Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Å nu har jag skummat ikapp lite i nya tråden.

AM
    Superbra trådstart!!!!

Till alla er underbara fina goingar!!!
    TACK för stöd och uppmuntrande ord! Det värmer otroligt mycket.
    Vet inte om det öär hösten eller utarbetning eller ålderskris eller vad fan det är men jag känner mig verkligen lite ur gängorna. Inte deprimerad direkt, och dagarna är ju EGENTLIGEN bra, men det är som om man går runt med en känsla av att allt inte är riktigt som det ska. Och som nu t ex när jag läste era kommentarer till mig som var så gulliga så började jag grina!!!! otroligt!
    Nog för att jag är lättrörd, men så HÄR ska det kanske inte kännas...?!?

Jaja, jag vet inte.
    Det är dock svårt att jobba mindre. Svårt med ledighter och semestrar. Jag har ju ändå mycket semester jämfört med andra amerikaner. Och kanske är det inte ens där skorna klämmer??
    Fast jag känner att till viss del är det nog lite så att man känner sig trapped. Ah vad fan!
    Nu ska jag sluta klaga.

Vill säga lycka till Gosnosen!
    TÄNK vad underbart att dina känslor inför ÄD känns så bra!! Nu hopas jag verkligen att det går vägen!!!

Blivande fruL även för din sprayning och start på IVFandet vill jag önska lycka till!!!

Koko,
    fy vad hemskt med er katt!!!
    Hoppas såååå att den kommer hem oskadd snart!

PB;
    vad glad jag blir att du verkar ha kommit igång nu med undersäkning och att ni ska få lite mer koll på handlingsplan etc. Men visst är det konstigt att det verkar vara så olika på olika kliniker och olika läkare. Och egentlgienvansinnigt att man som "patient" ska vara den som ibland måste vara mer påläst!!!!!! fast itn från internet då, hahahahaha!

Och min lilla Favvokanin!
    Tänk vad du säljer bra!
    och vad härligt att ni verkar så inriktade på adoption nu och att det känns bra för er!
    Haha jag lovar att ni kommer få världens gulligaste lilla barn!!!!!
    Hehe, som mig då, hahahahahaaa!

Ego igen:
    idag vaccinerade vi vår lilla tjej mot både vanliga och H1N1-influensan.
    Här rekommenderar man ju att man vaccinerar barn över 6 månader. I Sverige är det väl inte rekommenderat förrän efter 3 år eller så??
    Jag undrar varför.
    I vilket fall känns det himla bra att hon är vaccinerad nu.
    Här har ju H1N1 eskalerat mycket den senaste tiden så jag tycker det känns tryggt att hon skydd mot den nu. fast kasnke var det den hon hade förra veckan när hon hade feber?
    Vem vet.

Mugglan,
    såg ditt inlägg om lgh.
    Hur är det nu, MÅSTE ni sälja snart för att ni hittat drömhuset, eller kollar ni marknaden för att se vad ni skulle kunna få för lgh och isåfall hur mycket ni kan budgetera för ett hus????

Sedan till namnfrågan.
    Det är knepigt.
    Man vill ju att ens barn inte ska vilja hämnas sitt namn när det blivit större haha!
    Men sedan GÅR det ju MODE i namn också. och självklart blir man påverkad! Det är ju inte för inte som det alltid finns mer eller mindre vanliga namn i varje generation.
    En kompis till lillskruttan i hennes dagisgrupp heter Anakin!
    Haha hur coolt är inte det egentlgien!!!!!!
    Jag tycker det är roligt! Fast jag skulle nog inte komma på tanken att kalla mitt barn Anakin. Det är liksom såååå förknippar med en rollkaraktär. och dessutom en ond sådan. Eller ja, hanv ar ju inte ond så länge han var Anakin iofs, men ändå. man vill ju inte heller kalla sitt abrn för Judas....

Nu ska jag hämta på dagis!

PUSS till er alla sötnosar!!!!!

• sweetstreet

Å gullisar!
    jag tror att det är en kombo detta med hur jag känner just nu.
    En kombo av att ha jobbat mer eller mindre konstant i flera år utan ngåon egentlign ledighet av längre mått. För rpecis som ni skrev tidigare så är det inte "semester" de gånger vi åker till Sverige och det är ju enda gångerna vi har lite längr ledigt. Typ 14-15 dagar. Men då ska det ständigt faras och flängas runt. Både till S-homstrakten och Skånetrakten för att få in båda familjerna....
    Sedan är det säkert hösten och mörkret också. Och så tror jag faktiskt att jag har en liten kris. Igen ålderskris eller så direkt, men jag har den senaste tiden börjat fundera jättemycket över "vad jag vill bli när jag blir stor" och jag VET inte det?!?!?!!?!!!
    Vill inte fortsätta som jag gör iallafall. Mycket p g a att akademisk forskning är skittungt. Pengamässigt får man typ nada men jobba måste man göra hela tiden mer eller mindre. Lite som jag tror att många konstnärer har det. Det måste vara lite av ett "kall" för att man ska orka. En livsstil. Annars klarar man inte av det. Och just SÅ käner jag inte för jobbet. Jag kan jobba mycket i perioder men jag vill göra annat också här i livet...!

Så ja detta är nog egentligen det som gör att jag just nu känner mig som jag är på ett gungfly.... För jag KAN ju egentligen inget annant än det jag gör!!! och det är en läksig tanke att tänka att man ska försöka förändra saker och ting i livet. Jag vet att det går om man vill och orkar men först o främst måste jag ju då ta reda på VAD jag egentligen VILL också! För det vet jag inte riktigt nu!

Men sedan håller jag med dig Telis!
    Självklart handlar livet inte om en massa lyckokickar hela tiden. Och det är lätt att tänka att ALLA verkar leva det där perfekta livet utom en själv och sedan känner man efter lite extra och tänker att "nej idag ÄR jag ju INTE SUUUUPERLYCKLIG..." och så kanske man skräms av detta.
    Fast jag tror inte att det är fallet med mig riktigt. För jag har verkligen varit djupt deprimerad och oluycklig periodvis i livet när de thänt tunga saker så jag VET hur det känns. och jag är inte ens i närheten av ngt sådant just nu. Inte alls tack o lov!
    För rpecis som jag också skrev innan så mår jag bra OCKSÅ. Skitkonstigt. Att BÅDE känna sig lite lost och samtidigt njuta av vardagen och livet. För det GÖR jag. Jag njuter av dottern mer och mer för var dag. Jag njuter av att jag älskar att bo och leva i denna fantastiska stad. Jag njuter av att jag verkligen älskar min man och att vi har det bra trots en massa vardagsproblem som självklart dyker upp ibland, men på det stora så trivs jag med mitt liv. Så det är detta att jag känner BÅDE så och nere SAMTIDIGT som gör mig frustrerad.

Jajaja, jag kommer ingen vart med detta. Men jag ska snart ut och ta en fika med en kompis. Det ska bli kul!
    Och så är det fredag! Måste visserligen jobba i helgen men det är inte mer än vanligt så jag hoppas att man kan få lite Halloweenstämning också. Imorgon är det dags!
    Och på dagsi karvade de pumpa igår. Haha, Lillskruttan kan nu säga pankin vilket är Pumpkin! Och hon är myyyycket fascinerad över detta! Särksitl när de tänder värmeljus i pumpan!

Kramar till er
    och Kängu grattis till jobbet! jag glömde det förut.

Puss på er och ha en riktigt skön helg!

• sweetstreet

BS,
    TACk för infon!!!
    Aha då förstår jag!
    Här visste jag att det fanns kvicksilver i en del doser som man ger vuxna och att vissa är skeptiska p g a detta. Men det ska tydligen vara lika stor dos i en vaccination som det är om man äter en tonfisksmörgås...!
    Jaja, det var iallafall bra att få veta orsaken.
    Nu ahr vi iallafall vaccinerat vår lilla tjej och det känns jättebra!
    Fick just ett emila från dagiset om att de nu har en familj där man vet att de har H1N1 men att deras barn varit på dagis ett par dagar innan det röt ut vilket såklart är den tid man smittar som mest.

• sweetstreet

Tittar in en snabbis me har inte hunnit skumma något. men vad ser jag?? vad har hänr med Gosnosen, Mugglan och September????????
    Skickar kramar till er goingar!

Nu ego:
    Har själv sjuuukt mycket att göra just nu och börjar fanimej undra hur det känns att gå in en den där berömda väggn???
    Jag tror visserligen jag är lpåååångt därifrån än så länge men jag tycker ändå att allt snurar alldeles för snabbt runt mig just nu. Jag klarar inte av att hålla allt i skallen! Och det streddar mig....
    Min svacka tidigare tror jag egentligenv ar strssrelaterad. Det känns lite bättre nu men lite är det som om man hoppar på små tuvor för att försöka undvika kvicksanden runtomkring och man vet att endast ett litet felsteg kan göra att man sjunker. Usch!

Denna vecka är "tyngre" än vanlgit för det är jättemycket jobb. Allt skulle varit gjort i går så att säga. Chefen flåsar mig i nacken hela tiden. Och dessutom har vi sent möte imorgon samt sent seminarim på torsdag så åtminstone två kvällar denna veckan kommer bli sena. Det är ok men två samma vecka kan kännas tungt.
    Idag har varit yberjobbigt också. Sov knappt något alls inatt p g a att LillSkruttan hade jättehosta. Hela tiden. och sedan har det varit en sådan där dag när man bara springer från än det ena än det andra på jobbet. Hela tiden massor att hålla reda på. Nu ahr min hjärna nästan gått in i "off-stadiet" känner jag. Men det känns ok för nu har jag inte så mycket mer idag. Inte att TÄNKA på iallafall. bara att göra... haha!
    Men en 11-timmarsarbetsdag efter att knappt sovit något gör en trött....
    Och tanken på att vi har möte imorgon till tidigast 21 samt på torsdag likadant gör att jag mentalt känner mig ännu tröttare.

Det positiva i detta med att inte få tillräcklig sömn en natt är att jag ofta känner mig jätteutvilad nästa dag bara jag fått sova lite mer...!
    Så jag hoppas på mer sömn inatt. men är orolig för att det kommer bli sisådär med det eftersom hon fortfarande har en eländig hosta...

Jaja, det blir väl helg denna veckan med får vi hoppas!

Nej nu ska jag sluta klaga på saker som i sammanhanget inte är något egentligen.
    Jag börjar känna mig som en gnällig gammal kärring. gammal och kärring går väl an i vanliga fall. Men just gnällig och bitter är två sidor jag verkligen verkligen verkligen hoppas att jag ska slippa behöva lägga mig till med.
    Så sparka gärna till mig i rumpan om det blir för mycket.

Jättebamsekramar till er alla nu!
    I miss you all!
    Och hoppas att någongång i frsamtiden få lite mer tid att hänga här med er igen.

• sweetstreet

Tittar in en snabbis!
    Ser att ORE har fått en liten Guldklimp!!!
    GRATTIS!!! härligt!
    Har inte hunnit läsa ikapp men Vänners inlägg var ju superbra för det var som en liten uppdatering och summering!!!!! Så liiite koll fick jag nu.

Nenne gumman!
    Varmaste styrkekramarna skickar jag till dig vännen!!!!!!
    Och väntan på II verkar vara lite lång.
    Så vad händer nudå. Kör ni ändå med eskimån eller vad säger expertisen?

Vill också skicka varma kramar till Gosnosen och Spetember som jag i Vänners inlägg insåg har det tufft just nu.

Själv är jag helt slut i skallen.
    Har haft en intensiv dag (IGEN!!) på jobbet och inte hunnit äta lunch Det har hela tiden komit gågot emellan och nu är det liksom ingen idé. Jag tror jag kör färdrig racet här och sedan slutar för dagen istället. Lite tidigare än vanligt. Obs HOPPAS jag att det blir....

Ska bli grymt skönt med helg!
    Tror vi ska få fint väder också vilket känns underbart.

Megakramar till er all!!!

• sweetstreet

Vill bara snabbt in och GRATTA Nenne även här i tråden!!!
    har ju gjort det men bara utanför tråden så kasnke ska man göra det här också?!

Jag är sååååå SJUT glad för er skull!!!!
    fattar det kanppt själv men det var ett av de bästa sms jag fått!!!!!

I övrigt är jag superförkyld. Igenkläggad i skallen.
    Hör inget. Snoret antingen rinner som en fors eller sitter fast. Lite olika beroende på tidpunkt på dygnet. Det konstiga är att det kan göra både och samtidigt!!! ÄR inte det konstigt!!!

Sedan har jag en fråga till er Skåningar.
    Vi kommer till Skåne före jul och jag stannar till mellandagarna.
    Om ni och vi (har ingen koll på hur "schemat" ser ut än) har tid vore det superkul att kunna ses!!!!!

Förra året (var det väl??) sågs vi ju hos Tinga och det var så roligt!

Jag kommer till Skåne den 22 december och åker därifrån den 29:e
    Om ni vill kan vi kanske prella ett eller två datum datum och se ifall vi kan ses?!
    Men jag förstår ifall ni har fullt upp.
    På tal om skåningar så undar jag ifall du lagt ner din blogg Junilejon? Har inte sett några inlägg där på länge? Eller har jag bara "tappat bort dig i cyberrymden"

Även i Stockholm vore det kul att träffa alla er som finns (bor där. Men dåKAn jag vara mer uppbokad kanske? Har ju familj och andra vänner också som gärna vill ses, så vi får se ifall det går. Men till Stockholmsområdet kommer jag den 29 dec och åker hem den 5 januari.
    Ev kan man köra ngn fika på stan eller så. Jag har inte bil så det bästa är om det är hyfsat centralt.... Det hade varit sjukt skoj!
    Men som sagt jag brasklappar om att det kan bli alltför knepigt att få till en tid här.....

Sedan vill jag säga GRATTIS till er andra som plussat och som jag missat under min frånvaro!
    Har varit så jävla mycket denna hösten att jag känner mig rätt slut!!!!!!!!
    Därav min bortavaro från tråden också.

Nu ska vi ialalfall till Miami ett par dagar. Flyger på lördag och faaan vad jag ser fram emot det!!! My God! Det ska bli sjuuuuuukt skönt. Ett par dagars avkoppling i värmen!!!!
    För jel och nyårssemester i all ära men VILA blir det ju aldrig i Sverige. Man far och flyger och ahr ständigt skuldkänslor och dåligt samvete över alla man inte kan träffa. Trots att man har ett fullbokat schema från det man landar. Galet egentligen...
    Men desto skönare ska det bli med ett par dagar RIKTiG semester i Florida.
    Maken ska hålla ett föredrag på en Parkinsonkonferens där men själv är jag ju BARA LEDIG!!!! Jeeehoooo!!!!! Poolen med Lill-Skruttan känns itne fel.
    Sedan kommer maken bara att gå på de seminarier han tycker verkar lite intressant resten kommer han också vara ledig. Men gissar att han lär vara lite uppstressad innan han hållit sitt eget så innan dess har han nog inte mental semester. Men efter det ska vi bara ha mysigt ihop!
    Hoppas vara det inte blir en hurricane när vi är där.

Supermegakramen till er ALLA!!!!!

• sweetstreet

Iiih!
    SNABBT inlägg för jag ska på möte om 5 minuter.
    Wiiiieeehh! LAPPIS ska du hit?!?!?!
    Men 19 VADÅ??? Det stod 19 man i ditt inlägg. Vad betyder det? Vilken månad är det???? Man? är det Jan eller Mars?? eller Maj??
    sorry att jag glömt bort din födelsedag. Annars hade jag ju vetat månaden...
    VI MÅÅÅÅSTE TRÄFFAS DÅ!!!!

Junilejon,
    å vad jobbigt. Jag förstår. Har själv varit arbetslös och jag vet känslan och då ahde jag ändå inte alls den stress du har eftersom jag visste att vi skulle åka hit till USa senare.
    Kraaam!

Porchez,
    tror jag det var som frågade om tips att göra is taden.
    Hm, allt beror på vad du/ni är intresserade av att göra. Bara känna av atmosfären - promenera då runt i staden i ett par olika kvarter.
    Museum - MoMa eller Metropoliten kanske? MoMa har en Tim Burtonutställning som pågår fram till april som lär ska vara bra. ajg vill se den men har inte hunnit än.
    Fint väder - gå i Central park
    Vill ni se utsikt - Empire State Building eller en helikoptertur
    Man kan även ta en båttur och se manhattan från floden.
    Jag älskade Ellis Island ockås men det är kanske inte så mycket New Yorkkänsla om man bara har en dag på sig.
    Promenera över Brooklyn Bridge och gå i Brooklyng Heights är fint också!

oj nu måste jag kila

Glömde PB, men du
    jag forskar. Tidig embryonalutveckling pre-implnatat stadiuym. Alltså innan embryot fäst i livmodern.

Återkommer senare ang Skåne och ev Stockholmsträff!

FruLLan - KRAAAM! på dig!

Nu KRAAAM till er alla!!

Ruuuusar-----

• sweetstreet

Mugglan! NEEEEJ!
    Det får inte vara x!!!!!
    Å vännen önskar jag kunde krama om dig nu!
    Hur pass sent kommer maken hem?
    Att vara ensam när man mår sådär och är orolig är bland det värsta jag vet.

• sweetstreet

Lappis!
    Aha MAJ!
    Då vet jag!.
    bra.
    Hur länge stannar ni?
    Kommer ni den 19 och stannar ett tag, drar vidare eller flyger hem igen efter NYC?
    Kanske har du ingen koll????? Haha! Det är kasnke en överraskning med tanke på din födelsedag?!?

• sweetstreet

PB,
    hahahhaaaa! Superhjärnan?!??!?!????
    Nej inte direkt!!!
    Inte alls skulle jag snarare vilja säga.
    Inte mer än ngn annan i varje fall.
    Men det var gulligt att du sa så!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter