• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

Lapinette, vad kul att det gick bra med toastmastrandet förresten.

• Lapinette

Ahhh... självfallet - trist Ore med dina föräldrar. Var det något som du hade väntat eller kom det helt som en överraskning?

• Lapinette

Oupsie - skönt att det är över måste jag säga. I söndags var det lite som ... jaha, vad ska jag nu ta tag i för projekt. November - december jobbade jag som en galning, sen jul och nyår och därefter har jag bara fixat med toastandet om kvällar/helg. Så nu har jag helt plötsligt fritid!

• Telis

Lappis, nej det är ingen komedicin, det är en hundmedicin. Det är penicillin mot livmoderinflammation, och ja, om det nu är det så är det säkert en komplikation efter snittet.

• Lapinette

Telis - har du åkt på livmoderinflammation?!!!

• Oupsie
    Lapinette skrev 2010-01-26 10:24:07 följande:
    Oupsie - skönt att det är över måste jag säga. I söndags var det lite som ... jaha, vad ska jag nu ta tag i för projekt. November - december jobbade jag som en galning, sen jul och nyår och därefter har jag bara fixat med toastandet om kvällar/helg. Så nu har jag helt plötsligt fritid!
    Ja, det blir lätt tomt när man är klar med ett projekt . Har du något nytt projekt på gång?

Jag gillar också att ha projekt. I vår tror jag att det är projekt ut och tävla med hunden som gäller kanske...
  • Lapinette

Oupsie - tänkte pyssla och fixa iordning lite grejer hemma som blivit åsidosatta samt göra vårt fotoalbum à la Kalifornien. Sen har ju alltid resor samt min 40-års fest att planera.

• Oupsie

Lapinette, ja då har du fullt upp . Jag måste också ta tag i våra foton. De ligger bara i mappar i datorn och jag vill gärna göra något med dem.

• fru AM

Ojoj, Telis - trist med inflammation! Men bra att den "fångades upp" i tid. Hoppas inte min tidigare input i smärtfrågan gjorde att de blev värre på ngt sätt. Det är så svårt att utrycka hur "normal" smärta ska kännas ...

Snygga filmstjänor - Clooney är faktiskt en favorit men inte så mycket för utsendet som för den charmiga lätt ironiska stilen ... Tycker det verkar som om han inte hänger upp sig så mycket på sitt utseende liksom. Annars gillar jag Christian Bale (Batman begins). Sean Connery (fast en yngre version) skulle man nog inte tacka nej till (fast jag har en bekant som faktiskt gjort just det ... för kanske 25 år sedan! ). Jag föll för en irlämndare en gång just för att han såg ut som Connery ... och så råkade han heta Sean också!

Livia är äntligen på dagis! Nu har min dator i stället åkt på något virus (samma?) så jag har en del att greja med ... Och så försöker jag kolla på en gammal goding till film med Fred Astaire & Judy Garland. Me like.

• muggles

Telis: vad otäckt med livmoderinflammation - inte att leka med. Bra att du åkte in! Haha, jag sa ju det - nu börjar han vakna till. Hehe... Du kommer att önska dig tillbaka till den tiden när han bara sov

Jag vet att Vänner hittade en lista över de veckor när de har tillväxtperioder (vill äta ofta) men jag hittar den ingenstans.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter