MAJ 2010 del 4
Emsan o Davve skrev 2010-01-21 16:46:29 följande:
Bluebride:
LITE överdrivet!??!?!
Emsan o Davve skrev 2010-01-21 16:46:29 följande:
Tjoho! Nu får vi se hur många rader jag lyckas få ihop nu då, hehe! Nu är jag tillbaka från köket och har både lagat och ätit kycklinggryta.
Vi ska bara ha en vigselring, dvs jag får en till. Läste någonstans att "vigselringen är bådas ring, men kvinnan får äran att bära den". Tyckte jag lät fint! Däremot har jag läst flera trådar där även mannen ska ha en ring, så visst kan man göra så också.
Det där med shoppinghelg och bo på hotell med bästa kompisen lät ju urmysigt!
2010 05 15:
Härligt!
Var i Göteborg med sambon igår och kikade på Avatar 3D. Rekommenderas för er som inte sett den än. Och den ska ses på bio! Inte tvunget i 3D för hela den biten var inte så stor tycker jag.
Iaf, smet in på In-Ex och köpte de sista grejerna till inbjudningskort, festhäften och placeringskort. Tror och hoppas att jag har allt nu. Min bröllopslåda börjar i alla fall bli väldigt full! :)
Har skrivit ut själva inbjudningstexten nu ikväll, och helt plötsligt blev jag alldeles osäker och tveksam på allt. Ska jag verkligen använda det här typsnittet? Kan jag formulera mig så här? Ska jag skriva Er eller Dig när jag bjuder en singel?
Jaja, nu får det va som det är!
Emsan:
Jag hade inte vågat beställa från USA. Jag hade sett ut en ring på Guldfynd som jag tyckte var jättefin, men när jag var inne i butik för att prova den blev jag rätt besviken. Den kändes inte alls så där "rätt" som jag hoppats, och den såg faktiskt ganska mesig ut bredvid förlovningsringen.
Ska väl plita ner några rader innan jag kryper till sängs.
Till att börja med så ska vi ha små rispåsar till våra gäster och vi ska inte ha en till varje person, utan 30 stycken på 54 vuxna och sex barn (om alla kommer). De får alltså dela på påsarna parvis, osså nån extra till barnen
Jag tycker det är fint med såpbubblor men är så rädd att de ska sabba fotona :P Ett litet riskorn är lätt att redigera bort, men en bubbla rakt över ansiktet kan paja en hel bild... Hmm.. så tänker jag! :P
Nä, det var nog allt jag hade för idag. Gonatt!
Haha, ja de var inte meningen att skrämma upp er nu. Jag tror säkert att ni kommer få massa fina kort!!
Hihi, sitter och klistrar och limmar med mina kort nu. Sååå kul att äntligen kunna montera ihop dem lite. Ett steg i taget...
Neeeej! Så tar limmet slut *yyyyl*
Fröken Strössel skrev 2010-01-23 21:32:53 följande:
Näpp, det limmer var inte alls bra. Det liksom "lyser igenom" pappret = fult. Får gå och köpa nytt (kollar och upptäcker att scrapbookbutiken är stängd just söndagar och måndagar!!) *gnäll* Jaja, nu ska jag sluta prata om lim, haha!
Sköldis:
Om du har publisher på datorn så använd det. Supersmidigt att lägga in textrutor precis som man vill ha dem. Annars kan man göra i Word oxå, lite lite bökigare bara. Så här kan det se ut iaf:
Högerställt, spaltat: www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_s.gif
eller
Centrerat: www.kortdesign.se/bilder/vigselprog_c.gif
Kul med alla osa som börjar trilla in. Jag frågade sambon om vi inte kunde skicka inbjudningarna denna veckan, men han vill vänta en vecka till *suck*
Nu är nog lim-problemet löst hoppas jag. Köpte två (!!) tuber på Bokia idag. Det stod på att det passade bra för hobbybruk så vi får hoppas på det.
Kan ju säga om nu nån skulle undra så använde jag RX-lim från Casco igår, en grå "tub" med röd kork som inte alls blev bra. Anledningen var att eeeh... vid mynningen var det liksom små taggar som gjorde pappret smårandigt sedan. Så undvik det limmet iaf Jaao!
Nu ska här limmas vidare, haha!