Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Vi kommer också ha Asti Cinzano om jag får bestämma (och det får jag nog ). Har inte det minsta intresse av nån dyr champagne som jag ändå kommer tycka är jätteäcklig, utan vill ha Asti som är såååå gott! :)

Varit och sprungit på stan idag för att se om jag hittade en vinterjacka bland annat och passade på att gå in på Smycka och prova ringen jag sett ut på deras hemsida. Har egentligen sett ut två, men den ena hade blivit stulen (!!) så jag kunde bara prova ena. Jag gillade den, men vill göra några enkla ändringar i så fall för att få den att passa till förlovningsringen bättre, men det var inga problem. Känns bra att jag nog hittat vad jag vill ha för ring eftersom den första jag såg ut inte alls passade IRL sen.

• Martinaa

Strössel:
    Åh va härligt och kul att planera resan också! Vi har ju inte tänkt resa direkt efter bröllopet, utan ta det till hösten typ. Vi har inte haft nåt direkt önskeresemål heller, men sambon har pratat om att han skulle vilja åka till Thailand och jag är bra sugen på det nu. Har sett många fina bilder därifrån från folk som varit och semestrat där. Dessutom finns ju "the Tiger Temple" där och jag som bara äääälskar tigrar vill ju så gärna dit och klappa tiger! Så nu har jag suttit och surfat runt på massa sidor och kikat vart man skulle kunna åka. Det lutar nog väldigt mycket åt Thailand här! :) Men planera den resan får bli nån gång längre fram, än så länge kan jag bara drömma lite! :)

• Martinaa

Snuttfia:
    Vart gör du håret nånstans? Jag har bokat hos Studio Mei och där verkar tyvärr ingen provsminkning ingå vilket jag är ganska besviken på :/

Jag var och provade ring igår och frågade hur tidigt man måste beställa, och fick svaret en månad ungefär. Det tar normalt två veckor, men för att det inte skulle bli problem eller stressigt så minst en månad, gärna lite mer. Så än är det ingen stress!

• Martinaa

Var på bröllop i somras och pratade med paret efteråt om det varit stressigt innan och allt sånt. Tjejen hade varit uppe i ottan och varit hos frisören, medan killen haft hemma sin bestman och spelat Guitar Hero tills det var dags för fotografering!

• Martinaa

Nu har vi nog äntligen lycktas enas (läs: jag har till slut bestämt mig) om en design för inbjudningskorten. Så här blir det (nog?): i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Others/b870e4c8-cc73-4415-b6e2-b1357f3b797.jpg Tagit med mobilen så ingen kanonbild.

Vet inte om det syns men hjärtana är fästa med 3D-kuddar så de står ut lite

Så nu är alla korten tillskurna, ska göra ett par stämplar till med våra namn, sedan är det bara att klistra ihop allt och knyta rosetter! :) Ååååå va jag längtar tills jag får skicka iväg dem, men får hålla mig till tåls någon vecka till.

• Martinaa

Shamrock:
    Tack tack!

anna:
    Självklar superbra idé som alla andra redan påpekat! :)

Jag lurar på hur jag ska lägga upp dagen med. Frisören sa att jag skulle räkna med 2-2,5 timmar för hår och smink. Så ska jag komma i rätt kläder, äta lite lunch och så fotografering. Det hade ju varit skönt att slippa gå upp i svinottan, men det verkar inte kunna bli på annat sätt. Vi vigs kl.15 och jag antar att jag måste vara hos frisören redan kl.8, så nån sovmorgon blir det inte den dagen. Hur gör ni andra?

• Martinaa

Hej och välkommen hit Anni! :) Superfin klänning du har valt.

Jag skulle beställa min klänning från Milly idag men fick bara ett felmeddelande hela tiden, så det gick inte så bra alls

• Martinaa

Ja, bamse-hemsidan är jättebra. Jag har gjort ett separat festprogram till barnen med bilder att färglägga och pyssel och sånt, mycket är taget från den sidan! :)

• Martinaa

Kostar inte alla frimärken 6:- nuförtiden? I så fall är väl 5,50 helt enkelt för lite i porto, och samma som att sätta ett frimärke där det krävs två? Fast vad vet jag... :P

PatrikoAnnika:
    Usch ja, bordsplaceringen är inte lätt! Gjorde det till min 25-årsfest och minns vilka trubbel jag hade då, tills jag gjorde ett enda långbord som förenklade saken, haha. Den här gången kan jag inte lösa det på det sättet, så vi får se hur det blir då. Men gör du den redan? Har du fått in alla osa??

• Martinaa

Jag har uppdaterat listan med Anni882 och ar100522. Är det någon jag missat? Har varit lite dåligt på att uppdatera det sista. Bara hojta om du saknar dig själv på listan eller om nåt är galet!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4