Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa
    snuttfia skrev 2010-02-17 20:22:41 följande:
    Morr... Tyckte ju det skulle vara så praktiskt när jag ändå tränar där... Blä... Något förslag på nåt annat solställe som är bra?
    Jag var på Sunhouse vid Åhlens flera gånger tidigare. Det är väl okej, förutom att de (iaf då) inte hade riktiga dörrar till båsen utan endast en gardin man drog för (typ som många omklädningsbås i klädbutiker). Kändes inte alltid helt okej när man bytte om samt låg där och inte hade full koll på väska o sånt. Hände aldrig nåt och är väl ingen större risk att nån hoppar in när skynket är fördraget men ändå...
    Sen finns det ju då drop-in-solariet på Byttorp som jag kommer gå till. Öppet typ till 22 på kvällen tror jag (obemannat) så de flesta hittar ju en tid som passar.
  • Martinaa

Strössel:
    På min 25-årsfest hände just det där. Ett glas välte pga pappersduken som låg över hela bordet skymde nivåskillnanden. Kan du inte åka och kika på borden innan du syr dukarna, och se vad det är för slags bord? Om det går att ändra höjden och ställa in så de blir lika höga, eller om de är så pass "ordentliga" så de ÄR jämnhöga, eller om de nu är lite olika. Så kan du ta beslutet ang dukar efteråt?

• Martinaa

Ananias:
    Haha, blommor har jag inte ens BÖRJAT tänka på! Det är verkligen inte min avdelning så jag kommer antagligen traska in i en blombutik nån vecka innan o säga att "jag vill ha en bukett blommor tack", haha!

I helgen är jag ledig så jag ska åka hem och hälsa på mina föräldrar (om nu inte SJ typ ställer in alla tåg pga denna SNÖ som bara vräker ner...). Då ska jag få se min mormors vigselring och bestämma mig för om jag vill ha den, eller om det blir till att beställa nytt ändå...

Jag ska eventuellt även träffa mina två barndomskompisar som ju frågade om det var "okej" att sticka iväg från festen för att åka på konsert. Har pratat med dem båda i telefon efteråt, och de har nu båda sagt att de inte ska åka utan komma på festen, men det känns ändå ganska jobbigt att de på allvar övervägde det hela. Kommer ju kännas som de kommer sitta på festen och hellre vilja vara nån annanstans...

• Martinaa

Jaao:
    Vad roligt med "modell för en dag". Vart ska du göra den? Jag har varit på två olika. Ett tips till dig är att ta GOD tid på dig att välja dina bilder! Företaget vill ju sälja så många bilder som möjligt till dig, så tänk efter nog om du verkligen vill ha bilderna. Självklart ska du unna dig fina och speciella bilder på dig, men i båda fallen har jag kommit hem och känt att jag nog kunde valt bort ett antal bilder, som fick följa med för att man kände sig lite stressad när man valde. Bilder man inte var så nöjd med när man väl kom hem och tittade på dem lite noggrannare. Tänk också på att det är onödigt att välja en närbild där du ser likadan ut på en annan helbild. Det är ju lätt att bara beskära helbilden till en närbild, så har du två bilder sen ändå! :)
    Hoppas din fotograf är duktig och får dig avslappnad så du blir trygg framför kameran, då blir man som snyggast! :) Lycka till!

Hehe, döm inte din vigselförrättare efter namnet. Jag trodde vår skulle vara typ 20 år, men en koll på birthday.se så fick jag se att hon var 45

Nu ska jag ta tåget hem till mina föräldrar. Hoppas jag inte blir sittande på stationen och vänta på ett försenat tåg bara... :S

Ha en skön helg brudar!

• Martinaa

Helena:
    Va skoj. Visst är det skönt när de äntligen är klara så man kan lägga dem på lådan! Men glöm inte ta kort på dem innan du skickar så du kan visa oss hur de ser ut. Vill ju see ju! :)

• Martinaa

Rapsbrud:
    Men gu va tråkigt! Men ska ni inte gifta er nu eller nu hänger jag inte med när du skriver att du lagt ner allt vad bröllop heter...
    Självklart får din pappa tycka vad han tycker men jag tycker det är rent ut sagt ohyffsat att ens nämna någonting till dig om det nu när ni valt att just gifta er. Då är det ju ganska orelevant. Istället borde han ju glädjas för er skull, och som sagt, har ni redan det liv du skrev så borde det ju inte göra så stor skillnad.

Jag önskar er all lycka och hoppas ni får en kanondag, med eller utan din pappa. Med förhoppningsvis! :)

• Martinaa

Sitter hemma hos mina föräldrar nu. Mamma sitter och stickar på en sjal till mig som jag ska ha på bröllopsdagen. Vi var och köpte garn igår. Blev ett naturvitt luddigt garn och så lägger hon in en silvertråd i det också, så kommer den glittra fint sen!

Har också fått se min mormors vigselring som jag ska få. Just nu har den en gigantiskt pärla som vi kommer plocka bort och sedan göra om den som vi vill. Känns jättekul att få en gammal släktklenod på fingret, fast ändå kunna göra om den till vår ring!
    Bild på hur ringen ser ut nu finns på vår bröllopsblogg blogg.kallina.se

• Martinaa

Kattpoet:
    Lite OT, men jag skulle tycka synd om din katt skulle behöva flänga fram och tillbaka mellan olika ägare varje vecka. Tror den mår bättre av att ha en fast punkt där den bor på. Får du inte sova, stäng sovrumsdörren! Är själv kattägare (till två monster) och de är förbjudna i sovrummet nattetid.

Cia:
    Du kan ju göra precis som du vill (eller vad din plånbok tillåter dig till ). Snyggast är nog att ha utsläppt om du har långt hår. Kanske kan locka det lite med en plattång?

• Martinaa

Hej på er brudar!
    Det gäller verkligen att kika in här minst en gång om dagen typ, annars blir det massor att läsa ikapp, hehe. Så skoj!

Nu är jag hemma igen efter en helg hemma hos föräldrarna. Lyckades självklart glömma ringen jag fick, så får se när jag kan få den nu istället. Skulle ju vilja ta med den till nån guldsmed och höra med dem vad man kan göra och få lite prisuppgifter och så. Kul att kunna prata lite bröllop med familjen också, nu när det börjar hända lite. Fick en del nyfikna frågor från mina svägerskor, som tex "hur SJUTTON vågade du beställa en klänning från Kina utan att ha provat den först!?!?!"

Jag tycker det är så kul för sambon har helt plötsligt börjat intressera sig lite mer för planeringen. Nu vill han åka och kika på feststället igen, och börja diskutera menyn med dem, åka och provsmaka tårta och se ut kläder till sig själv. Helt plötsligt känner han sig lite stressad över sånt som är kvar. Kul att han äntligen börjar engagera sig lite
    Dock kan vi inte göra något av ovanstående förrän först nästa vecka då vi jobbar om vartandra för tillfället efter lite schemabyten för min del. Men det ska bli kul att få sätta igång här snart! :)

• Martinaa

Tattoo & Snuttfia:
    Jag beställde från Milly och det tog tre veckor!

Har hittat ett jobb jag vill söka och tänkte fixa en ny mailadress som låter lite mer seriös än den jag använder nu, och vill heller inte ta den adressen som har med min domän att göra (martinaa.se). Vill inte ha en eventuell blivande arbetsgivare som är inne o snokar på min privata hemsida och läser min blogg... :S
    Iaf, när jag hamnade där och skulle hitta en bra adress så slutar det med att jag skaffade en ny mailadress i mitt nya namn som jag kommer ha efter den 5 juni istället! Haha! Det var inte riktigt meningen, men nu har jag den. Får dock vänta lite med att använda den, hihi.

Nu återstår ju dock problemet med att komma på en bra mailadress som jag kan använda fram till bröllopet... :P

• Martinaa

Hanna:
    Jag ska inte ha korsett, för det behövs inte under klänningen (har ju korsettsnörning i ryggen på den). Dessutom blev jag supervarm bara av att prova den i all hast så ännu mer tyg undertill behöver jag inte :P
    Jag var på Change för ett tag sedan och provade med strumpebandshållare och allt. Säkert jättesött på nån annan, men jag kände mig som en falukorv... :P Näpp, för min del blir det bara en axelbandslös BH och ett par trosor!
    Kanske kanske att jag köper nåt fint att ha på kvällen sen, men jag vet inte om det är lite "overkill" egentligen. Jag kommer ändå behöva hjälp att få av mig klänningen och då känns det nästan fånigt att behöva springa in på badrummet och byta om o komma ut igen i nya underkläder som inte skulle få sitta på speciellt länge ändå, haha. Dessutom kommer jag säkert stensomna så fort vi kommer upp på rummet

Snuttfia:
    Jag har haft liknande drömmar. Två gånger har jag drömt att det har varit bröllopsdagen och så har jag insett att jag glömt gå och fixa naglarna dagen innan och glömt raka benen och glömt gå till frisören och så vidare. Panik panik...! :P Man är bra lättad när man vaknar sen!

Idag är det 100 dagar kvar för mig och älsklingen!!

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2010-02-24 14:12:27 följande:

Ni som ska fotografera er innan vigsel. Hur länge räknar ni med att fotografera er?
    Usch, det där är mitt dilemma hur man ska lägga upp dagen utan att behöva gå upp i svinottan och utan att behöva stressa! Jag tror vi kommer räkna ca 3 timmar till fotografering. Max. Två timmar hade varit bra, men jag vill inte känna mig stressad och att vi inte hinner få alla de bilder vi vill ha, så vill nog ha lite marginaler. Man ska ju hinna transportera sig till olika ställen och hinna käka också mellan varven...
  • Martinaa

Herregud, hur ska det här gå...?
    Jag hamnade på Youtube via en länk härifrån och hamnade tillslut på ett klipp där ett par hade Ronja Rövardotter som ingångsmusik, och kikade på det. Jag började grina bara av att titta på två helt främmande människor komma fram till prästen till den här musiken. Jag kommer ju bryta ihop totalt den femte juni när det är vår tur, haha...

• Martinaa

Jag "råkade" starta en ny blogg! brollopspyssel.blogg.se där jag kommer blogga om allt pyssel jag gör till vårt bröllop. Kommer tex tipsa om innehåll till festprogram och så vidare. Kika in om ni vill! :)

• Martinaa

Hej och välkomna alla nya! Lägger upp er på listan på en gång!

Karena:
    Vilket datum gifter ni er?

EmMagnus:
    GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du haft en bra dag!

Idag postade jag vår hindersprövning... iih!
    Såg på vår hemtelefon att vår präst försökt ringa oss häromdagen också. Försökte ringa tillbaka men fick inget svar då och sen har jag glömt bort det. Är det någon som träffat/haft möte med sin präst än? Jag skulle gärna vilja ha ett typ snart, och sedan ett en vecka innan vigseln eller så.

Hela bröllopet har känts så avlägset så länge, men i lördags fick jag lite panik när jag insåg att det bara är tre månader kvar för vår del. Det känns som om det är massor kvar att göra!! :S Men tittar man ut genom fönstret så känns ju våren och sommaren låååångt borta än, men det lär väl gå fort nu det sista...

• Martinaa

Tiden går fort när man har roligt brukar man ju säga, och snart är denna tråden för gammal. Eftersom det blir jämnt och bra att börja på en ny tråd idag när det är den förste mars så tänkte jag att vi gör just så!

Välkomna in i maj-tråden DEL 5!!!

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3686030.html

• Martinaa

Jaao:
    Trist att du känner så, men jag förstår dig. Tråkig tajming med praktik just då. Veckan innan lär man ju vara lite distraherad i tankarna så att säga...

Skickar en påminnelse med länk till nya tråden igen www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3686030.html eftersom denna kommer stänga snart!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4