Jag vill att pappa leder mig till altaret...
Bra svar, håller med dig om allt, (nåja inte om homosexuella i kyrkan) men annars stämmer allt:)
Bra svar, håller med dig om allt, (nåja inte om homosexuella i kyrkan) men annars stämmer allt:)
Min präst frågade mig ifall jag ville bli överlämnad, men jag sa nej, utan ville bara bli överlämnad fram till dörren till kyrkan. Sedan gick vi in båda två som jämlika:)
Så jag gjorde både och, blev överlämnad men inte fram till altaret.
jag tycker man kan börja med att förbjuda homosexuella att gifta sig i krykan, det ser jag som större problem än brudöverlämning!
Inom kristendom är det inte tillåtet med homosexuella, och det kan du säkert hitta många förklaringar till. Läs bara bibeln.
Jag anser att man går emot kristendomens värderingar när man tillåter homosexuellla gifta sig i kyrkan!
Men personligen bryr jag mig inte ifall homosexuella gifter sig borgligt, utanför skolan eller utanför min port. Men inte i en kyrka!
inte i min kyrka! och det lär aldrig hända:)
Hurra!
fram, mitten och slutet.
undrar jag också..
För många härinne är brudöverlämning lika med SYND! hahah
aaa för de som anser brudöverlämningen är synd, medans andra skulle bli glada ifall homosexuella inte fick gifta sig i kyrkan.
Men tror du att ämnet är så intressant att man kommer i framtiden förbjuda det?
Man förändrar bara ifall det finns intresse, du ser ju själv, homosexuella fick ju inte gifta sig, men så ändrade man på lagen när många ville det. Men det gäller ju inte i alla kyrkor,
Vill du förbjuda brudöverlämningen så är chansen stor om du och andra gick ihop och klagade tillräckligt, men det skulle bara ske i svenska kyrkan. Så frågan är, hur mkt vill du förändra, bara i sverige eller hela världen? då måste du komma med bra argument.