar Taraintino, vilket jag gör. Eller näe, jag älskar snarare hans filmer!

Äsch, snygghet är ändå sååååååå relativt.
    När det väl kommer till kritan handlar det för min del alltid om utstrålning och det där lilla extra.
    Många män som andra tycker är vrålsnygga kan jag känna lite "vadå?" inför. Tror att jag itne går in så mycket på "tvålfager"? Typ Clooney. Han kan jag SE att han ser j.gt bra ut. Men hans utseende gör noll med mig. Även om även han ahr gjort en del jädrans bra roller också. Med utstrålning och hela fadderullan, men nej. Han är för mycket "Gregory Peck" och för lite "oborstad".... För MIN smak då alltså...

Jag gillade även Nicholas Cage länge! Även han en "oborsting" haha!
    Men de senaste åren har han gjort sådana enorma skitfilmer att jag inte ens orkat se dem. Men tycker fortfarande att han ngt visst....

• viktualia

Telis - lät dramatiskt!! *kramar om*

Själv är jag utmattad av föreningsbyråkrati och ska nog sova snart... snaaaaark...

• sweetstreet

Okej med tanke på de jag just räknat upp inser alla att jag inte är Fredrik Ljungberg- eller Orlando Bloom-typen va?!?!?

Ävenom jag tycker att Ljungberg har snygg kropp1
    Men det har ju de flesta elitidrottsmän så länge det inte handlar om tyngdlyftning eller sumo....

På tal om snygg kropp så tja, Michael Phelps går inte av för hackor....!

• Snorkfröken77

Hej hopp!

Här händer det saker! 10 000 inlägg!

Telis - Läskigt med livmoderinflammation.

BS - Hoppas. hoppas Iris blir mer medgörlig snart, måste vara jobbigt *kram*

EA - Håller tummarna hårt!!!!

Ego - De ringde från jobbet jag sökte innan jul och ville ha referenser, bla min nuvarande chef. Han blev blek o nosen när jag berättade men verkade ta det ganska bra, förklarade att jag inte visste vad jag ville så han behövde inte bli orolig ÄN Men spännande, då kan jag inte gjort bort mig totalt trots att jag kände att intervjun gick sådär. Nu blev det iaf väldigt spännande och nervöst, vet inte alls vad jag vill, så jag ligger lågt och avvaktar.

Nu dusch, sen sängen, är sååå trött, blev ingen em-tupplur eftersom jag var hos frissan.

Puss på er!

• Snorkfröken77

Mste bara inflika att jag gillar Sean Connery...Och han får gärna prata lite skottiska med mig *smälter till en våt fläck*

• sweetstreet

Snorkis,
    Ah! Jag gillar också gamle Connery!!!

och KUL med jobbinetvjun! Skoj att de ville ha fler referenser!!!
    Håller tummarna

Vickan tack för din update från page också!

EA;
    vad är det som tummarna hålls för?
    Hus? Jobb? Bebis?
    eller kanske alla tre egentligen. Som ett Kinderägg....?
    Fast jag gissar att det är något av de tre som kasnke är mer aktuellt just NU???

Jag håller tummarna för alla tre så länge ialalfall!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter