Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis,
    avseende amnings-Bh: Jag hade apotekets först, sen köpte jag dyra men jättesköna från Bravado

www.stylishmom.se/amningsbeha-g202.html, som jag hade på natten

Eftersom det var sommar då hade jag även deras linnen med inbyggd BH - perfekt hemma på sommaren.

Tips till dig som vill ha nattlinne är Boobs nattlinnen, jag hade dem hösten/vintern och var jättenöjd.

• start september

Vet inte om det är bra eller inte om det sätter igång, så länge jag inte hamnar i en otäck situation själv med lilla tjejen så känns det ok. Jag har tryckt i mig Ipren iallafal om det skulle börja göra ont...

Angående mat är det lite si och så med allt som inte är korv eller köttbullar. Broccoli älskar hon, jag hade enorma cravings efter det när jag var gravid, vet inte om det hänger ihop. På dagis äter hon allt säger de. Lunch är nog lättare än middag känns det som. Nackdelen när hon äter dåligt är att hon vaknar mitt i natten och ska ha vällníng igen...

• start september

Ore, visst är det väl särskilda regler för hur länge man får gå när vattnet gått? I vissa landsting har de också regler om antibotika vid förlossningen när man haft vattenavgång. Vill inte skrämmas, men kan vara bra att känna till!

• start september

Läste just på Aftonbladet att vissa landsting verkar vara tveksamma till att vaccinera barn under 1,5 år. Vår teheh bli ju det om ett par veckor så det verkar väl lösa sig ändå, men vilken djungel!

Min kommun har inte fått något vaccin alls denna vecka enligt vårdguiden.

• start september

Som jag fattade var det risken för äggallergi några landsting tagit fasta på, men de flesta ettåringar har väl provat ägg?

• start september

Hej i tråden och stort grattis Ore!

Sitter nu i soffan efter att ha sovit bort hela dagen efter morgonens skrapning. Allt verkar ha gått bra och läkaren kom efteråt och sade att det var helt rätt beslut att skrapa eftersom det var så pass mycket hon fick ut.

Jag är rätt dimmig efter narkos och starka smärtstillande tabletter, men känner just nu mest lättnad. Sorg finns där i bakgrunden såklart men just nu tänker jag mest framåtriktat.

• start september

Tack för kramar!

Ore,

jag har fler kompisar som fått operera ut moderkakan och jag var nära också, så det är nog ganska vanligt, särskilt om man fått värkstimulerande dropp fick jag höra.

Att spricka vill man inte, jag hade nog tur som bara sprack lite grann (tre stygn) trots stort barn och klocka precis som du.

• start september

Jag fick aldrig avsluta det jag skrev till Ore om sprickor, för liten tjej och make kom hem med mat till mig.

Vad jag hört finns det väldigt bra hjälp av att få om man skulle ha obehag krav när det läkt, men man måste ligga på rätt bra själv för att få hjälpen. Så försök attt inte oroa dig utan njut av din lille son och var stolt över din prestation!

• start september

Hur gick det för Blivande och alla äggen idag? När vet man om de delat sig?

Jag har varit så uppe i mitt eget att jag inte kommenterat nästan något på ett bra tag, men jag läser och tar in allt iallafall.

Junilejon, välkommen tillbaka! Tråkig situation, men att frysa in simmare är ju inte ovanligt vid sådana behandlingar? Hoppas så ni kan få ett syskon på ett eller annat sätt.

Telis, bra att du får hjälp av trådens alla snittexperter. Det är säkert ingen lätt fråga och du måste ju få må bra i ditt beslut.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter