Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

otur kanske det inte är... men nerverna?! ;)
    Jag kommer inte att göra min egen brudbukett, för jag vet hur nervös jag är när jag gör någon annans :P
    En klasskompis som gifte sig nu i sommar gjorde inte sin brudbukett, och hon sa att hon aldrig i livet hade haft tålamodet eller tiden att göra den dagen före.

• Bettertogether

Jag kommer nog också vara en jättejobbig kund. Men jag har en av mina floristvänner som jag jobbat mycket med och har känt sedan jag kom in i branchen som ska göra min bukett... Jag känner mej väldigt trygg med henne som florist, för hon och jag har ungefär samma smak så hon vet vad jag gillar :)

• Bettertogether
    Sundance skrev 2009-12-10 14:00:23 följande:
    Fick ett mail från Project Wedding med bilder på tårtor som konditorerna totalmisslyckats med. Där var bilder på hur bruden tänkte sig den och hur den verkligen blivit, och jag säger bara HJÄLP! Vet inte vad jag hade gjort om vår tårta blivit så. Därför är jag lite skeptisk till de allra minsta konditorierna. De som man liksom varken hört bu eller bä om. Samtidigt så kan vi inte betala 50kr/bit. Får bli tårtjakt en heldag tror jag.
    Vill du vidarebefodra mailet? :)
  • Bettertogether
    Sundance skrev 2009-12-11 10:24:37 följande:
    Förresten... Klart att jag kan vidarebefordra mailet Bettertogether. Inboxa mig din mailadress bara så fixar jag det.
    nu har jag inboxat dig!! :)
  • Bettertogether

Min helg kunde inte ha börjat bättre!!!!! :D

Vi fick lägenheten vi ville ha i min hemstad, så nu blir det flytt i januari!!!!!! Jag får äntligen komma HEM till min stad och mitt liv igen!! :D Sambon är nöjd han också!

Och till andra grejer... I skolan gjorde vi hårsmycken en dag denna vecka, så nu överväger jag starkt att göra ett sånt åt mej istället... eller alternativt åt tärnan :) Jag sätter en bild på hårsmycket, samt ett ovanligare brudbukett i luffarslöjdsstomme och ett udda corsage i min blogg. :)

• Bettertogether
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-11 10:48:47 följande:
    vad går du i för spännande rolig skola?Jag får minsann bara rita diagram och räkna pengar (ska bli ekonom)
    Jag blir trädgårdsmästare inom blomster och handel ;) Det är i princip samma som florist som mammab pluggar till :)
  • Bettertogether
    EåN2010 skrev 2009-12-11 11:01:01 följande:
    kan jag få fråga dig en blom fråga? jag kan inget alls om blommor har så kallat inga gröna fingrar..
    Absolut... jag lovar inte att jag kan svara på allt (för det finns ganska mycket att lära sig, så 3 år räcker inte till ;P) .. men jag ska försöka :)
  • Bettertogether
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-11 11:14:07 följande:
    bettertogether: ahh läste att ni gjort hårspännen och fick inte ihop det men det blev mer logiskt när jag läste en gång till. Och såg att de står hårsmycken
    Ah, ja... men det hade inte varit så konstigt om vi gjort hårspännen heller... Det är så mycket mer än blommor vi gör. :) T.ex. luffarslöjd!
  • Bettertogether
    EåN2010 skrev 2009-12-11 11:20:27 följande:
    vanligtvis så brukar jag inte ha blommor hemma men nu är det ju jul så jag tänkte jag skulle prova på det här med att ha julblommor hemma... så jag köpte en sån där röd amaryllis japp... men nu vet jag ju inte när den ska ha vatten och hur mycket... så det börjar se lite ledsen ut och ska den ha kallt eller ljummet vatten? köpte en sån där jag tror det heter julblomma en sån där röd ser ut som om bladen är röda.. ja den sa dem att jag skulle vattna en kaffekopp med vatten var 3:dje dag med kallt vatten men den tappar ju sina blad!!! vad gör jag för fel??!!Förtillfället pluggar jag till undersköterska men sen ska jag bli sköterska.. inte läkare...
    Har du amaryllisen i normal rumstemperatur, tex på köksbordet så som jag har, så behöver man knappt vattna alls :) Den är en tacksam julblomma på det sättet att den inte ska vattnas nästan alls så länge den inte blommar. När den börjar blomma kan man behöva vattna en kaffekopp varannan vecka kanske (HÖGST!). :) Sen om du har en blomma som det kommer flera stänglar på (dedär långa stjälkarna) så kan du skära av en blommande stängel (och sätta ett gummiband längst ner runt stjälken) och sen i vatten :)

Jag gissar att det är en julstjärna den andra du hade?! De är EXTREMT känsliga för drag och kyla, så du ska helst ha den långt inne i rummet och inte vid fönstret, för då kan de tappa bladen. Sen vattnar man kanske inte fullt så ofta som var tredje dag, men det beror också på temperaturen du har i rummet. Det heter att man ska vattna ordentligt när man vattnar och sedan låta jorden torka upp ordentligt innan man vattnar nästa gång. Och med ljummet vatten, alltid!

När vi ändå är inne på julblommor har vi ju också den sista kvar. Hyacinten. Den är den mest tacksamma, för den ska inte vattnas alls! Och den behöver heller inte ha jord för att börja blomma. Det finns speciella hyacintvaser där man sätter en jordfri hyacintplanta. www.happylina.se/images/housedoctor/Be0187_liten.jpg.
    Men också om man har den i jord ska den inte vattnas, för då växer den för snabbt och får en lång ful stjälk.

Hoppas det hjälpte EåN!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)