• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • pandis81

idag är jag glad. MIN M2B LAGADE VEGETARISK PAJ.
    SKA TILLÄGGAS ATT HAN ALDRIG LAGAT MAT FÖRR.

Det är alltid jag som lagar mat, men nu när jag jobbar så mycket och även varannan helg så tror jag han har insett att det inte alltid går för mig att laga mat, så nu vill han lära sig. och dagens paj var ett väldigt stort steg framåt.

Jag är så glad, så glad, så glad.

Idag kom han även hem med ett nytt recept som han ville göra. Kycklinggryta.

tihi.

• EåN2010

pandis: vad kul för dig.... det är alltid kul när man slipper laga mat...

• Sundance

Matlagningen har blivit en sjukt irritationsmoment i vardagen för mig. Vet aldrig vad jag ska laga och får ingen hjälp på den fronten från m2b. Han kan inte ens komma på vad han vill äta. "Du har fria händer". Men det är ju just att komma på något som gör att jag blir irriterad. Att laga den är inte så farligt. Så många gånger man ringt och frågat vad han vill ha och han "vet inte". Ofta slutar det med att jag i ren tjurighet och protest bara köper mackor, fil eller soppa, trots att jag vet flera rätter han hade kunnat tänka sig . Jag vet, jag är en hemsk flickvän

• Humlan66
    Sundance skrev 2009-12-08 10:38:44 följande:
    Matlagningen har blivit en sjukt irritationsmoment i vardagen för mig. Vet aldrig vad jag ska laga och får ingen hjälp på den fronten från m2b. Han kan inte ens komma på vad han vill äta. "Du har fria händer". Men det är ju just att komma på något som gör att jag blir irriterad. Att laga den är inte så farligt. Så många gånger man ringt och frågat vad han vill ha och han "vet inte". Ofta slutar det med att jag i ren tjurighet och protest bara köper mackor, fil eller soppa, trots att jag vet flera rätter han hade kunnat tänka sig . Jag vet, jag är en hemsk flickvän
    Amen det där känner man ju igen sig i *L*.fast ibland är det helt blankt i huvet vad man ska hitta på för mat- är jättedålig på det.Lätt att man fastnar och lagat lika rätter hela tiden
  • Humlan66

Måste lätta mitt hjärta med något hemst :( (kortfattat )

Min brorsdotter har blitt misshandlad på vägen hem från skolan av några pojkar. Hon hade ramlat och då fortsatte dom sparka på henne , sen det värsta *skakar på huvet och gråter* .. efter polisen förhört henne så hittar mamman hennes trosor alldeles blodiga . ja ni fattar.. dom hade använt ett föremål . ja det är såå fruktansvärt hemst så jag saknar ORD ( vet inte om det är lämpligt att skriva detta här heller och är inlägget olämpligt så snälla ta bort det )
    Pojkarna har hotat henne så hon vågar inget berätta *snyft*

Vi måste hjälpas åt att få stopp på våldet.. vi VUXNA måste hjälpa barnen vara trygga i skolan

• Sundance

Men snälla nån!!! hade jag haft de vidriga pojkarna här så hade jag tagit den ena och slagit den andra med. Men de som egentligen bär skulden till allt detta är ju deras föräldrar som säkert kommer blunda för allt och förneka när det blir dax för dem att säga sitt. Som du säger... Man vet inte vad man ska säga. Hoppas att hon vågar berätta om vad som egentligen hänt så att de får vad de förtjänar. Och så att de inte gör om det mot någon annan stackars flicka. Hur gammal är hon?

• EåN2010

fan vad hemskt... kan inte ens ana hur jobbigt hon måste ha det nu... och att de hotade henne hon måste ju vara livrädd...
    *sänder en tanke*

• KatjaB

usch vad fruktansvärt! Hoppas hon ändå trots hoten vågar anmäla dem. Genom anmälan finns ju ändå chansen att de åker fast och ingen annan åker ut för samma sak, och hon inte behöver vara rädd för att stöta på dem igen heller.
    Usch, verkligen jättehemskt..

• KatjaB
    Sundance skrev 2009-12-08 10:38:44 följande:
    kanske är rätt bortskämd, eftersom jag jobbar och S är pappaledig så tar han disken varje dag och har nästan varje dag fixat mat när jag kommer hem från jobbet. Jag gjorde samma sak när jag var mammaledig så det var ju rätt naturligt att han gjorde samma sak. Skönt att slippa tänka på när man själv är trött
  • Humlan66

Flickan är 10 år gammal och är ett sk bokstavsbarn.Ibland kan hon gå fram och ställa sig och titta på barn ( folk ) hon inte känner och kanske är det lite provocerande för vissa. i dagens samhälle behövs det ju tyvärr inte så mkt för att utlösa våld

Ja hur stöttar man henne nu då stackars tjej- och min stackars bror

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)