• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Tausen

haha..vi brukar faktiskt göra det för det meste, efter att tag kan man bara kopiera den som man hade någon vecka tillbaka om fantasin tryter dessutom :)
    Det blir billigare och det sista jag orkar med när jag kommer hem på kvällen, vilket ofta blir rätt sent är att börja fundera över vad vi ska äta och böjra tina köttfärs eller nåt..Nu vet vi och är inställda på den maten och dessutom kan den som kommer hem först bara sätta igång. Ojojoj så j*vla duktigt då..haha

• Sundance

Ja, jag får nog ta tag i det där med matlista. Nu har vi käkat alla sorters Findus soppor i tre dagar . Tur att de är goda i alla fall.

Som du skriver Lycklig013bruden så jo, visst borde han kunna hålla koll på det där, och det är väl just det som gör att man kan bli så sur, för att han ju fakiskt är vuxen. Men EÅN har helt rätt. En sån kväll när alla är glada och firar så finns det risk att kompisarna triggar varandra. Och den ena efter den andre vill skåla och gratulera. Men jag ska ha ett allvarligt snack med både hans kompisar och honom själv. Precis som jag ska prata med mina tärnor om att de får hålla ett öga på mig också.

• Sundance

Sa till M2B igår att jag hittat ett hotell i närheten av slottet som hade bra priser på bröllopssviter men tydligen var det ett hotell som var lite ökänt för att vara skabbigt här i trakerna så det dög inte (rummen såg fina ut och det var ett best western men men...). Har tidigare föreslagit andra hotell men de har varit för dyra, för långt bort, för ofina enligt honom... Sa till honom helt vänligt att det är nog bättre om du tar på dig den grejen att boka bröllopshotell för jag kan ju inte alla hotell här nere eftersom jag inte är här i från, men då började han skruva på sig lite besvärat. Det var tydligen ett jobbigt, tidskrävande moment. Ibland blir jag så trött.

• EåN2010

Sundance: säg då bara att okej då sover vi hemma då...

Jag vill bara säga att jag är världens lyckligaste!!!
    Äntligen är jag klart med mina kurser och kan verkligen ta hand om all jul å bröllop... hihi... så himla glad!!! 4 kurser på 10 veckor... suck vad det har varit jobbigt... men äntligen klar... ville bara skriva av mig har ingen hemma nu.. sorry för OT

• pandis81

Grattis,, det var verkligen starkt jobbat.
    Förstår att det har varit tufft..
    Nu får du ta jullov.

EåN2010 skrev 2009-12-10 10:41:33 följande:
    Sundance: säg då bara att okej då sover vi hemma då... Jag vill bara säga att jag är världens lyckligaste!!!Äntligen är jag klart med mina kurser och kan verkligen ta hand om all jul å bröllop... hihi... så himla glad!!! 4 kurser på 10 veckor... suck vad det har varit jobbigt... men äntligen klar... ville bara skriva av mig har ingen hemma nu.. sorry för OT
  • EåN2010

ja!!! jullov!!! det känns bra...

• Blivandefrueriksson

Eån inget är för OT för denna tråden, har du inte lärt dig det

• KatjaB

eån: grattis!

sundance: men kan ni inte ta nån dag som ni åker o tittar på några av hotellen, de visar er säkert rummen om ni frågar.
    Vi bokade ett hotellrum utan att ha sett mer än bilderna på nätet, men jag har hört gott om dem, tänkte att nästa gång vi är borta vid festlokalen så kan vi passa på att både besöka konditoriet, hotellet och cateringen. Ligger en timmes bilresa bort så då får man passa på och planera lite så man slipper åka fram och tillbaka så mycket.

• Sundance

Hemma hos oss kommer min mamma och pappa och moster och mosters man och tre kusiner att bo så där vill vi nog inte tillbringa vår bröllopsnatt . Det är en trea.

Men det löser sig. Han får fixa det.

Grattis till att ha avslutat studierna! Detta kommer att bli en skön jul för dig tror jag .

Har ni bra koll på tårtpriser tjejer? Jag har satt ett pris på 45kr/bit och tyckte det borde vara rimligt men de tre jag än så länge kollat med här i malmö/lund ska ha runt 55kr/bit för en tårta i 3 våningar direkt på varandra. Chokladkaka som botten och mousse-fyllning. Enkel, fyrkantig med marcipan och bara band och levande rosor som dekoration. Får väl fortsätta att leta.

• KatjaB

jag hittade en utnaför stan som tar 18 kr biten, jättebilligt men nu ska vi ju inte vara här så det blir ju en bra bit att frakta tårtan. Det jag hittat hyfsat i närheten av bröllopet ska ha mellan 34-49 kr biten. vissa inkluderar att de levererar tårtan, andra gör det inte.
    Då har vi inte pratat om fyllningar alls än. SÅ det kanske sticker iväg ännu mer. I budgeten har vi satt av 3000 kr för tårtan, så jag hoppas att det inte kostar oss mer och helst mindre

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)