MAJ 2010 del 4
Ah glömde ju, EmMagnus; va kul att fått fixat så mycket! Ska din man hyra skor också, eller köper ni? Härligt att resan är bokad nu! Har ni något mer att se fram emot även när stora Dagen sprungit förbi!
Ah glömde ju, EmMagnus; va kul att fått fixat så mycket! Ska din man hyra skor också, eller köper ni? Härligt att resan är bokad nu! Har ni något mer att se fram emot även när stora Dagen sprungit förbi!
lyckans lycka skrev 2010-01-24 19:47:17 följande:
Puuuh! Nu är det min tur att säga "herregud va ni skriver!!" SEX sidor sen jag kollade sist! Typ sextio inlägg, my god! Då ska vi se hur mycket jag kommer ihåg att svara på!
Snuttfia:
Jättefin klänning. Ska bli kul att se den på!
Ang bilden som inte funkade, det kan inte vara så att den innehåller å, ä eller ö i filnamnet? Eller mellanslag eller nåt annat konstigt tecken som BT inte gillar? Jag har ingen aning, för jag har aldrig laddat upp nån bild här, men bara en gissning.
Emsan:
GRATTIS i efterskott på födelsedagen!!
Berätta mer om Zumba! Såg en töntig tv-shopsreklam men blev ändå lite nyfiken då jag själv gillar dans. Är det verkligen träning? Går man ner i vikt av det??
Jag skulle behöva komma igång och träna också, sån soffpotatis som jag är (eller dataskrivbordsstolspotatis snarare...). Hade gärna minskat några centimeter runt midjan, men främst för att må lite bättre. Som det är nu är jag trött jämnt men sover jättedåligt. Imorse vaknade jag klockan fem och kunde aldrig somna om Fast sen är det ju det där med klänningen som är beställd nu, får ju inte minska för mycket för då kommer ju inte klänningen passa, haha.
Ang festhäften så gör jag också dem själv. Dels för att jag är för mycket kontrollfreak för att överlåta det till nån annan, men också för att jag tycker det är hur kul som helst att pilla med! :D
Tror jag har skrivit listan nån gång tidigare, men för nya och för nyfikna (Jaao??) så innehåller vårt häfte följande:
* Välkomsttext med löstagbar lapp att lämna till värdparet där man kan anmäla sig för tal, spex eller liknande.
* Presentation av värdparet
* Meny
* Bröllopsbingo (ni kan sno mitt här om ni vill www.martinaa.se/upload/bingo.doc )
* Presentation av brudparet
* Bruden om brudgummen (godaste maten han lagar, han är som snyggast när han... osv) och vice versa.
* % av gästerna (tex 53% av gästerna är män, 38% av gästerna är gifta, 12% av gästerna har gått i skola med bruden eller brudgummen, 3% av gästerna har åkt Vasaloppet etc).
* Egenkomponerat sökord med bröllopstema
* Ordlista med dialektala uttryck då våra släkter kommer från två olika landskap
* Anslagstavla med lite skojiga citat och bilder
* Bildcollage på brudparet, stora som små.
* Egenkomponerat korsord ^^
* En tidslinje över vårt gemensamma liv. Från första mötet, första kyssen, flyttade ihop, förlovning, frieri osv.
* Ett uppslag än så länge oklart. Eventuellt äkenskapsordlista samt bilder från möhippa & svensexa, eller lämnat till värdparet om de vill lägga in nåt.
* Intervju med brudens föräldrar med deras bröllopsfoto
* Intervju med brudgummens föräldrar och deras bröllopsfoto
* Bordsplacering och gästpresentationer
* Tack-sida med tack till föräldrar, brudnäbb, värdpar och andra inblandade samt gästerna! :)
Så, det var allt!
Har massa mer att skriva om men det får vi nog ta imorgon. Blev alldeles för långt inlägg som det är, haha. Gonatt på er!
Tjo! Äntligen den här dagen avklarad. Ska bara stå ut imorgon med så är jag ledig hela helgen sen, härligt.
I måndags var jag och sambon och lämnade vår första inbjudan faktiskt. Vi ska inte skicka dem förrän nästa vecka, men just det här paret har åkt på bröllopsresa nu och kommer inte vara hemma när korten går ut. Så istället för att de skulle få läsa det på typ facebook så gav vi den personligen på villkoret att de också får hålla tyst om det en vecka till! Kändes jättepirrigt att ge den och nu helt konstigt att några vänner vet om våra planer. Vi har ju hållt det hemligt så länge nu...
Beställde just frimärken från Postens hemsida också. Valde de med pussmun *bridezilla* haha. Vägde korten och klarar mig preciiiis med ett frimärke, puh!
Strössel:
Här är ett exempel på sökord, www.korsord.se/game_popup.aspx fast jag gjorde ett eget istället, med bara bröllopsord! :D De bokstäver som bli över sen (som inte blir inringade) bildar ett "lösenord", självklart med lite bröllopsanknytning det också!
Jaao:
När jag började pyssla ihop häftet så tittade i de program jag har kvar från bröllop jag varit på, och valde de saker jag gillade. Sen har jag hittat en del idéer här på BT, tex bröllopsbingot. Tidslinjen var faktiskt sambon som kom på, och gissa om han är stolt över att han har bidragit med iaf EN sak i häftet
Bluebride:
Det var ju inte bra
Pettan:
Jisses, ingen dålig present! Våra föräldrar har också lovat att bidra lite ekonomiskt, men har inte en aning om hur mycket heller, men räknar väl på ungefär 10 000:- från dem tillsammans (alltså 5000:-/par).
Jag har funderat på Secret Box också, men vet inte... Skulle kännas konstigt att klä av sig inför en fotograf så, även om det skulle vara kul att se bilderna... Är ju medlem i fotoklubben här och har tillgång till deras enkla fotostudio. Får be en kompis fota åt mig istället
Rapsbrud:
Grattis till sjuårs- respektive tvåårdagen! :)
a n n a:
Zumba är väl en träningsvideo man har hemma och dansar till eller??
Wihooo! Igår mailade jag till Milly för att höra hur det går med min klänning. Jag har inte hört ett ord från dem sedan jag gjorde beställningen för två veckor sedan så skulle bara "kolla läget" lite. Frågade även om det kommer ta längre tid pga deras nyår. Idag hade de svarat:
"The dress is in the 3 stage, beading.
Some of the worker have gone home, so I am not sure when the dress will be finished. But I am sure you will got the dress on March."
Vet inte hur många "stages" det är men om de håller på att sätta på pärlor så måste ju själva klänningen redan vara sydd eller?? Hihi!! Sååå spännande!!!
Idag fick jag också ett brev med typ "bokningsbekräftelse" på kyrkan!
Nu är jag ledig i tre dagar (såååå skönt) så i helgen ska alla kort förhoppningsvis bli klara för att läggas på lådan på onsdag. Äntligen äntligen! Över ett halvår med smussel och hemlighetsmakeri är snaaaaaart äntligen över! *längta som en tok*
Jaao:
Va elakt, inte nog med att nån snott din snöskyffel, de har till o med snott själva ORDET från dig också!!
Bluebride:
Har du hittat nån ny klänning till din tös än? Halens har visst en del sött :) www.halens.se/ProductList.aspx
Välkommen hit Smurftuss!
Stort grattis till jobbet Rapsbrud, verkligen härligt! Lycka till och hoppas du kommer trivas!
Jag var faktiskt och lämnade in en jobbansökan idag också. Har ett fast jobb, men har börjat vantrivas mer och mer så vill jag därifrån så fort som möjligt, men det gäller ju att hitta nåt annat först...
Var på Glitter och köpte en tiara idag. Har länge kikat på en på nätet, men den här va liknande och lite billigare så slog till på den istället.
Strössel:
Nä, har inte fått några bilder. Enligt vad jag hört så brukar visst Milly vara duktiga på att skicka bilder undertiden, så vet inte om jag ska be om det eller ej? Det är ju en klänning de har i sitt sortiment så de vet ju vad de gör, bara jag som är lite nyfiken... :)
Cia:
Kul med provsmakning! Hoppas det smakar bra! :D
ar100522:
Jag förstår resonemanget, att inte betala för dyrt för att man hellre ska stanna på festen länge. Men jag tycker man kan unna sig ett fint hotell på bröllopsnatten, men sen ska man väl inte smita iväg tidigare bara för att man känner att man måste "utnyttja tiden och pengarna" på hotellrummet. Jag tycker man ska festa så länge man vill, för att sedan dra sig tillbaka till ett mysigt hotellrum! :)
Idag fick jag hem frimärkena jag beställde för några dagar sen! :D Nu finns det inget som hindrar oss från att skicka inbjudningarna!
Jag var också iväg till scrapbookingbutiken för att köpa lim (nu kommer mitt limproblem tillbaka, haha) men då var det SLUT! Kikade lite vad Åhlens hade sen när jag ändå var inne där och såg deras "fotofästare" och mindes Snuttfias inlägg om sådan som skulle va så himla bra. Köpte ett paket och tur var det! Så smidigt ju! Inget kladd, inget bubbligt papper när limmet torkat och inget krångel alls. Hur bra som helst! Tack Snuttfia för tipset! Nu ska ni alla slippa mitt tjat om lim, hehe!
På vårt festställe får vi inte hålla på längre än till klockan 01, och ärligt talat så tror jag inte att jag kommer orka längre än så ändå :P