När skicka ut inbjudningar? Gifter oss 28/8-2010
Hej!
När ska man skicka inbjudningarna då? Finns ju risk för utlandsresor osv den årstiden. vill ju inte att någon inte kan komma.
Kram
Hej!
När ska man skicka inbjudningarna då? Finns ju risk för utlandsresor osv den årstiden. vill ju inte att någon inte kan komma.
Kram
Vi gifter oss 7 augusti, skickar ut inbjudan i januari. Våra vänner som ska bjudas vet inte om att vi ska gifta oss, medans våra familjer vet.. våra vänner är väldigt resglada av sig å planerar sina resor direkt när dom kommer hem efter den senaste... å sen jobbar de flesta på samma ställe där deadline för att söka sommarsemester ligger i början på februari...
haha men du får väl skicka dina inbjudningar 3 år innan om du vill! Inte bryr jag mig heller..
På vårt jobb tillexempel måste man söka sommarsemester (juni-augusti) senast i februari så hellre för tidigt än för sent...
man kan ju skicka ut ett "save the date" i god tid om man vill, för att berätta att man inte ska boka in nått annat denna dag. kan ju vara så att man inte har koll på allt man vill ha med i inbjudan så lång tid innan?
man kan ju använda en modernare uppfinning, e-post...
Gifter oss 14/8 och tänkte skicka ut i februari. Senast början av mars. Men alla som ska bli bjudna har redan fått veta det och så vet de vilket datum det är.
Vi gifter oss också dem 28 augusti =)
Var gifter ni med samma datum er??
jag tycker save the date är ett fånigt påfund från USA, föresten tycker jag att alla fåniga ord från usa inte borde användas i svenska. varför inte säga, "boka datumet" för det är ju faktiskt vad det heter på svenska..
är så anti amerikanisering...
(ursäkta om jag är bitsk.. är sjuk i baconflunsan å blir alltid skitförbannad över såna här saker då.. )
Vi gifter oss också den 28/8 2010 och ska skicka ut inbjudningarna någongång under februari.
Vi gifter oss 31 juli. I våra julkort skrev vi förutom God Jul o allt det där... =) Boka redan nu 31 juli i almanackan för då gifter vi oss. Inbjudan och detaljer kommer senare.
På så vis behöver vi inte ha superbråttom o skicka inbjudningarna. På många företag bestäms semesterperioderna väldigt tidigt. Vi kommer väl att skicka ut inbjudningarna i mars/april och be om OSA ca 1 månad innan bröllopet i slutet av juni.
Julkorten det här året blev några fler än förra året eftersom vi har 95 bjudna till vårat bröllop. Men jag gör egna kort och tycker bara att det är roligt o pyssla. =)