Inlägg från: ario |Visa alla inlägg
  • ario

Jag vill att pappa leder mig till altaret...

Men Sötaste skribent, endast svenska kyrkan ändrar sig efter mode, inte andra samfund

Inte ser du att andra samfund har ändrat sig? tack o lov!!!!

Halleluja!!!!:)

JustMeAndMyLove skrev 2009-11-03 19:29:25 följande:
    Du svara inte på en enda av mina frågor.Absurdt att kyrkan skulle behöva leva efter ditt sätt att se på kristendommen. Kyrkan ändras varje år, och tack och lov för det.
  • ario

Chris:

Jag tycker brudöverlämningen är vackert och därför ska du följa ditt hjärta hålla fast vid att det inte är kvinnoförtryckt som många trångtsynda människor tycker.

• ario

Har jag skrivit lilla du?

passionsblomman skrev 2009-11-03 20:00:09 följande:
    Det verkar du ju VISST tycka! Att SVK ska ändra sig och fixa till lite mer "rättvisa" i hur vigseln ska gå till.Och så är visst argumenten här BÅDE att SVK är gammaldags och bakåtsträvande och vägrar nytänkande, samtidigt som det visst är en modenyck att besluta om vigselrätt för homosexuella.Nu kan det hända att jag blandar ihop dina och Chris inlägg lite här, men summan av kardemumman i era tyckanden blir ju så! Förresten så tycker jag ni kan skippa sådana där nedlåtande "lilla du"-grejer som ni så gärna kör med.Jag tvivlar på att någon av er är gammal nog att "lillagumma" särskilt många här.Dessutom är det trevligare om ni låter bli.
  • ario

Konstigt att plötsligt blev mina inlägg och dina inlägg skriva av samma person. Ingen av oss skrev lilla du, eller hur.

För att vi delar många åsikter? tråkigt att man inte kan diskutera utan påhopp.

Chris24 skrev 2009-11-03 20:10:31 följande:
    Ursäkta men vem pratade med dig? Jag kan bete mig väldigt ordentligt och uppföra mig i diskussioner,debatter,trådar,forum o vad som så vem är DU o peka o försöka läxa upp mig?Sköt dig själv o ge din åsikt,ja. Precis som jag gjorde men bestäm inte över hur jag ska göra eller inte göra eller säga eller inte säga är du väldigt snäll.Kom inte här och spela överlägsen eller bättre, du har din åsikt och jag har min. Snacka om att komma in mitt i en tråd och bete sig både fult och omoget, jag snackade i allmänheten och det fick jag göra sist jag kollade reglerna på BT.Det jag skrev till "lilla du" var en gång till JuliaAmelia och det är för att hon alltid hetsar och ska bete sig illa i sina inlägg, ja, kaxigt, ENLIGT MIG. Och där reagerade jag.Och vill jag diskutera Svenska kyrkan eller RYSKA kyrkan så tro fan jag kommer o göra det också, så lägg ner själv.Jag diskuterade allt o allting som jag ville, sen vida jag betalar till sVK eller inte vet inte du så snacka inte innan du vet fakta.Att jag dessutom frågade en massa var för att jag var nyfiken på allas åsikter, jag högg inte och jag angrepp inte och jag blev då inte aggressiv förens du kom in just nu o skrev.Alla andra, ha en trevlig kväll!
  • ario

absolut, det håller jag med:)

men man får väl vara med och diskutera? Men det konstiga är ju att det alltid pratas om "kyrkan" och att man ska ta för givet att det är svenska kyrkan vi talar om. Det finns många svenskar som tillhör massa olika samfund, eller hur?

Duchess skrev 2009-11-03 20:23:39 följande:
    Det var värst. Tycker du ändå inte att det finns en poäng i att det blir lite konstigt när man har starka åsikter om en annan kyrkas vigselordning? Jag har inga åsikter om t ex ortodoxa vigselordningen (förutom att jag tycker att den är lite underlig för mig som svenska lutheran). Det måste väl vara upp till varje enskild kyrka att bestämma hur deras vigselritual ska se ut?
  • ario

Boka den ortodoxa kyrkan så har du löst "the problem"

skämtåtsido, kolla vad din kyrka tycker,

AnnaS82 skrev 2009-10-27 20:52:06 följande:
    Hej på er!Ringde o bokade kyrka idag! Nu känns det så verkligt!Det var bara det att jag fick höra att kyrkan (som jag tycker är så vacker, o som jag verkligen vill gifta mig i) vill följa de svenska "policyn" att man går in i kyrkan som ett par. (Man ska inte vara ett bihang till de andra.)Men jag vill gå in med min pappa. Det har alltid varit så i mina tankar... Jag vill att dörrarna ska öppnas, jag vill se min blivande make stå där framme, o jag vill bli överlämnad av min pappa.Jag vill gå in med "mitt gamla liv" och gå ut med det nya... Hur ska jag göra? Någon som har tips?
  • ario

En sak som jag tycker är tråkigt att man ska göra en höna av en fjäder, vill tösen bli överlämnad av hennes far varför ska icke bokstavligt "stenas till döds" här på forum?

Om bruden inte har tänkt eller funderat på att det kan förknippas med kvinnoförtryckt eller heller inte hennes gäster, vem är det då som skadas? Ni?

och inte kommer hennes gäster peka på henne när hon går in med sin far" skit kolla in bruden som kvinnoförtrycks av den manliga rasen"

• ario

Jag tror AnnaS82 och resten som vill bli brudöverlämnad har försvunnit då flera diktaturer härjar på forum med sina extrema åsikter! och alltid är det samma personer år efter år...

Chris: Bravo! älskar dina inlägg:)

• ario

haha

Rufsas skrev 2009-10-28 22:51:24 följande:
    Shit vilka bajsnödiga kommentarer. AnnaS80, föreslår att du stänger ner tråden och låter feministerna tjäbbla någon annanstans.
  • ario

skrattade inte du när du läste den?

så länge det finns komiskt inlägg så kan man får vem som helst skratta!

Heloise skrev 2009-11-03 21:44:11 följande:
    Ja det inlägget är otroligt komiskt tycker jag. Fast kanske mer tragi-komiskt. Fast det var väl knappast anledingen till att du kommenterade det, eller hur.
  • ario

hahahaah

Heloise skrev 2009-11-03 21:54:51 följande:
    Om jag skrattade? Nej det kan jag inte påstå att jag gjorde. Klart du får skratta så mkt du vill, du är bara lite genomskinlig. Du drar upp ett inlägg för x antal sidor sen och kommenterar det, därför att Blomman och Duschess snackade om det, och du vill visa att du inte alls tycker lika som dem.
  • ario

Sämsta inlägg hittils att jämföra folkmordet på judarna med brudöverlämning!

Patetiskt!

• ario

hoppas du får gå med fin morfar:)

annmonw skrev 2009-11-07 01:08:47 följande:
    var och tittade på våran kyrka idag enda kruxet lilla morfar får kanske inte gå med mig tll altaret :( fyfan så dåligt skiter väl i vad det är för gammaldagskvinnosyn eller vad det är för argument dom kör med jag ser det som en fin grejj att morfar går med mig . har aldrig haft en pappa men jag haften morfar och han betyder så mkt för mig och skulle vara så otroligt och få låta han ta del av den upplevlesen men nä då ska kyrkohelvetet fitta sig förstöra ALLT!! :( *bridezilla*
  • ario

om du inte fattar ironi så är det bättre du läser inlägget 2 gånger!

fattar du inte att det är fejkkonto bruden har?

passionsblomman skrev 2009-11-07 13:00:31 följande:
    Och här är kvinnan som helt saknar gränser för vilken typ av inlägg hon väljer att hejja på och stötta.När tycker du egentligen att man passerar gränsen för vad man säger om en kyrka man tänkt sig att gå och fira gudstjänst i?
  • ario

ser du mig le via skärmen så måste du ha en high tech data..hahaha

Ta inte allt personligt härinne, även om du är känslig mot alla inlägg.

passionsblomman skrev 2009-11-07 20:30:26 följande:
    Vems inlägg är ironiskt? Ditt eller? För det framgår verkligen inte någonstans.Menar du att den du kalla för fejkmedlem är ironisk så har h*n då totalt misslyckats med att göra sig förstådd för alla härinne utom dig, ifall du kollar reaktionerna.Jag har heller inte fått några indikationer som gör att jag har anledning att kalla kontot för fejk.Däremot var det bland det mest orföskämda jag sett på BT ever och jag ser dig le åt inlägget och hoppas hon får som hon vill.
  • ario

kan man göra nått mer än smiley:)

shakynose skrev 2009-11-08 08:43:39 följande:
    Du gjorde en smiley i inlägget som passionsblomman refererar till, och sedan sjuttiotalet så är det en symbol man använder för att visa att man ler när man skriver. Knappast high tech, men det är bra att veta ändå.
  • ario

och du kallar inte detta för personangrepp?

Passtionsblomman får bara det hon förtjänar!

passionsblomman skrev 2009-11-07 13:00:31 följande:
    Och här är kvinnan som helt saknar gränser för vilken typ av inlägg hon väljer att hejja på och stötta.När tycker du egentligen att man passerar gränsen för vad man säger om en kyrka man tänkt sig att gå och fira gudstjänst i?
    [/citat]
    Aleta skrev 2009-11-08 23:52:06 följande:
    [citat]
    ???Nu sitter jag som utomstående och läser igen.Passionsblomman förklarar varför och hur man reagerar på inlägg från varandra. Jag uppfattar ingen som helst upprördhet i det inlägget. Hon säger ju till och med att om det är Ario som behöver hjälp en dag så kommer hon att hjälpa henne.Sedan kommer Ario med ett inlägg som öppnar med en provokation följt av ett personangrepp.Ursäkta Ario (använder ursäkta på samma sätt som du) men har du ingen självinsikt alls? (Personligt angrepp, jag antyder med en fråga saker som jag rimligtvis inte kan veta alls.)Jag har fortfarande inte helt förlåtit dig med flera för de saker som jag och andra blev kallade i tråden som du startade men som stängdes av moderatorerna pga att ni sa elaka saker om alla möjliga här inne på BT. Den tråden som jag började läsa för att få veta mer om vad man kan tänkas anse om brudöverlämning och hur man resonerar, men istället till min häpnad får se att den handlade om att smutskasta andra människor. (Om man skriver saker på ett öppet forum på internet så kommer massor av människor att läsa det, även folk som inte har konton på BT. Man kan inte "tjuvläsa" trådar som ni påstod där.)Jag blev hur som helst jättearg och besviken, för jag har försökt att resonera med dig och några till på ett vuxet sätt med ambitionen att förstå.Jag skrev i den tråden ett inlägg som svar på alla dessa påhopp, men jag tror inte att någon av er läste det eftersom tråden hann tas bort. Därför tar jag tillfället i akt att uppmana dig (m fl) att tänka över på vilket sätt ni behandlar människor i er omgivning och hur ni uppfattas som personer här på BT.Tyvärr så har nu allt jag har läst fått mig att förutse att detta inlägg kommer att bemötas med något ekvivalent till uttrycket "whatever", "sköt dig själv" alternativt en massa skitsnack om mig någon annanstans. Jag ska givetvis fortsätta att försöka ta dig m fl på allvar och diskutera som jag skulle göra med andra människor och hoppas att någon form av självinsikt så småningom infinner sig hos alla.
  • ario

haha, akta så du inte får varning för att du tror det är fejkkonto, det kan man också bli varnad för:)

Chris24 skrev 2009-11-09 07:01:06 följande:
    Men oj vad det händer saker på bara 2dgr när man är borta!Läst igenom tråden snabbt nu, den tjejen som säger otroligt fula ord om kyrkan och allting där i om präster m.m bör verkligen tänka om gällande att gifta sig i kyrkan om hon anser den är en "f***ta" och den andra. Om den aliasen sen inte är på riktig så tycker jag det är sorgligt och se att man går och skaffar en fejk alias bara för att jävlas. Dra nu gränsen människor, BT får höjas upp lite mer än så.
Svar på tråden Jag vill att pappa leder mig till altaret...