• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

vad skönt, det känns ju som en vesäntlig del
    Kom förresten på att jag glömt avboka den ena vigselförrättaren eftersom vi bytte stad och kommun för bröllopet.. oops, kanske ska ta o göra det

sarahkka76 skrev 2010-02-03 12:27:26 följande:
    Jisses vad ni hinner skriva! Det verkar som att det rullar på för oss alla jut nu Själv blev jag tilldelad en vf idag, skönt! Nu är det bara att ta kontakt med henne för att diskutera ceremonin. Hoppas hon är flexibel.
  • KatjaB

sundance: om er vigselförrättare inte vill ta nåt bibliskt själv så kan ni ju välja något ur höga visan som någon av era vänner/släktingar kan läsa.

Vi har inte pratat med vår vf än alls, fått ett papper med bekräftelse, namn o nummer. Får ta o ringa någon dag o prata lite med henne

• KatjaB

Vi tyckte att vi bjöd "alla", i princip iallafall, bortsett från alla i min stora släkt men man kommer ju på folk allteftersom eller människor som man lärt känna senare, och det går ju inte..man måste ju tyvärr vara ganska hård med vilka man bjuder och inte.

Berättade väl förut att hon som tackat ja till att vara toastmadame ångrade sig och sen höll på o velade fram o tillbaka. Jag frågade henne rätt ut om vad det var hon ville, bara så jag vet och vi kan planera vidare, och hon fortsatte att krångla, vill vara det men tycker det är jobbigt. Så nu verkar det iallafall lösa sig, tror mina systrar ska vara toastmadames, och så får den andra tjejen bara vara tärna. Hoppas ingen ångrar sig nu igen bara!

• KatjaB

pandis: det beror ju på hur långt det är, men det borde ju inte vara konstigare än att folk har dikter som någon läser högt. Tycker inte det blir för mycket

• KatjaB

maj2010: fin hemsida!

Usch vad irriterad jag blir, vi var ju med i veckorevyn, och den personen som hade hand om ekonomi var bortrest så reportern frågade mig om det var okej att vi köpte biljetter tur o retur till stockholm och så sätter de in summan direkt på vårt konto sen så fort de fått kvittot. och så händer inget! Något som gör mig riktigt irriterad är att jag ska behöva höra av mig och tjata om när de tänkt göra det här, min syrra fyller år och snart är det alla hjärtans dag mm, jag har verkligen ingen lust att behöva sälja fonder, börja vända på kronorna osv för att de håller på och dröjer med det här. Kul att vara med i tidningen, men det var ju inget som var viktigt för oss, mer en kul grej bara. Det här förtar ju det helt klart.

• KatjaB

sarakka: ja, vi har ju redan gjort det så nu väntar vi på att få tillbaka pengarna som verkar ta tid, skrev ett mail till henne nu där jag inte otrevligt men ganska kort förklarade att vi inte hade tänkt ligga ute med dessa pengar om vi fått veta att det skulle ta tid, att det sätter oss i en dum sits. Så jag får se vad hon säger, det måste de ju kunna lösa.

Sundance: kan ni inte vara i festlokalen igen då dagen efter? Vi funderar på att antingen ha brunch på hotellet, men sen tänkte vi att vi säkert har massor med mat kvar från dagen innan. Läste om ett annat bröllop där de gjorde så, så om vi åker dit i tid o röjer lite och har lite frukostprylar också, så borde det ju bli en ganska dignande brunch ändå.. tänkte att man köper baguetter, skinka, lite uppskurna grönsaker, smör, bröd, kokta ägg o juice kanske. Kaffe, thé och en himla massa mat finns ju redan

• KatjaB

Vet ni vad!! Fick ett mail nyss från bröllopsguiden, jag har vunnit ett bostavssmycke (halskedja med hänge i vitt guld o briljanter)!!!!

helt sjukt, jag som inte ens brukar vara med i tävlingar med motiveringen att jag aldrig vinner iallafall www.brollopsguiden.se/utlottning/index.php

• KatjaB

nej den är ju dyrare än ringen tom, haha
    Trodde aldrig att jag skulle vinna! nu får man väl blodad tand o tävlar vart man än kan

maj2010 skrev 2010-02-04 11:52:31 följande:
    Wow, grattis! Det var verkligen ingen dålig vinst!
  • KatjaB

ja, det är ju ungefär så jag brukar tänka, att det inte är nån idé. Undrar hur den ser ut i verkligheten, den ser väldigt gnistrande och bling bling ut på bilden

majsan801 skrev 2010-02-04 12:17:48 följande:
    Gud värde 13200kr det är inte illa. Nej jag bryr mig aldrig om att skicka in nått till tävlingar för jag vinner aldrig. Brukar säga att inte ens vid vinst varje gång vinner jag.
  • KatjaB

inte mig heller.. vanligtvis vill säga.

MrsMuffin skrev 2010-02-04 19:38:22 följande:
    Lillalyckan: Ni kanske kan skicka ut save-the-date-kort?? Typ innan semestrarna skall vara lagda? Sedan kan ni skicka ut inbjudningarna senare. KatjaB: GRATTIS!! Vad coolt att vinna, sånt händer ALDRIG mig hehe.
    Idag ringde konditorn och bokade tid för provsmakning, 20:e mars blir det.. ska blir riktigt kul och hon var så himla gullig i telefon så jag fick jättebra intryck av henne
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)