• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag har två tatueringar varav en kommer att synas i klänningen men det är min dotters namn och födelsedatum som dock inte är riktigt klar.. men den är ju ändå en del av mig.
    Den andra är i svanken ... ryggtavlan låter verkligen hur fin som helst.. Du måste visa bild sen när den verkligen är klar.

Min sambo vill också göra en stor tatuering, han har en på ryggen som går från skuldra till skuldra. Men den är inte så bred.
    Han vill göra något större med våran dotter. Så det blir säkert nästa gång.

Idag har jag varit ledig efter en jobbig jobb vecka och helg. Jobbar imorgon och på onsdag innan jag har två lediga dagar i jul.
    Så idag passade jag på att träffa min toastmaster och åt lunch tillsammans med henne och deras son. Och så har jag köpt sista julklappen som jag kom på och betalat alla räkningar dom sista för i år.. känns ju lite roligt.

JAG HAR ÄVEN POSTAT VÅRA INBJUDNINGSKORT. .... NU ÄR DET SNART OFFICIELLT.

ÅÅÅÅÅ VAD JAG ÄR SPÄND.

• pandis81

Välkommen alla nya också som har hittat hit, så roligt att vi börjar bli så många nu

• pandis81

ja det är riktigt spännande. är ju bara två månader kvar tills alla ska ha svarat. Så det är verkligen inte lång tid kvar.

sarahkka76 skrev 2009-12-21 21:27:28 följande:
    pandis: åh vad roligt att ha de skickade, spännande!
  • pandis81

Jag postade ju våra inbjudningar igår, och idag så är det i alla fall två stycken som har fått sina vad jag vet om..

Så otroligt roligt, det är verkligen officiellt nu..

• pandis81

vi har också haft en underbar jul,
    fick kläder och pengar till ännu mera kläder för det är faktiskt något som jag har väldigt dåligt om, och jag har rensat min garderob och det finns inte så mycket kvar där inne. Men det är ju samtidigt väldigt roligt att få köpa nytt.

Sen fick jag presentkort på den blomsterbutik som vi kommer använda för brudbukett och corsager till m2b och bestman. (mamma hade frågat vad en corsage kostade och det var 100 kr styck med kalla)

Ameena har ju fått väldigt mycket julklappar som vanligt känns det som, det var både cykel och gitarr med mikrofon stativ. Tror det var det som var favoriterna.

Imorgon är det dags att jobba igen.
    Både 26,27,28:e men sen är jag ledig 29,30,31 och första januari.

Nu är det slutspurt också det är nu bara 4 månader kvar. Usch vad tiden går fort.

• pandis81

Vill bara önska er alla blivande brudar ett gott nytt år.. Ja nu börjar vårat år och det känns väldigt nära nu. det är knappt 4 månader kvar och helt plötsligt så känner jag mig väldigt stressad. Nä nu får vi ta tag i sakerna och se till att det sker lite.

Ni får njuta av sista kvällen på 2009 och med spänning ta steget in i vårat år.

Många nyårs kramar till er alla.

• pandis81

En snabb fråga först..
    om ni har vänner som ska hjälpa er med tex hår,smink,blommor eller vad det nu är.
    Skickar ni ut en inbjudan till dom då???
    Eller kommer ni överrens muntligt.??

Det är nämligen så att idag så tillkänna gav jag på min blogg att jag ska gifta mig i april. Jag har ju inte pratat om det annars förän alla inbjudningar gick ut, och det gjorde dom med julkorten. Så det är folk som redan har hört av sig.

Men så är det vissa som hakar upp sig och jag blir så trött på folk som hela tiden trackar ner eller kommer med elaka och dumma kommentarer.

Den person (min ingifta kusin) alltså inte släkt med henne annars som det inte vore så att hennes pappa gifte sig med min moster. Hon skulle fotografera oss, men jag har inte skickat någon inbjudan till henne för jag trodde att vi hade en muntlig överrens kommelse att hon skulle fotografera oss och är ju självklart då bjuden. Vi har bara pratat om att hon skulle ta våra bröllopsbilder, inte varken innan eller efter (på festen)
    Utan bara porträtt bilderna.

Idag så fick jag ett arg inlägg på min bilddagbok om att hon hon antog att hon inte var bjuden på vårat bröllop och då inte längre skulle fotografera oss för att hon inte hade fått någon inbjudan. Och jag vart ganska paff. för jag hade ju inte direkt räknat med att man skulle skicka till dom som man har som hjälper till runtomkring. ???? Och hon sa även då vi inte hade disskuterat vad hon skulle få i betalt och inte hade fått någon inbjudan så kände hon sig inte välkommen längre.

Nu har jag tröttnat och sagt att jag kan lika gärna skaffa mig någon annan för jag vill inte ha sura människor runt omkring mig på min stora dag.

Så nu står jag utan fotograf, men hellre det än någon som tror att dom kan komma och styra och vara sura över någon jävla inbjudan..

överreagerar jag eller inte ???
    Tycker att det är så dumt att ens skicka något sådant..??

Ni får gärna rätta mig,, men det känns väldigt tråkigt.

(förlåt om det vart långt)

• pandis81

vill också passa på att säga,,
    Humlan klart att du ska vara kvar i tråden.. Jag har i alla fall saknat dig, även om du inte gifter dig i år, så behöver vi i alla fall dina åsikter och dina tankar.

Jag hoppas att erat bröllop kommer att bli eran dröm, (speciellt nu när ni får extra tid att planera på)

självklart så kommer jag höra av mig om det är något som ni kan få använding för..
    något speciellt ni söker..

• pandis81

jag förstår att dom kanske ville ha en inbjudan för att känna sig speciella, men den tanken slog inte mig då..
    vi har ju hela tiden pratat om det så jag trodde att våran muntliga överrenskommelse räckte för henne.

Vi kommer säkert hitta någon annan,
    men henne kommer jag inte ta tillbaka, hon är känd för att vara dramatisk, så den dramatiken vill inte jag ha på min stora dag.
    Trodde hon hade ändrats men tydligen inte.

Tausen skrev 2010-01-02 21:11:48 följande:
    Pandis81: Vad trisst!! Vi kommer att skicka ut inbjudningar även till dem som skall hjälpa till med grejer under dagen. Vi tog förgivet att de trots allt vill ha en riktig inbjudan för att känna sig speciella.Jag tycker trots det att hon överdriver...Tycker att hon borde ha kunnat ställa en enkel fråga först (Är jag bjuden på bröllopet också eller ville ni bara att jag skulle fotografera?) istället för att bli arg. Förstår mig överhuvudtaget inte på människor som blir sura för allt...suck..såna klarar man sig utan!Hoppas att ni hittar nån annan som kan hjälpa er.
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)