Inlägg från: Rapsbrud |Visa alla inlägg
  • Rapsbrud

MAJ 2010 del 4

Hej alla majbrudar!

Här kommer en majbrud till, vi gifter oss den 8 maj i Skabersjö Kyrka i Skåne. Har kommit rätt långt i planeringen, just nu är det catering och inbjudningskort som är mest aktuella. Vet inte vart jag har fått all energi ifrån men bröllopsplanerandet har verkligen varit jättekul än så länge i alla fall.

Både jag och blivande mannen längtar som bara den efter maj... Bra att tiden går fort när man har roligt!

• Rapsbrud

anna: Vi vet faktiskt inte än vilken av prästerna det blir, schemat var inte lagt än när vi bokade kyrkan. Vad har du för anknytning till Skabersjö? Kul att stöta på någon som vet vad det är, är ju ett ganska litet ställe.

• Rapsbrud

anna: Där ser man Låter betryggande att alla prästerna är bra, har bara varit på julbön med Åsa så Mats & Yvonne har jag ingen erfarenhet av.

• Rapsbrud

EmMagnus: Vi bor i Malmö men har åkt förbi Skabersjö kyrka en massa ggr och tycker den är liten & söt. Sen har mina föräldrar ett hus strax utanför Svedala så vi har tänkt att ha bröllopsfesten där.

Hihi, man känner sig verkligen välkommen i den här gruppen! Igår var vi och pratade med kocken som ska fixa vår catering, kändes jättebra. Tror vi kom fram till en bra meny också.

Annars har bröllopsplanerandet idag mest bestått av att titta på bilder för att få tips & inspiration. Alltid lika kul att se hur andra har gjort.

Har funderat lite på det där med att kasta ris när man kommer ut från kyrkan... Alternativ till ris som jag har läst om är fågelfrö, havregryn, rosenblad (äkta eller fejk) eller såpbubblor. När jag pratade med käre sambon om det föreslog han puffat ris, kreativ som han är...

• Rapsbrud

Fröken Strössel: De var jättesöta! Fördelen med såpbubblor är ju att det inte blir något att städa bort, plus att det blir fint på kort också. Vi får väl se vad vi bestämmer oss för.

• Rapsbrud

Snuttfia: Om det är en Schalins så står det nog Schalins i den, det gör det i min förlovningsring som kommer därifrån i alla fall.

jaao: Väntar på min ring som också borde komma snart, började fundera igår på om de kan ha missat beställningen.. Tjejen i affären verkade rätt ny på jobbet så jag skulle inte bli jätteförvånad. Får väl ge mig till tåls veckan ut i alla fall. Bra att man är ute i god tid i fall de nu skulle ha missat att skicka iväg beställningen.

• Rapsbrud

Snuttfia: Ringen och klänningen ser förresten jättefina ut! Spännande att se hur klänningen ser ut på sen.

Apropå klackar så har jag 7 cm höga klackar på skorna som jag ska ha och de känns ändå okej att gå i och jag är verkligen inte van vid att gå i klackar annars... Vet inte vad du har tänkt ha för skor exakt, men såna med en rem runt vristen sitter ju fast mer på foten och är lättare att gå i, tycker jag i alla fall. Har sett en del jättefina rosa skor när jag har varit ute & kollat men de har det tyvärr varit tokhöga klackar på...

• Rapsbrud

Hur tänker ni om det här med något gammalt, något nytt, något lånat, något blått? Något nytt är ju inte svårt att få med och något blått går ju också alltid att ordna, såg t.ex. någon tjej som hade ett litet blått hjärta på undersidan av sin sko Men lånat och gammalt? Kan tänka mig att ett lånat smycke är en ganska vanlig grej?

• Rapsbrud

Vet ni vad? Imorgon är det precis 100 dagar kvar tills det är bröllopsdags för mig och älsklingen! Imorgon har vi även varit tillsammans i 7 år, varav 2 år förlovade. Längtar till imorgon och till maj...

• Rapsbrud

Hillena - Tack! Vi ska äta på en mysig restaurang på kvällen så det blir nog trevligt.

Har också funderat på secret-box, vet att det skulle bli en väldigt uppskattad morgongåva... Vet att tjejen som ska ta våra bröllopsfoton tar såna bilder också, men jag får nog fundera lite på det. Är lite fundersam på att ge en morgongåva som är så hemlig & privat liksom... Det är klart det är meningen att det ska vara en personlig gåva, men hur ofta kommer han ta fram och titta på den liksom? Haha nu bara tänker jag högt här

Svar på tråden MAJ 2010 del 4