• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • sweetstreet

BS,
    oj Iris är verkligen ett barn med stark vilja!
    På gott och ont.
    Hoppas det löser sig så småningom med henne och din make. Så att hon tycker det är okej och t o m roligt att göra saker med honom.
    Vår lilla tjej var oooootroooooligt mammig ett tag. jag trodde jag skulle bli GALEN! Men nu ahr det faktiskt börjat vända tack o lov! Ibland föredrar hon t o m pappa vilkt är såååå skönt!!!
    Det började vända mer efter i julas. vet inte om det abra var åldern eller omdet var ngt annat?
    Nu hoppas jag det håller i sig.

Lycka till med 2-barnsföräldrarollerna också! Inser att det kan vara en ganska jobbig och kaotisk övergångsperiod i början.
    Kram!!

• sweetstreet

Lappis,
    jag kanske kan börja jobba på ditt jobb?????

• passionsblomman

Sweet, var rädd om dig! Jag vet hur det kan bli när det väl tar tvärstopp. Det är ingen lek...

...och inget man har lust att skriva om i ett CV heller btw. "Långtiddsjukskriven pga post traumatisk stress och uttmattningsdepression."
    -Okej, henne tar vi. Hon verkar stresstålig. Tjena!

Iallafall AM, så vore det ju hur gulligt som helst om du vill hjälpa mig. Fast jag undrar om du begriper vad du ger dig in på. För det där med CV och brev och skit är verkligen en ångestfaktor i mitt liv.

BS, det verkar så otroligt jobbigt hur Iris agerar ut så jag bara lider med er! Får ni inga råd eller hjälp via BVC? Det är ju helt ohållbart att hon slåss och går på som hon gör.

Ore, så tråkigt med skilsmässa! Jag är skilsmässounge många gånger om. Både min mamma och min pappa har varit gifta tre gånger vardera. Varav en med varandra då. Och ingen av dem lever i ett äktenskap idag. Käcka odds för att man ska tro på tvåsamheten.
    Jag är kanske idiot på allvar eftersom jag gör det?

Har varit iväg på handbollsträning nu-min sons ben fungeerar utmärkt! Själv passade jag på att gå och fixa spray och Puregon från apoteket, och så har jag impulsköp en tröja! Vi som är totalfattiga den här månaden och kollar alla priser på mataffären!
    Fast det skiter jag i. Jag har verkligen inga kläder eftersom jag är för tjock för mina gamla, så den behövdes.

• viktualia

Passionblomman - SÖK jobbet och ta hjälp av AM!!! Alltid bra med nån annan som ser andra möjligheter i ens eget CV-snurr!

AM - gallerfilt för vuxna.. hm... det kanske vore något.. får invänta leverans från traderasäljaren först...

Sweetan - jag fick mail från Page häromdagen. Hennes man mår helt hyfsat och själv hoppas hon på jobb...

Ore - jobbigt med skilsmässa!

Ego - magen är lite i vägen när jag sitter på kontorsstolen på jobbet.. får sitta ännu mer i skräddarställning för att få plats.. fniss

• muggles
    muggles skrev 2010-01-25 17:00:52 följande:
    Men Lappis - jag har sagt det förut - din man är ju visst snygg! Rent objektivt snyggare än mig skulle jag nog säga (fast jag vill inte byta )
    ...än min skulle det vara
  • muggles
    sweetstreet skrev 2010-01-25 17:09:04 följande:
    haha!jag har nog ingen typ, mer än att jag inte faller alls för korta män.Låter kasnke itne bra i jmställdhetens namn, men jag kan inte hjälpa det.De kan vara hur snygga som helst, men är de under typ 180 sm går de bara fetbort rent attraktionsmässigt för min del..... Konstigt va?!? För själv är jag ju kort!!!!!
    Jag är likadan - och kort. Det har nog med att göra att våra gener vill bli längre, så de vill para oss med långa typer så att våra avkommor inte ska fortsätta vara så korta. Hehe. *hemsnickrad teori*
  • muggles
    sweetstreet skrev 2010-01-25 17:12:26 följande:
    Förresten vem fan är Freddie????????!!!!!
    images.google.com/images%22fredrik+ljungberg%22&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&um=1&ie=UTF-8&ei=RuxdS_SYB9Dm-QbGiqwK&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CC0QsAQwBA
    *dreggel*

Sweet: även Storasyster var ju inne och skrev på nätterna då. Undrar hur hon har det nu för tiden?
  • muggles

Äsch den länken blev kajko. Men det är ju bara att googla och titta på bildbevis.

Freddie och Brad Pitt är de absolut snyggaste jag vet. Och det lustiga är att min jobbkollega har exakt samma smak (hur ofta händer det?). En gång på konferens i Åre skulle alla lista sina "Fuck five" (de gör väl det i Vänner tror jag?) och då hade vi typ 4 av 5 lika. Brad är dessutom lite fulsnygg sådär sexigt, med ringar under ögonen mm.

Sweet: du försvann väl igen men vad jobbigt det lät att du inte riktigt trivs med ditt jobb?! Jag har alltid fått för mig att du brinner för det du gör men det kanske har ändrats?

Ore: skit med skilsmässan. Är själv skilsmässobarn sedan barnsben, jag hoppas själv på att få vara gift med samme "gubbe" livet ut!

PB: inte är man idiot om man tror på tvåsamhet. Vi är alla olika och det har ju inte med gener att göra om man lyckas hålla ihop el inte Jag tror du skulle passa jättebra som föreståndare; du är engagerad och verkar inte ha svårt för att styra upp folk. Du verkar dessutom ha en del idéer. Kör på! Våga vinn

• muggles

Slökollar lite på Familjen Annorlunda. En tanta i 40-årsåldern som redan har 10 barn (el nåt - de är så många så jag har inte riktigt koll) blev gravid igen. Suck. Det är ju lite ojämnt fördelat de där gracerna...

• Telis

Ore, 70 ml , vilken mjölkmaskin du är! Du har inte funderat på att börja sälja?

Ore igen, men fyyy vad tråkigt med dina föräldrar!! Klart att man blir ledsen och tycker att det är jättejobbigt även om man är 30 år. I förhållande till sina föräldrar är man ju alltid barn och det påverkar ju så mycket, hur man firar helger och födelsedagar osv osv. Kraaaaaaam!!
    ¨
    snaily, min man behöver jag ju inte hänga ut på Facebook, du har ju träffat honom. Ingen supersnygging men världens bästa och snällaste och sötaste! Din ser ju ut att vara en riktig pudding om man kollar på Facebook!

Sweet, ! Vad gullig du är! Jag håller med om allt du skriver om amning. Usch, vad jobbigt du verkar ha det med jobbet, hoppas att det löser sig på något bra sätt!

Hurra, hurra till fler än 10.000 inlägg, gud vad vi är bra!

Själv är jag hemma efter att ha suttit på gynakuten halva eftermiddagen och kvällen. Det varkar som om jag har begynnande livmoderinflammation så nu ska jag äta penicillin ett tag. Hoppas att det hjälper så jag börjar må bättre igen, jag har verkligen varit sänkt i helgen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter