Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Jag fasar så inför kvällen innan. Jag kommer va sååå nervös, och antagligen inte kunna somna överhuvudtaget!! Jag har svårt att sova i vanliga fall om jag vet att jag ska upp tidigt, så den här kvällen kommer jag väl inte somna alls... :S Så det får bli sängen hemma, känns nog tryggast så

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-01-30 13:29:20 följande:
    har bestämt ring idag =) det passade klockrent ihop med min förlovningsring!skönt..ska bara beställa någon dag, gjorde inte det idag, ville käönna efter lite först=)www.schalins.se/sv/show_item_Type.asp
    Är det den första ringen du ska ha? Såg att länken var likadan vilken av ringarna man valde nämligen...
  • Martinaa

*BRIDEZILLA-VARNING START*
    Igår skrev jag alla adresserna på kuverten och satte på frimärkena. När jag var klar satt jag bara och kladdade lite med samma penna på ett "kladd-kuvert" och insåg att jag kunde skrivit mycket finare. Jag skrev på kuverten med min vanliga handstil, som inte är speciellt vacker kan tilläggas, och när jag nu testade med lite finare skrivstil så såg det inte så dumt ut. Varför skrev jag inte så på kuverten för?? *irriterad* Det är NÄSTAN så jag skulle vilja köpa nya kuvert och skriva om dem, fast så bridezilla får man väl ändå inte vara...
    *BRIDEZILLA-VARNING SLUT*

• Martinaa

BlueBride:
    Min lista över vårt festprogram finns i inlägg 879 på sidan 88!

• Martinaa

Tjo på er!

Välkomna hit DooDoo och affepaffe! Kul att det fortfarande droppar in nya! Ni är båda upplagda på listan! :)

PatrikoAnnika:
    Kul att vara med i tidningen, men jag antar att du inte köpte någon där då? Kul att få sin mammas ring! :)

Mamma nämnde för mig sist i telefon att jag ska få min mormors gamla vigselring också, men det lät på henne som om hon inte ville att jag skulle smälta ner den utan ha den som den är. Vi får väl se vad jag tycker om den när jag får se den. Kul att kunna använda en gammal "släktklenod" iaf! :)

Majsan:
    Hur kommer det sig att ni inte tar ditt ovanliga namn allihop då? Du kanske sagt det innan, men jag minns inte så ifall *glömsk*

Nä, nu ska jag fortsätta "montera" ihop korten för på onsdag ska de på lådan! Wiiho!

Lite jobbigt är att jag pratade med mina kära barndomsvän för några dagar sedan, och helt plötsligt frågar hon om jag har nåt för mig den 5 juni.
    - Eeeeh, nä det vet jag inte, ljuger jag.
    Då är det stand-up-festival i Stockholm som vi åkt på några gånger innan, och nu pratar hon sig varm om att vi tre vänner bara MÅSTE ju åka dit i år igen. "Ja det vore ju jättekul" svarar jag. Och visste vore det superkul, men jag kommer nog vara liiiite upptagen den dagen typ
    Nu har min vän skrivit på både facebook och sin blogg att vi ska dit den 5 juni och det ska bli så kul och bla bla bla.
    Jag vågar ju nästan inte skicka inbjudan till dem nu, de kommer ju bli alldeles arga på mig, haha...

• Martinaa

Är jag för bridezillig om jag skriver om adresserna på fint papper och klipper ut och klistrar över mina fula handstil på kuverten??

• Martinaa

Jag byter gladeligen bort mitt -sonnamn till killens lite ovanligare efternamn. Så inga diskussioner eller tveksamheter där alls, som tur är.
    Kommer kännas vääääldigt konstigt dock att presentera sig med ett annat efternamn, och skriva en annan autograf. Kommer ta tid att vänja sig.

• Martinaa
    majsan801 skrev 2010-02-01 22:17:36 följande:
    Är det för tidigt att börja öva på sin nya namnteckning haha
    Det är aldrig för tidigt, hihi! Jag har väl testat att skriva mitt nya namn nån gång för läääänge sedan, långt innan det ens var aktuellt med bröllop. Bara för att testa liksom
  • Martinaa

Okej, då är det bara att konstatera att jag ÄR så pass bridezilla att jag var tvungen att fixa nya adresslappar till kuverten!
    Men istället för att skriva själv så har jag skrivit ut på datorn, i det typsnitt vi använder oss av i festhäftet o inbjudan. Tack Tattoo för att du fick mig på den banan, hade inte ens tänkt tanken att ta datorn till hjälp (faktiskt!). Nu kan dessutom ingen känna igen min handstil redan på kuvertet heller!

Ska börja montera ihop på allvar nu. Har kommit annat ivägen hela tiden så kom aldrig igång med det igår. Men nu kommer jag väl sitta hela natten lång, hehe.

• Martinaa

Aaaaah!!
    Kollade just min mail för att se om de svarat från Milly, eftersom jag mailade dem igår och frågade om jag inte kunde få en bild på klänningen. Jag hade fått följande svar:

Dear Martina,

Thanks for your email.
    I am sorry I cannot send you the pictures of the dress, because the dress and CL0003 slip were sent by DHL yesterday.
    The tracking number is xxxxx.
    I think you will get them tomorrow.

Åh herregud! Jag trodde inte jag skulle få den än på typ 1-2 månader! Jag beställde 13 januari så om den kommer den här veckan har de gjort ett jäkligt snabbt jobb! Hihi, nu blev jag alldeles stissig här!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4