• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • giz83

Jag har beställt papper o å prylar för inbjudningskorten nu!!!!!!!!!!!!!!!! iiiihhhh snart kan jag börja pyssla me de!!!! hihi

o så ska ja skicka iväg lite kort till folk, sånt där save the date....

hihi

känns så konstigt att det börjar närma sig med stormsteg...o saker måste fixas...oj oj oj....

maj2010: va skoj att det börjar hända saker för er också...=) hur lång tid innan måste man skicka in en hindersprövning? och va e de mer för papper som man måste ha?

*kärleken är evig*
  • Sundance

Man fyller väl i hindersprövningspappren och skickar tillbaka och de man sedan får tillbaka är giltiga i 4 månader. De ska man väl ta med till prästen eller förrättaren tror jag.

Åh, har fortfarande inte hört något från eventkillen och kocken . Snart en vecka sedan de var hemma hos oss. Ska gå in och skälla lite på panduro i kväll. Beställde papper för över en månad sedan och de skulle ringa när de kom men har fortfarande inte hört av sig. Visst jag hade kunnat ringa och visst jag hade kunnat gått in själv och frågat men det är lite av en principsak. Nu får de göra ett bra pris till mig på allt det andra jag ska ha. När man jobbar i butik och själv fått höra en massa onödiga utskällningar och tjat om kompensationer för i princip ingenting genom åren, så blir man lätt lite hämndlysten när man själv råkar ut för nåt

• Bettertogether

Jag håller på att stämpla namn och adresser på kuverten... det tar sin tid ;)

• vi är tre

ska börja göra inbjudningar snart. men så blev dottern magsjuk, så vi hinner prata mer innan jag ska sätta igång.
    inte klar med vilka vi ska bjuda än =)
    men bestämt oss för att strunta i midda, tårta och istället sikta in oss på en fest med tilltugg. olika snittar.
    lokalen ska jag boka, veta att den är ledig men den är i minsta laget så jag funderar på ett litet tält utanför så kan man ha bord och stolar där ute och dans och bar inne.
    klänning till dottern är fixad, rea på lindex så de blev ett rigtigt bra pris, men tyvär för stor för henne men de ska jag sy in i sommar.

• EåN2010

Bluebride:var du personlig assistent till din egen mamma?
    det måste ju ha varit jätte tungt... kan bara tänka mig hur de skulle vara...

• EåN2010

Idag ska vi iväg å kolla på ringar igen... och beställa!!!
    känns jätte skönt för då är allt typ bokat å klart..
    nu ska vi bara boka möte med hon som spelar orgel i kyrkan å välja vilka låtar vi ska ha... eller vill ha..

• Sundance

Jag har bestämt mig för att köpa stenarna till min ring från www.diamantia.com. Har pratat med min guldsmed och han var väl varken överförtjust eller helt emot det. Han sa att det är viktigt att stenarna är kalibrerade, men det är de om man köper flera stenar av samma sort. Och så var han lite orolig över att de kunde ha olika nyanser och så i och med att Kaplans är en auktionsfirma, men diamantia har inget med dem att göra på det sättet utan handlar bara med nya stenar. jag menar, diamantia tar 110:-/sten för den sort jag ska ha, och det bästa pris guldsmeden trodde han kunde få fram var 290:-. Ganska stor skillnad.

• Sundance

Glömde säga, jag köper dem, går till honom så han får värdera dem, och om de lever upp till kraven så skickar jag tillbaka dem. Tack och lov för den svenska lagen om internethandel

• Bluebride

Japp, det har jag. Njä, det är värre nu än det var då. Vi hade mest roligt

EåN2010 skrev 2010-01-28 12:59:07 följande:
    Bluebride:var du personlig assistent till din egen mamma? det måste ju ha varit jätte tungt... kan bara tänka mig hur de skulle vara...
  • giz83

sundance: men det låter väl bättre med mer än hälften av priset istället för att betala så mycket...men hru blir det med frakten o sånt då? blir priset samma eller blir det mindre? tänkte ibland tänker man inte på frakten menare ja....vet hur jag själv fungerar hihi

eån: va roligt...jag vill också beställa ringar!!! men jag vill hitta en design som verkligen känns rätt, men kanske är för kräsen eller nått...sen har m2b börjat fråga om jag inte skulle vilja ha en sån där enstensring iaf...för det är verkligen det jag har drömt om förrut, men sen har jag börjat titta på andra och tycker att de är minst lika fina...uss hatar att inte kunna bestämma sig.

hur gjorde ni tjejer? när ni hittade er ring?

*kärleken är evig*
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)