Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ja ha inboxat dej pandis! :)

• Bettertogether

Ikväll kom jag plötsligt på att jag ville ha en virkad sjal att dra över axlarna om det är kallt på bröllopet. så jag googlade fram en passande modell -denna (petronellass.blogg.se/2006/may/monster-pa-sjal.html) - och ringde min mormor ;) Nu återstår bara den största och svåraste frågan... vilken färg ska den vara???? Vitt tycker jag blir lite väl tråkigt, för jag tycker den får synas :) Så brun, grön eller rosa är alternativen... vad tycker ni?

• Bettertogether

loveyoutoo: Det är väl bara att klä ett vanligt diadem med tyg som liknar klänningstyget?! :)

• Bettertogether

Loveyoutoo: fast det gula i temat har vi skippat för länge sedan :/ Därför är alternativen brun (neutralt och dämpat), rosa (som vi har som blickfångsfärg t.ex. i buketten), eller grönt, som är bröllopets huvudsakliga färg.

Jag tänkte ha en rosa väska så då kanske det blir för färgglatt med grönt, tänkte jag :)

• Bettertogether

Tja... grönt känner jag personligen mest för, men jag är rädd att det skulle bli FÖR mycket färger :) brunt eller rosa... rosa eller brunt? På bilden i galleriet är sjalen brunaktig (lila egentligen). Kan det bli för starkt med rosa kanske (eftersom det är ceriserosa vi har)?

• Bettertogether

Åh, de där extrakilona... :( jag ska sluta äta sött tror jag, och börja göra lite extra magövningar på kvällarna ;)

Angående sparandet har vi inte sparat så regelbundet, utan satt undan när vi känt oss rika ;D De senaste månaderna har det bara gått på - på kontot.. men då fick fästmannen väldigt mycket tillbaka på skatten så där blev det mycket +!! :) Men vi ska klara det! :) Jag börjar ju få inkomst fr.o.m. april när jag börjar jobba i blomsterhandel!! :D

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-03-04 21:44:49 följande:
    just ja.. när får man veta vad man får tillbaka på skatten? Jag har slutat äta godis och annat skräp på jobbet, och småäta på kvällarna. I övrigt har vi ätit som vanligtMagövningar skulle behövas däremot, huden är ju inte riktigt lika spänstig som innan man fick barn *ähum*
    Ja eller det var fjolårsskatten jag tänkte på.. :) Annars får man väl veta i april, åtminstone här i Finland :) Jag minns eftersom jag såg annonsen på min brudklänning samma dag som jag fick brevet från skattebyrån, och summan på klänningen och återbäringen var exakt samma för mej ;D
  • Bettertogether

KatjaB: det låter bra! det kan inte misstolkas tycker jag :)

• Bettertogether

Närmare släkt och vänner är bjudna med barn, medan lite mer avlägsna får lämna hem sina. :) Vi skrev bara dem som är bjudna på kuvertet, alltså bara föräldrarnas namn. Så vi hoppas de förstår :)

• Bettertogether

Idag har jag letat efter en rosa handväska i hela grannstaden, men utbudet var magert :/ Vid en stor varuhuskedja hittade jag en, men den fastnade inte direkt... Så nu har jag istället beställt en från ebay, den cgi.ebay.com/SATIN-FUSHIA-PINK-EVENING-BAG-BRIDESMAID-WEDDING-PARTY_W0QQitemZ220512624259QQihZ012QQcategoryZ105523QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26ps%3D63%26clkid%3D8263544350639534109... den räcker till för att ha blodsockermätaren nära till hands ^^

• Bettertogether

EåN: Det låter som att det är samma klass på dina drömmar som på mina ;)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)