Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB, gårdagens DN hade två små bebisar från Haiti från framsidan och jag började gråta när jag såg dem. De trötta ögonen som sett så mycket och de spinkiga benen som stack ut ur en stor blöja. Jag tittade på min välnärda tjej med likadan blöja och tänkte att det finns ingen rättvisa. Den lilla peng jag skänkt är ju ingenting i sammanhanget.

• start september

PB förresten, jag har tänkt länge att jag skulle fråga dig om du är intresserad av att vara jourhem/familjehem? Jag tror, av det jag "lärt känna" av dig här att du skulle vara fantastisk som det.

Nu ska du få ett litet syskon först, men i en framtid tycker jag du/ni ska fundera på det.

• start september

MSW, låter inte bra med värdet. Undrar också om årstider och sådant påverkar? Har en släkting utan mjälte och han klarar sig bra.

• start september

Undrar just om jag ska våga se dokumentären? Jag är själv hemma ikväll (liten tjej är såklart här, men sover tack och lov).Ikväll läggning i rätt tid!

• start september

Oj, vad jag gråtit när jag såg dokumentären. Vi har en familjemdelem som varit där nyligen och så tänker jag på Tinga med familj såklart. Dtt var ändå skönt att det stod att 90% av barnen på den kliniken klaar sig.

• start september

Jag vet inte jättemycket om reglerna för familjehem, men en bekant har de de sista åren varit familjehem och trivs fantastiskt bra med detta. Jag tror att det handlar om att ha trygga förhållanden och ett stort hjärta.

Självklart måste man se till de egna barnen så att det känns lämpligt för dem först.

• start september

Och temprament måste man väl få ha! Det är nog bara nyttigt i sammanhanget. Och dessutom förstår jag det so m att ni har platsen i ert stora hus också.

• start september

Jag är här! Tjo vad det skrivits!

Vi har varit över 11 000 en gång vill jag minnas, men det var längesen.

Nu har jag hämtat min Nespressobryggare så nu ska här bli gott kaffe!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter