• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • EåN2010

ja men då är du ju klar... :D

• CiaLovesAndreas

Hahah, eller hur!
    Man behöver väl inte mer än det?

Det är nästan lite farligt att läsa här inne. Femtielva saker som man kan ha...nästan hysteriskt.

• Sundance

Fick ett mail från Project Wedding med bilder på tårtor som konditorerna totalmisslyckats med. Där var bilder på hur bruden tänkte sig den och hur den verkligen blivit, och jag säger bara HJÄLP! Vet inte vad jag hade gjort om vår tårta blivit så. Därför är jag lite skeptisk till de allra minsta konditorierna. De som man liksom varken hört bu eller bä om. Samtidigt så kan vi inte betala 50kr/bit. Får bli tårtjakt en heldag tror jag.

• EåN2010

men ofta så har de ju tårtor i butiken redan... så du ser ju redan där på ett hum om hur de är.. och sen kan du ju be att få provsmaka tårtan du ska ha och då ser du ju hur den kommer se ut..
    det gäller nog att man har en ganska bra komunikation med den som ska göra tårtan så man är helt på det klara och sen kolla så personen klarar av att göra en sån tårta som man vill ha...

• KatjaB

ica maxci tar 42 kr biten för bröllopstårta och då är det med vanlig grädd-fyllning om jag fattade det rätt. Vill ha en tårta i tårtställning och då blir det ju dyrare än de billigaste från maxi.

Men nu hittade jag ett företag i västerås som visserligen tar 49 kr biten men de levererar den också och sätter ihop den. Känns som att det kan ändå vara ett bra alternativ, framförallt så ser deras tårtor jättefina ut. Ska kolla lite mer men tror att vi nog får ge minst 39 kr biten.

• Humlan66

men OJ va ni skriver tjejer, här hinner man inte med alls *S*

men det kanske beror på att mina bröllopsplaner ligger lite i skymundan då jag pluggar inför ett stort prov jag har imorgon ,, Håll tummarna för mig tjejer ;)
    Våran bröllopslokal är iaf bokad, men nu har vi ett annat problem istället-- PENGAR , suck.. känns det igen ??

Nu kanske vi inte hinner spara ihop tillräckligt med pengar tills den 21/8 nästa år, men då har vi sagt att vi kör den 14/8 2011 om det skulle hända.Gått alldeles för mycket pengar på sista tiden :(

• Sundance

Usch ja, det där med pengar... Min m2b vill bjuda fler och fler och jag sa att det är ok men då får vi dra ner på standareden för hela kalaset. Vi får inte gå upp mer i budget nu.

• KatjaB

humlan: ja det där med pengar känns ju igen.. vi har gjort upp en plan där jag hoppas att vi fått med allt som har med bröllopet att göra och lägger undan för det varje månad.
    Först i början var vi lite slarviga och unnade oss lite allt möjligt så att vi inte kunde spara så mycket som vi tänkt då, men nu har vi tagit nya tag och är benhårda med bröllopsbudgeten. Den får inte överskridas men hoppas på att komma undan billigare också så man får en slant över till annat också, men det känns ju rätt långt borta nu när allt hela tiden känns som att det blir dyrare.

• Lyckliga013bruden

lycka till på provet i morgon, själv håller jag på med två inlämningsuppgifter till skolan ska vara klara och inlämnade på måndag. Eller jag borde hålla på med dem har inte börjat helt å hållet än, börjat lite och gör en massa annat samtidigt

Jag borde oroa mig för pengar men jag gör det inte av någon anledning. Jag kommer nog göra det snart..........

Ett enkelt spartips som vi kom fram till i en annan tråd eller det kanske var den här tråden. De är att sluta med alla oplanerade småköp an gör. slinker in i affären på väg till/från jobbet för att köpa kaffe, bulle och en tidning. Eller man/jag dyker in i butiken för att handla en liter mjölk och kommer ut med en massa annat man/jag egentligen inte behöver just nu, som de nya spännande kaffesorten, en limpa bröd (fast man har i frysen men orkar inte tina) mm mm.
    Känns det igen?

Humlan66 skrev 2009-12-10 15:29:03 följande:
    men OJ va ni skriver tjejer, här hinner man inte med alls *S* men det kanske beror på att mina bröllopsplaner ligger lite i skymundan då jag pluggar inför ett stort prov jag har imorgon ,, Håll tummarna för mig tjejer ;) Våran bröllopslokal är iaf bokad, men nu har vi ett annat problem istället-- PENGAR , suck.. känns det igen ?? Nu kanske vi inte hinner spara ihop tillräckligt med pengar tills den 21/8 nästa år, men då har vi sagt att vi kör den 14/8 2011 om det skulle hända.Gått alldeles för mycket pengar på sista tiden :(
  • CiaLovesAndreas

Håller tummarna för dig imorgon Humlan! Vad är det för prov?

Ja, det där med ekonomin är ju inte det lättaste. Jag känner att jag inte vill lägga hur mycket som helst på en dag. Vi satsar ju även på att försöka komma iväg på en bröllopsresa och då kostar ju det med.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)