• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag var också inne på om man skulle göra ett korsord också.
    Jag har hittat två sidor som man kan göra korsord på.
    MEn det är inte helt enkelt att göra korsord eller bingo och få plats med det på ett avlång smalt festprogram.

Har idag också pratat med solisten i kyrkan och vi kommer att ha två sånger och två psalmer som det ser ut just nu i alla fall, jag ska ju träffa både solisten och prästen när jag åker ner i februari.
    Nu är det dags att åka och jobba.

CeKe skrev 2010-01-13 00:36:33 följande:
    Jag googlade på att göra korsord och hittade en supersida! Nu har jag tappat bort den igen dock... men det är ett tips =)
  • pandis81

Ja det är jättespännande, bra tänkt.
    Vi köpte en som m2b fastnade för direkt. Och så ska vi köpa en till sen. Så att han har två.

Jag satt och tänkte på en sak.
    Jag håller ju på med programmet och har kommit till gästpresentationen och har kommit till pappas sambo jag tycker styvmor låter så hårt och elakt.. Tänker bara på askungens elaka styvmor.
    Vad kan man skriva istället.

Bettertogether skrev 2010-01-14 14:27:53 följande:
    Nu har vi inhandlat en ny kostym åt m2b!! En jättesnygg (och jättedyr!) mörkgrå/svart med svagt kritstrecksränder. Vi tänkte som så, att eftersom min klänning, som ska användas en gång, var så billig... Så får hans kostym, som ska användas MÅNGA gånger, vara lite dyrare. Den slutliga summan för våra kläder blev 600 ? (6000 kr)... Inte SÅ värst dyrt tycker jag :)Är det inte spännande när det händer saker i planeringen?! :D
  • pandis81

Det jag tycker är svårt är eftersom pappas sambo har funnits där så många år av mitt liv, på många sätt och vis eftersom min mamma har varit sjuk under min uppväxt och jag har bott hos pappa.
    Så känns som mer än pappas sambo/fästmö då dom är förlovade men aldrig kommer att gifta sig.
    det var därför jag frågade vad man skulle skriva.

Men det får väl bli fästmö eller förlovad med brudens far.

• pandis81

Fick idag veta att vi har någon att handla alkoholen av.

200 kr/kartong med chilensk rödvin 6 flaskor per kartong.
    150-200 kr/ flak med öl beroende på vad vi väljer för öl

känns helt okej

Fick även tre nya svar idag på gäster som tackar ja.

• pandis81

det e ett chilenskt vin, och det brukar ju vara bra

KatjaB skrev 2010-01-22 20:32:31 följande:
    vad billigt vin ni fått tag på, vad är det för sort? ajajaj.. bet sönder en tand nyss Har en tand som ska rotfyllas och har en provisorisk lagning i under tiden, satt o åt knäckebröd nyss och bet sönder tanden, så att fyllningen sitter kvar men sidan på min tand som är väldigt tunn eftersom de borrat ur, gick sönder. Skit också, nu blir det väl ännu dyrare än det skulle blivit från början.. har som tur är tandläkartid på onsdag, vanlig kontroll. Så jag hoppas på att de kan fixa till det här också då
  • pandis81

nä det vet jag faktiskt inte

KatjaB skrev 2010-01-22 21:27:29 följande:
    ok, tänkte om du visste vad sorten hette
  • pandis81

Våran alkohol har vi fått tag på genom en bekant till en bekant.
    Vi har ganska mycket folk som har bekanta då vi tillhör en innebandyförening. Och då var det en av dom vi umgås mest med, som sa att han hade bekanta som åker ner till tyskland och handlar och lite hade dom hemma och resten skulle dom åka ner och köpa som vi ville ha det var bara att skriva en lista.

Så den listan ska vi skriva.

Idag fick jag reda på att hår och smink för mig och mina två tärnor går på 4000 kr tillsammans. och då gör dom även ordning min mamma som bara ville bli stylad lite. Då hon är super allergisk så är det ingen sminkning på henne.

Det tycker jag låter helt okej måste jag säga. Känns skönt att ha det klart.

giz83 skrev 2010-01-23 21:01:53 följande:
    pandis81: vart har du fått tag på den där billiga alkoholen??? kan du dela med dig av det tipset? vore najs o veta vart man får tag på så bra priser...=)
    katjaB aj aj aj aj jag lider me dig och e glad över att mina tänder *ta i trä* är hela...
    mammab uss då...ska prova skicka igen om de låter bra?
    yatzy86: jag sitter i en liknande sits...min mamma o pappa är skilda och pappa är omgift, nya kvinnan är helt underbar, men jag vet inte om jag tycker att hon ska sitta vid honörs bordet? hans föräldrar är inte skilda och kommer att sitta vid honörsbordet, men ska man sätta pappas nya vid bordet också?
    mamma o pappa bråkar inte och är inte ovänner, men jag vet inte?
    men vad har din m2b sagt om att ha henne vid honörsbordet då? och vad tycker han om henne? kommer de bra överrens? vad har de skapat sig för relation under de åren som hon och hans pappa varit tillsammans?
    men sen har jag funderat mycket på det där med bordsplaceringen...myyycket...
    och jag tror att det enda jag kommit fram till är att barnen ska få ett eget bord och som "duk" ska de få en pappersduk och kritor så de kan rita när de ätit färdigt...låter väl bra va?
    men sen står det still på den fronten.....*suck*
  • pandis81

när har ni sista dagen???
    Vi har sista dagen den 1 februari vi har väl fått in hälften ungefär.

Bluebride skrev 2010-01-23 22:58:59 följande:
    Är det fler som har fått in dåligt med besked, måste alla vänta till sista dagen?
  • pandis81

Bra pris på vad alkohol eller smink och hår.??

På alkoholen så skriver jag samma som jag skrev ovan.

Våran alkohol har vi fått tag på genom en bekant till en bekant.
    Vi har ganska mycket folk som har bekanta då vi tillhör en innebandyförening. Och då var det en av dom vi umgås mest med, som sa att han hade bekanta som åker ner till tyskland och handlar och lite hade dom hemma och resten skulle dom åka ner och köpa som vi ville ha det var bara att skriva en lista.

Och på håret och sminket så är det två personer som kommer hjälpa mig. Håret kommer att göras av en tjej som är kompis till en av mina bästa kompisar i Linköping. Så hon kommer att komma hem till oss och göra ordning håret och sminket kommer att göras av min svägerskas bästa killkompis som är utbildad make upartist. Så priserna är ju lite kompisgrundande..
    Ibland har man tur att folk känner folk

Lyckliga013bruden skrev 2010-01-24 02:24:26 följande:
    Pandis, var har du fått det braiga priset ifrån??KatjaB Har en likadan person i närmaste familjen och jag är lite kluven. En del av mig tycker att personen borde komma ensam och att det känns lite märkligt att ha en 2-3månader gammal flickvän med sig. Medan den andra delen av mig tycker spela roll om personen tar med sig Anita eller Berit vi har ju ändå räknat med att personen tar med sig en flickvän.
  • pandis81

Nä nu var det dags att åka och jobba..
    USCH USCH USCH USCH

hörde ni att jag verkligen inte vill..

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)