• elinile

Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

Fler än jag som har svårt att låta bli kakor, godis o annat gott trots att jag så gärna vill gå ner i vikt... Känner mig helt hopplös... Ingen karaktär för fem öre!

Jag vill ner iaf 7 kilo. Någon som känner igen sig o vill följas åt o peppa varandra på vägen??

• Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?
  • MissInko

Hmm det verkar vara mycket snack och lite verkstad här tjejer ;)
    Jag känner verkligen igen mig, dock har jag lite mer än 9 månader kvar.

Jag har hört talas om bröllopsstress som gör att man tappar några kilo, ingen som har kännt av det?

Själv lever jag just nu med 15 kilo övervikt till min matchvikt innan operationerna, men ser ingen idé i att stressa bort det. Visst att jag vill vara grymt snygg i min klänning och att jag vill vara sexig på bröllopsnatten, men att hela tiden tänka på det hjälper tyvär inte.

Jag har erfarenhet av att gå ner 43 kilo på bara ett par månader så är det någon som vill ha hjälp så säg gärna till, det är lättare än Ni tror!
    Tyvär när man ska gå ner många kilon fort så är det hårda tag som gäller, har ni hört talas on LCHF eller den så kallade fettdieten? funkade för mig.

Jag kommer starta en ny tråd där jag tar upp recept och tips om hur den dieten funkar! Titta förbi där!

• nikitakatt

4e dagen med viktklubb och jag har minskat 3 cm runt midjan!!! =) Känns så otroligt skönt att det ger resultat. Hittills kan jag verkligen rekomendera viktklubb för jag har inte varit det minsta hungrig eller sötsugen och har haft kallorier över varje dag så jag har unnat mig en pepparkaka två dagar. Kämpa på allihopa!

• Tausen

bröllopsstress..nja när jag blir stressad brukar jag gå UPP i vikt, så den får jag undvika :)
    Jag har egentligen inte så mycket attt gå ner, men känner mig så himla pluffsig liksom, skulle behöva tajta till kroppen lite.

nikitakatt: Hur fungerar det med viktklubb då?

• nikitakatt

Man fyller i allt man äter och ser till att hålla sig inom de kallorier de har räknat ut att man ska äta. Det mest effektiva är väl att det är jätte drygt att fylla i allt så man äter ju inget i onödan =) Men det känns verkligen inte som att banta utan bara att man håller koll på vad man stoppar i sig. Jag äter inte mindre utan snarare mer och oftare men jag stoppar inte i mig en massa onödigt. Sen kan man fylla i sin motion också och ha ett träningsprogram och på så vis kan man ju få fler kallorier att göra av med, om man nu tex vill äta godis så tar man ett träningspass..

Kändes riktigt krångligt först men nu är jag supernöjd. Får se om det händer något med vikten för annars lär jag tröttna =)

• lillalyckan

Hej allihopa!
    Har hållt på (på riktigt då )i två och en halv veckor nu. 1.5 kg so far. Mitt mål är ett halvt kilo i veckan i 20 veckor. Det känns inte så omöjligt. Jag vardagsmotionerar bara men har tänkt att jag ska ta tag i mig själv och skaffa ett gymkort nu när jag börjar bli lite motiverad. Jag byter ut vissa måltider mot pulver men inte alla. Då skulle jag bara tröttna. Bättre att försöka hitta nåt som funkar under längre tid. Jag har ju ett halvår på mig.

Har gjort upp lite delmål för mig själv och nu kan jag nästan ana det första, hoppas att jag snart är där!

• elinile

Hur går det för alla här inne? Har varit lite tyst i tråden de senaste dagarna...

Döm om min förvåning när jag vägde mig idag och vågen stod på 66 kg, nästan 1,5 kg ner på ett par veckor utan att jag egentligen gjort något särskilt. Enda förändringen är egentligen att jag inte äter så sent på kvällen längre. Förut tog jag gärna en macka eller två vid 10-11 på kvällen, men nu försöker jag att inte äta något annat än frukt efter 19.

• nikitakatt

Har minskat 5 cm runt midjan efter 8 dagar. Märks att man åt för mycket små onyttiga saker mellan måltiderna förut. Det bästa är att jag inte bantar alls, jag äter pepparkakor då och då, har unnat mig glass någon dag och lussebullar i helgen. =)

• ActDontTalk

Hur går det med er allas kämpande?
    Själv börjar jag få ihop en liten rutin på träningen, varannan dag ungefär ställer jag mig framför TV:n och kör cirkelträningspass med blossom tainton. Två veckor nu, och det är så skönt att ha ett ganska långsiktigt mål, jag har banne mig aldrig varit så peppad förut. Den här gången ska det gå vägen!
    Simning är inplanerad i veckan också, eventuellt imorgon bitti.

Dock är jag lite slarvig på godsakerna, men har börjat äta mer GI igen. Det funkar så himla bra att dra ner på kolhydraterna lite. (och sötsugen försvinner efter hand)

• fromheretoeternity
    nikitakatt skrev 2009-12-02 19:15:07 följande:
    Har minskat 5 cm runt midjan efter 8 dagar. Märks att man åt för mycket små onyttiga saker mellan måltiderna förut. Det bästa är att jag inte bantar alls, jag äter pepparkakor då och då, har unnat mig glass någon dag och lussebullar i helgen. =)
    Hej!
    Jag kör också med viktklubb men det händer ingenting alls hos mig. Äter max 1200-1300kcal per dag och jag har tom gått UPP i vikt! Hur är detta möjligt? Jag tränar dessutom minst 4 gånger i veckan och ofta dubbla pass men man tycker ju att någonting borde hända. Inte kul att få kommentaren: "oops nu går det uppåt på vågen" av viktklubb varje vecka!
    Hur många kcal äter du/dag?
  • CeKe

Åhh, det där känner jag igen från när jag började med viktklubb! Jag blev helt sänkt i början. Gick också upp första veckorna, men sen började raset och mellan maj-augusti (2008) gick jag sedan ner 15 kg. Så håll ut! Räknar du förresten även allt matfett? Det gjorde inte jag i början.. och så höftade jag hur stora jag trodde portionerna skulle va och när jag sedan väl köpte en lite våg, insåg jag att jag gjort alldels för stora portioner!

fromheretoeternity skrev 2009-12-16 21:29:20 följande:
    Hej!Jag kör också med viktklubb men det händer ingenting alls hos mig. Äter max 1200-1300kcal per dag och jag har tom gått UPP i vikt! Hur är detta möjligt? Jag tränar dessutom minst 4 gånger i veckan och ofta dubbla pass men man tycker ju att någonting borde hända. Inte kul att få kommentaren: "oops nu går det uppåt på vågen" av viktklubb varje vecka!Hur många kcal äter du/dag?
Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?