Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010 del 4

Jo lite. Antar att det är för att de lägger ner mer jobb när det är en brudbukett så att de ska hålla längre. Sen kanske de väljer blommor med hogsta kvalitet också.

I detta läge är jag glad att jag gifter mig på mindre ort. Jag har redan bestämt vilket florist jag ska använda trots att jag inte varit där och pratat med dem än. Svärmor tycker att de är bra och jag litar på det. Hade jag gift mig hemma i Stockholm hade det blivit en mycket större grej känns det som...

• Fröken Strössel

Snuttfia: Väldigt snygga inbjudningskort! Och det ska bli jättekul att se klänningen på men det ser fin ut!

Martina: De här sökorden, vad är det för något?

Jag fixar också festhäftet själv. Tycker att det är roligt att pilla lite och vill inte lägga för mycket jobb på våra toastmasters.

Igår bokade jag en secret box-fotografering! Ska bli väldigt roligt att testa på och se om det blir några fina bilder!

• Fröken Strössel

Rapsbrud - Så har jag också tänkt, att det kanske är bortkastat för att man inte riktigt kan göra någonting med de. Men jag bestämde mig ändå för det och tror att det kommer vara en fint minne både för killen och för mig. Roligt att ha kvar och så om några år och två barn typ kan jag ta fram de och kolla vilken het puma jag var en gång i tiden haha

• Fröken Strössel

Rapsbrud - Det paket jag bokat kostar 3000kr. Då ingår styling, fotografering i ett fint hotellrum (ca 2 timmar totalt) och ett album med 14 bilder. Vill jag köpa fler bilder eller få de digitalt kostar det 75-100kr per bild. Jag kollade med lite olika fotografer och det verkar ligga mellan 2500 - 4000 för liknande paket.

• Fröken Strössel

Rapsbrud - Grattis till jobb! Bra timing med ringen också

Snuttfia - Vad härligt att ha uppsatsen klar, stort grattis!

Martinaa - Så spännande med klänningen! Får du statusbilder ocksås om jag har sett att en del får?

Nu var det nästan fyra månader sen jag beställde min klänning och jag vill så gärna ha hem den! Jag funderar på om jag ska köpa en underkjol så att den verkligen får volym i kjolen men jag vet inte om det behövs. Får försöka komma frma till butiken och se om de har någon leveransstatus.

Välkommen hit SmUrftUsS!

• Fröken Strössel

Eftersom vi gifter oss 50 mil hemifrån så måste vi bo på hotell och då ville vi ha det mysigaste vi kunde hitta. Men jag håller med er, jag kommer dansa tills jag stupar om det blir klockan ett eller halv fem har jag ingen aning om

• Fröken Strössel

Vi har sådan tur att vi får ha lokalen i en hel vecka och hålla på så sent vi vill. Men eftersom festen nog kommer igång rätt tidigt så tror jag inte heller vi kommer orka hela natten.

• Fröken Strössel

snuttfia: Vilken fantastiskt söt klänning!

Martina: Jag känner igen mig i det där Men som sagt, de kommer fram ändå och du har ju assnygga inbjudningskort och det är det viktigaste!

• Fröken Strössel

Nu är det februari! Alltså bara tre månader kvar för vissa

Tiden går fantastiskt fort måste jag säga!

Välkomna hit DooDoo & affepaffe!

• Fröken Strössel

Åh vad spännande med klänningen Martina! Hoppas på snabb leverans.

Angåend namn så byter jag från ett son-namn till ett annat, himla orginellt

Vi skickad ein hindersprövning och namnbyte samtidigt och har redan fått papper tillbaka. Men namnbytet går ju ändå inte igenom förren efter vigseln så bröllopsresan är bokad i mitt gamla namn.

Men vi ska åka bort över jul i år hela släkten och bokade den resan nu i veckan, där fick vi göra bokningen i det nya namnet. Kändes lite pirrigt i magen måste jag säga!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4