Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Stor kram till Tinga. Du är verkligen en kämpe och att bryta ihop ibland måset få ske. Jag förstår att det känns tröstlöst att vara tillbaka till sonden igen, särskilt så här års.

Min erfarenhet är att dagis varit jättebra för både rutiner och utveckling och hoppas så på att det ska bli en hjälp på vägen framåt för er också.

• start september

God jul i tråden! Nu försvinner jag för helgerna också. Vi ska också ut på vägarna, känns lite sådär med detta väder.

Jag verkar ha prickat in förkylning tyvärr, men det ger sig väl. En liten bonus med att inte vara gravid i såna lägen är Echinagard, funkar oftast ganska bra på mig. Julens stora begivenhet är förhoppningsvis ÄL, åtminstone i vår lilla famij Hösten har varit ganska torftig på den fronten så varannandagskör känns som en lyx!

Tinga, stor kram till dig. Hoppas så att helgerna överträffar dina förväntingar matmässigt, så att du får må lite bättre. Att ditt mående och maten är kopplat är ju inte så konstigt efter allt som varit.

Stor kram till alla!

• start september

Jahapp, där försvann inlägget. Morr. Försöker igen och ser hur långt jag hinner...

God fortsättning alla! Tänk vad många som har lite (eller mycket)Norén i släkten, det ger mig faktiskt lite perspektiv så att jag inte tycker synd om mig själv som har det lite likadant. Dumt att tycka synd om sig själv när jag inte kan påverka situationen - inte så konstruktivt.

Härligt att se sig BS igen i tråden, jag har saknat dig!

Lapinette - trevlig resa! Spännande med läkarbesöket.

PB, jobbigt beslut ni står inför. Ekonomi är elak begränsare ibland. Hoppas ni når ett beslut ni kan må bra gemensamt i. n

Tinga, tack för reatips - har just handlat för lite mer än vad jag tänkt mig...

Muggles och Telis, grattis till hustillträden!

En stor kram till er som tanten hittade till i helgerna.

Liten, det kunde varit jag som skrev om rivs och slåss. Suck, de sista veckorna har varit fullt av sådant, först mest mot mig men nu också mot maken. Mest är det när hon är trött eller arg men också när vi busar. Vi har försökt förklara att det gör ont etc, men hon tror nog fortfarande att det är en rolig lek. För vår del är tror vi inte att det är ett sätt att uttrycka sig, hon pratar ganska mycket nu. Efter mycket funderande har vi bestämt att konskevent säga nej och ta bort händerna och sen avleda. Det funkar bättre nu iallafall. Jag blev lite lugnare av att lyssna på några inslag från AMs favoritprogram Knattetimmen www.sr.se/Podradio/xml/p4_knattetimmen.xml. Där fanns det förresten mycket bra som fler kan ha nytta av, det står tydligt på varje program vad det handlar om.

Humör har vi också i överskott här. Hon vill helst vara utan blöja, men är inte på något sätt mogen för det så ca hälften av alla byten urartar i gråt. Suck. Barnstolen ratas också - nån som har tips där? Lirkande hjälper ibland men vissa måltider intas på egen stol vilket slutar i rejält kladd samt något fall från stol dessutom.

• start september

Tinga, det låter som det ändå blev en ok jul trots matstrul? Hoppas verkligen det och att dagis kan innebär en ny fas på många sätt. Hur gick det med ditt jobb?

• start september

Grattis till det gemensamma beslutet PB! Förstår precis hur du resonerar.

BS, vi har en potta som hon gillar, provsitter lite och säger sss och kissa på pottan, men aldrig har det kommit något. Hon får vara utan blöja i badrummet när jag fixar med annat där och det är sällan det kommer något på golvet, men inte heller i pottan. Vill inte tvinga fram något med potta, det ska vara en lek än så länge, hon är ju bara 19 månader. Troligen är det att vi bestämmer att hon ska ha blöja som är felet, ibland händer samma sak med kläderna också.

Fast kanske skulle en högre potta funka bättre? Vi skaffade IKEAs lilla bara för att ha att prova med, men en Babybjörn som är högre kanske är lättare att sitta bekvämt på? Är en sådan värd pengarna?

Än så länge ryms vår lilla tjej bra i barnstolen så det är inte det som är problemet tror jag. Måltiderna blir lite kortare när hon kan smita hur som helst, det är sant...

Märker du något på Iris angående syskonets ankomst? Hur mycket förstår hon tror du?

• start september

Izzie, det är inte så att M haft höstblåsor och du blivit smittad? Råkade själv ut för det i höstas och det var hemskt.

• start september

Tinga, kanske kan det på sätt och vis vara bra med ett mer tillfälligt projekt, så hinner du vänja dig lite?

Nenne - japp, vi satsade helhjärtat på ÄL under julen. Vet inte riktigt hur cykeln ser ut men vi tyckte vi gjorde vad vi kunde iallafall. Sann julglädje

Har någon tips på bra barnbestick förresten?

• start september

Muggles,

stor kram. Grubbel fäster så lätt. Jag som varit så tacksam för att vi blev gravida så lätt nu med MA:t trodde ju att jag skulle ta det superlugnt denna gång (vad är oddsen för att det blir på första försöket nu liksom) men ändå känner jag efter hela tiden. Testade dessutom i morse (självklart minus), vilket säkert är minst 5 dagar för tidigt bara för att jag känt något litet stick. Visst, jag är rädd för X så det kanske var motiverat men tankarna flyger iväg.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter