Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

ICAs choklad med tranbär är dock inte alls illa!

• start september

Kram till Muggles. Jag tror också på att ÄL kan flytta sig lite, så jag räknar kallt med mer än ett paket stickor nästa gång.

Bara för att ÄL inte kom just precis de två dagarna du trodde behöver det inte vara kört! Kanske en lördagspresent? Eller söndagspresent?

Sen är flytt en stressfaktor, det ska man inte förneka, kanske har det flyttat ÄL.

• start september

Hoppas du snart får komma hem BS! Sömnbrist gör ju allting mycket jobbigare. Jag förstå också att du vill vara med Iris i helgen.

• start september

Hej Televinkens mamma!

Återigen, stort grattis! Amning är ett pyssel att få att funka, verkligen. Vad skönt att du verkar vara på benen!

• start september

Vad skönt att ni är hemma nu Telis och BS!

Programmet är inspelat och ska ses vid tillfälle. Jag förstår att det är mycket känslor Tinga.

En fråga till er som har Reima-overaller - upplever ni att de är korta i benen? Lilla tjejens overall har varit något för stor hela tiden fram till nu, då benen helt plötsligt är för korta. Undrar just om man växer ur dem fortare än andra modeller?

• start september

Håller självklart tummarna för Snorkis KUB!

A.M - kan det vara höstblåsor? Tydligen behöver man inte bli immun utan kan ha det flera gånger tyvärr. Stackars Livia.

Vad gör man med en liten tjej som vridit dygnet? Från att somna typ 20.30 blev det under fyra fem dagar mellan 22 och 23.30. Hur katten vänder man rätt så att hon orkar med dagis? Imorse klädde jag på ett sovande barn, som vaknade först när skorna skulle på. Kanske måste vi korta dagsömnen, hon sover ca 1,5 nu men när hon sovit så korta nätter blir det ju 2 h. Jag tror att en fökylning ställde till det, det var täppt och obehagligt också kunde man inte sova för det, men nu sitter ju rutinen. Jag gillar inte läggningsstrider

• start september

Tack för sömnsvar. Jo, det får bli läggning trots protester i tid ikväll och instruktioner till dagis om kortare sömn imorgon. Hemma gäller insomning just nu i vår säng med en förälder och om hon inte vill sova blir det såväl gråt som tjuvnyp (från hennes sida alltså) väldigt fort.

Ingen som känner igen att Reimaoveraller har kortare ben än andra modeller?

• start september

Amning är ett gissel. Ju flera BM man träffar desto större är nog sannolikheten att man får ett tips som funkar. Men man mår inte bra när man håller på och kämpar, det är säkert.

• start september

A.M,

Hon är snart 20 månader och typ 85 cm lång. Jag köpte naivt nog stl 80 eftersom den kändes enorm men tjo vad fort hon växte. Det är bra med plats i övrigt och armarna är nästan för lång, men benen kryper lätt uppåt nu. Hon har jacka och byxor från Pop som är lagom i stl 86, men det är lite för bylsigt för dagislek tycker jag.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter