Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Lilla tjejen fick sin spruta i veckan och är helt opåverkad av den. Lite röd på stickstället men inget mer. Jätteskönt att det gick så lätt!

• start september

Tack för alla tankar på mig.

Allt hyfsat bra idag, har sovit några timmar på förmiddagen också och tagit en Ipren, annars känns det ganska ok i kroppen. Blöder bara lite faktiskt. Gick en promenad i solen nu och tycker att jag är piggare nu än vad jag varit sedan jag blev gravid. Kankse är det vädret också och att jag nu kan tänka framåt igen, att veta att man har ett dött pyre i magen var ingen kul känsla.

Skrapning görs under narkos, men det är ju en hyfsat lätt narkos jämfört med tex hjärtoperationer. Det var tredje gången jag blev sövd och det är väl inget man ser fram emot men det gick bra. Jag har faktiskt knappt känt någon smärta alls, helt otroligt. Jag tog Cytotec (det man får om det ska blöda ut hemma)några timmar innan hemma tilsammans med smärtstillande för att kroppen skulle vara beredd och sen fick man mer smärtstillande innan man vaknade och det hjälpte fantastiskt bra.

Den här gången var det en mindre operationssal och en vanlig gynstol så det kändes inte så dramatiskt som den gången med X:et, då kändes man sig som i en rymdfilm med alla lampor och vita rockar i en jättesal.

Sen finns ju infektionsrisken såklart efter ingreppet, men det väl bara att hålla tummarna och söka hjälp om man får feber.

• start september

Grattis Snorkis! Vilken överraskning. Att inte förstå att det är på riktigt är nog oundvikligt tror jag.

Nu sovdags!

• start september

Intressant läsning om vaginos, även om det självklart inte är en förklaring för alla.

För egen del är jag lite fundersam nu efter skrapningen, blödningen är borta men det luktar mysko. Jag får nog kolla upp så att det inte är något skumt här. Trodde att man nödvändigt behövde ha feber också om det var infektion men tydligen inte.

Gnälligt är det här, allt elände händer på en gång på något vis. Deprimerade vänner, skilsmässor i familjen, sjukdomar hos äldre generationen och så MA och nu ev infektion. Denna november går inte till historien av positiva skäl direkt. Snacka om att man är öppet mål för svinisen när man är så slut och stressad också. Lilltjejen har fått sputa men vi andra verkar ju få vänta ett par veckor till dessutom.

• start september

Oj vad mycket FrulLan det varit idag! Kul!

Jag vet att man ska ta infektionsrisken på allvar efter skrapning, det är samma sak som efter förlossning precis som du skrev Parnassia. Jag fick en akuttid idag och blev noggrant kollad, men det är troligen bara lite kass ph-balans som jag skulle ta mjölksyra mot samt fortsätta hålla koll på. Jag har det efter mens ofta, men det var ju mer nu men så kunde det bli. Det som var skönt var att det gjordes VUL och jag fick se att inga rester är kvar vilket känns skönt att veta. Cysta hade jag nu igen, hade en stor under förra graviditeten också, men den skulle tydligen försvinna av sig själv.

• start september

Nej Muggles, hösten har varit nästan onödig faktisk. Men nu tar vi nya tag, julmys och sen jäklar ska här plussas igen!

• start september

Kram till BS, det där låter jättejobbigt. Det vore nog väldigt bra att ta hjälp av någon för att kunna hitta en strategi för hur ni gemensamt hanterar Iris - man ska vara stark av att vara två! Jag vet att tiden är en trång faktor, men det vore nog den bästa grunden inför att lillasyster kommer också. Så där ska du inte behöva må!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter