Inlägg från: Hannaibröllopstankar |Visa alla inlägg
  • Hannaibröllopstankar

MAJ 2010 del 4

Johi77: Guuud vad fina, har du gjort dom själv?

• Hannaibröllopstankar

Vi ska betala tärnornas klänning och ev ett halsband (billigt sådant), kommer även att få håret fixat men skor får de ordna själva om de inte redan har vill säga.

• Hannaibröllopstankar

Kansk skulle man boka hotell då till oss kvällen innan, ja det ska jag med göra! Det får det bli!!! Tack för denna tråen säger jag

• Hannaibröllopstankar

Robi10

Välkommen hit, Martinaa lägger säkert in dig när hon får chans.

• Hannaibröllopstankar

Håller med dom andra om klänningen, jättefin och ännu bättre när den är struken och halsband/skor etc kommer till.

Jag känner mig helt fastkörd i bröllopsplanerna, har bokat präst, vigselplats och gästgifveriet vi ska vara på. Ska beställa inbjudningskort men har inte kommit så långt än.... Är det bara jag som har sån beslutsångest i allt om bröllopet, höga krav och att allt ska vara perfekt?

• Hannaibröllopstankar

Jag har varit helt inne på att beställa en klänning från Kina, fastnat helt för den. Den kommer att kosta mig ca 4000kr och då bli det lite att köpa grisen i säcken.

Var ute med en kompis på stan idag och kollade böllopsklänningar. Hittade en som jag bara älskar. Den kom från romantica och heter Bacelona. Den passar perfekt in i temat som vi ska ha gifta oss i skogen. den kostade 9300k och utöver det ska man göra ändingar för ca 500kr, hyra underkjol, köpa krona, slöja m.m.Känns som lite mycket penga och jag vet inte alls hur jag ska göra nu.... Kina elle klänningen här hemma?

• Hannaibröllopstankar

Har lagt in bilder på båda klänningarna i mitt bildgalleri. Klänningen som jag hittade i en butik idag ser dock lite tråkig ut på bilden, mycket finare i verkligheten och dessutom ett fint släp på den.

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra?

• Hannaibröllopstankar

Ojdå, nu ska det gå att kolla i galleriet.

Kanske värt att prova Kina då, jag gillar verkligen den klänningen med... I värsta fall får man väl sälja den igen då.

Känner att den andra klänningen är väldigt fin på och jag kände mig verkligen som en brud i den, men den kommer att kosta en hel förmögenhet.... Beslutsångest!

• Hannaibröllopstankar

Jaao

Förlåt, du försvann helt i mitt klänningsbestyr. Tänker på dig, och hoppas att det löser sig till det bästa. Släkten är värst, och jag tror tyvärr att det finns betydligt fler än d med liknande problem.

• Hannaibröllopstankar

patrikoannika:

ja, jag kan nog hålla med dig om det. Det jag gillar med kinaklänningen är just den vågiga kanten nertill, passar så bra in i temat med skog etc. Sverigeklänningen var enkel nertill, inte det broderade tyget över, bara baktill på det lilla släpet.

Jag tycker bara att det känns så surt att betala över 10000kr för en klänning som man ska ha en dag. Får fundera någon dag till, och kanske även invänta andra kommentarer.
    Tack för hjälpen!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4