Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Kikar in efter hektisk vecka, sover när jag inte jobbar eller leker med liten tjej så det var längesen sist.

Mycket bra trådstart AM - du fångade vår stämning här perfekt. J

Nenne - vill också ha länk och läsa om bus!

Tinga, det känns som ni börjar få någon slags stabilitet iallafall nu, du verkar ha mer ork. Vad fint du beskriver pojkarnas framsteg!

Sweet, du kör ett jäkla tempo, det är klart att det är kämpigt. Våra tjejer är ju jämngamla och jag tycker att en helg kräver en massa energi, samtidgt som man mår bra av att umgås med sitt barn. Sjukdagarna är tröga tycker jag också, det beror delvis på att man inte är van att umgås så i vardagen. En föräldraledighet är en annan sak tror jag.

Muggles, i nuvarande marknad tar det ofta några veckor har jag hört från kompisar i götet, de fick först inga bud men efter tredje visningsrundan kom det igång och fick ut något mer än vad de vågat hoppas på. Håller tummarna! Det låter ju så mysigt med havsnära också.

Liten, jag har inget tips på fordrade stövlar just, jag kör fordrade vattentäta höstkängor som andas www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=245475&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= och de klarar allt utom de djupaste pölarna ( då vattnet kommer ovanifrån). Annars har jag haft yllesockor och vanliga stövlar i pölarna,

Hattis, vad skönt med tant! Hoppas ni snart kan försöka igen.

Kängu, grattis till jobb! Blir det flytt och maken hemma på heltid nu då?

BS, röstar på Viola eller Astrid - jättefina båda två och passar till Iris. Har träffat ett syskonpar som hette Iris och Ester också, passade på något sätt bra också.

Gosnosen, håller verkligen tummarna för er såklart!

Lapinette, kul att kursen verkar funka bra! Nu är ni på väg. Det finns en jättesöt adopterad flicka från Sydkorea på dagis.

Telis, hoppas så det gått bra och att ni fått ta del av den där uppgången alla skriver om i Stockholm nu.

Ore, börjar det blir dags nu?

PB, vad kul med fler kompisar till sonen! Puckad läkare men vad skönt att du snabbt fick bra ny kontakt.

Usch, har glömt hälften såklart.

Själv mår jag absolut hyfsat, klarar mig utan Postafen vissa dagar nu. Blir lite nervös av det nästan, men jag tror illamåendet kom och gick förra gången också. Jag somnar vid 20 efter läggning nästan varje kväll, socialt liv med maken eller andra är bara att glömma. Jag brukar hinna läsa här och sen slockna. Ikväll tänkte jag slå på stort och försöka se Smala Sussie 22.00 på tv så det är bara att kämpa på.

Jag fick berätta för chefen i veckan, han vill ge mig personalansvar för en grupp från 1 maj (deras chef ska också vara f-ledig) och informera de anställda redan nu så att de slapp blir oroliga. Jag vill inte lura dem så det vara bara att berätta. Jag har en helt ny chef sedan efter sommaren, men han tog det bra och vi kom överens om att hålla tyst en månad till och att jag slipper personalansvaret. Känns inget kul att berätta i v 8, men så är det.

• start september

Vaccination ja. Efter mycket läsande och funderande bestämde jag mig för att avvakta vecka 12 innan jag vaccinerar mig. Nu hoppas jag bara att den inte kommer hit innan dess...

• start september

Det hinner du säkert Ore. Kul med flörtkulorna förresten, det lät enormt mycket. Du får ordna pysselstuga!

• start september

Lång ikappläsning krävdes här också.

Koko, fantastiskt med lillebror och sömnen. Gratulerar och verkligen bra jobbat!

Gosnosen, håller tummarna stenhårt.

MSW, vad skönt att det gått bra!

Ore, slit inte ut dig helt - unna dig lite bokläsning, strosande på stan och sånt också.

Lapinette, många har sagt så mycket klokt här. Det är klart att du får reflektera över homeopatin så att du inte ångrar dig, men att ge sig sig in i IVF-karusellen igen är såklart ett stort beslut. Du är värd att må bra nu!

Muggles, hoppas så dagens visning givit spekulanter!

Välkommen till Parnassia och Porchez!

Här är det lite ambivalent. Jag mår toppen, inget illamående, ingen trög mage, ingen antydan till graviditet förutom att magen är rund, jag ser redan gravid ut. Jag tror att det är för bra för att vara sant helt enkelt. Mycket svag mensvärk eller möjligen växtvärk har jag ibland. Jag går in i vecka 10 imorgon och har räknat ut att alla symtom försvann i mitten av vecka 8. Antingen har jag en oförskämd tur, eller så är det MA. Eftersom jag tar proggisar kanske de kan göra så att kroppen inte fattar om något är snett. Jag ska försöka få ett VUL i veckan, för mitt KUB är en månad bort och så länge vill jag inte gå om det redan gått snett. Vi får se om jag lyckas få en tid.

• start september

Tack för svar Hattis och Muggles och tack för alla omtankar.

Jag blöder ännu inte, men har skum värk. Jag fick en tid hos min gyn i veckan, så länge jag inte har akut ont går jag hellre dit än sitter en dag/natt på akuten, även om jag får vänta ett par dagar på besked.

Mest av allt är det magkänslan att något är fel som jag går på. Jag minns så väl känslan förra graviditeten och den fanns här de första tre veckorna. Jag var illamående, åt massor, somnade 19.30 på kvällen och var beroende av loppfrön. Allt detta är som bortblåst sedan 10 dagar. Tidsramen stämmer med det som Hattis och Muggles berättar, jag vet ju dock att hjärtat slog i v 6+2 och att storleken var rätt då, men det kan ju ha hänt något redan samma dag.

På något vis känns det ganska lugnt, men såklart sorgligt om det är som jag misstänker. Jag kan inte göra något åt det nu, men jag får veta denna veckan istället för om en månad och det är jag tacksam för.

• start september

Återigen tack för all omtanke! Jag har tid på onsdag morgon vilket känns helt ok faktiskt, det är faktiskt mitt eget val att inte sätta mig på akuten redan idag/ikväll och möjligheten finns kvar om jag ändrar mig. Jag har så dåliga vibbar från mitt X för några år sedan av de akutmottagningar de gäller så det känns mycket lugnare att komma till min snälle vanlige gyn.

Jag är nedlusad med jobb för tillfället och vi har även några privata panikprojekt så det går bra att hålla sig sysselsatt ikväll och imorgon.

• start september

Kram till Gosnosen, väntan måste vara hemsk.

Kram till Muggles också, det är inte konstigt att du inte är på topp med allt som är. Hoppas så på att försäljningen löser sig snart så att ni får tänka framåt igen!

• start september

Tack för all tummar och tankar.
    Åter från gyn och tyvärr var det som jag kände på mig. Det lilla där inne hade ingen hjärta och var fortsatt storlek vecka 7 (borde vara 10 nu). Ett MA alltså.

Väntar nu på remiss till Ultragyn som kan diskutera vad som händer nu, där får jag också en second opinion på samma gång. Men jag känner inget hopp - det jag såg idag bekräftade vad jag känt. Det känns än så länge mest avtrubbat. För maken var det en större smäll idag, han trodde nog mest jag nojade och var nog inte inställd på att det var verkligen var något fel.

Preliminärt trodde gyn att det räckte med Cytotec, jag känner mig lite skeptisk när det är så stort som v 7. Vad tror Hattis och Muggles?

• start september

Håller fortsatt tummarna för Gosnosen och snälla, fortsätt med julklappstipsen - jag behöver massor, både till barn och vuxna!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter