• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Kräken höjde med 25 000
    Nytt bud är lagt från vår sida men herreguuuuuud vad skrämmande!! Maken är bensäker på huset trots skicket invändigt och vill inte släppa det och jag är velig som alltid

*diggar till rockklassiker på min pilatesboll*

• nennesjuttioåtta

EA
    ååh har du pilatesboll istället för stol?

• nennesjuttioåtta

kollegan ute och köper nybakta munkar till tisdagsfikat. WOHOOO!

• Fru E

Nenne-ohh yes både på jobbet och hemma kan sitta bättre då tycker jag

Själv sitter jag och festar med latte och lite smågodis (tröst för BOM och hus)

• muggles

EA: har du fått BOM också! Inte på samma dag väl

• muggles

Är du med då Nenne? Klara, färdiga...

• Fru E

men vad f-n lyckades nyss klura ut att en av våra grannar fått smått, ursäkta nästkommande hemska diskriminering, trots att de båda är stora som hus......(ja jag vet att det är hemskt att skriva så usch och fy på mig )

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter