Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Muggles,
    Det går ju inte att ändra det man redan gjort, men visst är det lätt att gräma sig. Jag testade inte med stickor denna gångg efetrsom jag var så avslappnad och eftersom det var första riktiga efter MA, tanten kom efter MA på dag 22 så jag visste inte riktigt alls hur lång denna skulle bli och stickor kändes som ett långdraget stressmoment. Nu önksar jag såklart att jag haft koll, men jag kände något dag 14 som jag tror var ÄL. Och därikring vart det julsex så det räckte.

Det där med ålder är ju så individuellt - det tog ju inte extremlångt för er att få till det som blev MA så det finns ju inget som säger att det skulle vara så mycket svårare ett halvår senare egentligen?

Jag har köpt sådant papper via flyttfirmor också, det var något billigare än Shurguard fast det kostade väl inga mängder där heller?

Efterlyser också Hattis - finns du där någonstans?

• start september

Tack alla för bra tips om barnbestick! Inser att det är dags när dottern tar makens gaffel och kämpar med den.. Hon har bara liten plastsked och hur lätt är riktig mat med den? Har faktiskt inte ens tänkt att det vore bra med barnbestick förrän nu...

Får bli en tur till IKEA med alla andra galningar.

• start september

Mina bralltips är dels Tete a Tete även om jag tyckte priset var saftigt. De jeansen hade jag hela vägen och även första veckorna efter, men de gick under magen. Fast jag var ju som störst vår/sommar så då var muddarna lite varma tyckte jag.

Den här byxan hade jag också, jag som har ett kostymjobb fick faktiskt ihop det med uddakavajer och dessa ganska bra, även fast de är lika bekväma som mysbyxor. De var hyfsat små i storleken vill jag minnas.
    www.mamastore.se/product_info.php&products_id=67385

Samma webshop och affär har även Tete a Tete. De tog över den som gick omkull- growinlife som var himla bra.

• start september

Vi hade Babaybjörns babysitter redan från dag korta stunder, men hon var ju ganska stark i kroppen och 4,4 kg. Vi läste på deras hemsida att det var ok vill jag minnas, men det är klart att BVC och andra tycker annorlunda.

Vi använde babysittern fram till 18 månader faktiskt, hon älskar den! Bara i badrummet, hon läste en bok eller drack moegonvälling medan vi duschade. Supersmidigt. Nu sitter hon hellre på golvet, men den har varit ovärdelig. Jag gick dessutom på regelbundna kontroller och behandling för en hudsjukdom när hon var kanske 4-6 månader och då hade jag med den så hon satt i den och gungade under tiden. Superbra, hon var trygg och jag kunde röra mig, bli undersökt, smord och duscha och klä om.

Den bästa prylen vi haft fakstikt, och vi ärvde den av kompisar också. Sicken reklam det blev - nu ska den bara få en ny invånare också ...

• start september

Grattis till födelsedagsbarnen!

MrsB och Liten, tack för bra beskrivingar av potta och barnstol. Det är perfekt att höra från några som bara är några månader före, då får man lite koll på närmaste tiden! När du säger den första barnstolen MrsB- är det typ IKEAs Antilop? Vi har också den med bord, men ska försöka få över på en tripp trapp. Jag vill dock ha bygel på den, men gissar att det lika opopulärt som idag.

• start september

Först idag - en sådan här helgmorgon när man borde få sova. Köldrekord i Stockholm känns det som, burr. Kom till brevlådan innan jag insåg att det var helgdag = ingen tidning. Burr igen. Hus kan ha nackdelar också!

PoPs vanliga fleeceoverall som jag också var nöjd med verkar inte finnas på hemsidan. Förra året återkallade de äldre modeller med luva, men det kom en efteråt, nu verkar den inte finnas.

Så här ser den ut iallafall, om begagnat är ett alternativ.

www.tradera.com/POP-Polarn-o-pyret-windstopper-fleece-overall-stl-56-po-p-auktion_104669464

Slår också ett slag för Grobag - perfekt för oss. Nu är det snart dags att kunna gå ur sängen själv så då får vi väl också sluta.

• start september

Alla barn trivs såklart inte länge i sitter, men för oss blev det alltså den trygga morgonrutinen.

Babybjörns är rätt rymliga, vår lilla tjej är nog ganska normalstor, 84 cm och 12 kg vid 18 månader.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter