• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ang. solist mm, har ni kollat folk som går på musikhögskola, utbildar sig till sångpedagoger mm.. ofta gör ju de lite sånt här vid sidan av medan de studerar.. och billigt.
    Min syster tog sånglektioner av en tjej som var under utbildning och hon tog 100 kr per gång

• KatjaB

Pratade med dem som har själva festlokalen vi ska ha, och de ville vara med och bestämma ang. dukning mm om det är så att deras lokaler ska visas i tv.. och jag känner mig lite kluven, visserligen förstår jag att de vill att det ska se fint ut, samtidigt så handlar ju inte bröllopet om deras lokaler utan om vårt bröllop och jag hr ju väldigt klar bild om vad jag vill ha och vad jag inte vill ha. Det är ju liksom inte reklam för dem som vi gör det här, sen är det ju bra för deras business att de ändå får reklam.
    Men vi får se, jag tänker att vi tar ju såklart gärna emot hjälp om de vill hjälpa till, men blir det så att vi inte får ha vad vi vill så kommer jag nog inte känna mig så vansinnigt intresserad av att göra det hela till ett jippo för tv, och inte handla om det vi ville från början.
    har mailat mina inspirationsbilder och tanker så det ska bli intressant att se vad de säger. men jag är ju så dålig förlorare så säger de något negativt blir jag väl sur, heheh.. fortsättning följer

• KatjaB

nej inget än om de andra tävlande

Ja alltså grejen är att det sambons mammas kompis och hon har känt min sambo hela hans liv, så de gjorde ett byte att vi lånar deras lokal gratis mot att sambons band spelar på en av deras fester. Så på det sättet känns det ju lite som att de kanske har nåt att säga till om. Men det känns lite konstigt faktiskt, för ju mer jag tänker på det så tänker jag att de kanske missförstått det hela, det är ju inte så att de hört av sig till oss för att de så gärna vill filma lokalen, utan för att det är vårt bröllop. O då bordet det ju vara mer så att all reklam är bra reklam för dem, speciellt då det inte kostar dem nåt. Men vi får se, de vill kanske bara väl.

EåN2010 skrev 2010-02-10 22:10:16 följande:
    haha... har de överhuvud taget rätt att säga hur eran dukning ska se ut? låter lite vrikat... men okej de får ju gratis reklam de ska väl vara nöjda med det eller ska de ta äran för hela bröllopet? har du fått höra nå om de andra då? de som du kommer "tävla" mot?
  • KatjaB

idag får jag min ring! fick sms-avin nyss o så mailade guldsmeden och frågade om de fick lägga upp bild på den på hemsidan, så vill ni kika på ringen finns den här titanringar.com/index.html (det är bilden på förstasidan som ni ser)
    Roligt att tjuvkika på den innan jag fått den, den ser precis ut som jag ville

• KatjaB

ja det är den i blomman, visst är den fin!

yatsy: jahaa, haha vad kul. Vi frågade hur pass mycket de gör väsen av sig, man vill ju inte att feststämningen blir lite låg för att folk blir nervösa och de skulle bara ta en kort sekvens från vigseln, sen på festen skulle de bara filma de som är med och tävlar, lite på oss som brudpar och vid tillfälle under kvällen så tar de undan bruden o frågar hur man tycker att det gått osv. Skulle någon (vilket vi såklart inte hoppas händes) bli ltie för full eller nåt annat inträffa så klipper de bort det, det ska inte vara sensationer och intriger som i robinson, utan ett familjeprogram och alla ska tycka att det är kul.
    Så efter att ha pratat med dem så tycker vi att det kan vara en kul grej, minnesvärt men inte något som tar över hela dagen. Och om vi dessutom skulle vinna så vore det ju inte fy skam att få åka på lyxsemester ihop

• KatjaB

det är ju bra o boka florist om man vill ha någon särskild eller bor på en mindre ort som inte har så många att tillgå. Blommorna behöver man ju inte välja ut förrän senare, men då har man iallafall bockat av det på listan

• KatjaB

tausen: vad skönt med klänningen! tycker det är lite kul att de gjorde västra räddningsauktionen.. hade det varit min klänning hade jag nog gråtit av lycka!

pandis: kul att sminket blev bra.. visst är det roligt att bli provsminkad! Jag var ju iväg och blev sminkad här innan årsskiftet.. blev så snygg så

Kollade på filmen prinsessa.. sett den? fnissadde gått åt att hon gjorde en dokumentär om bröllop istället

• KatjaB
    Bluebride skrev 2010-02-12 23:58:39 följande:
    Vad var det?
    Hmm.. kanske inte ska förstöra om ni inte sett filmen, men dokumentärfilmaren gör en dokumentär om bröllop, tjejer som drömmer om att bli prinsessor men inser att de aldrig kommer att bli det och det närmaste de någonsin kommer att komma det är sitt eget bröllop, och så får man se en kort trailer med pinsamma klipp från olika bröllop. Det är ju inte det filmen handlar om, men tyckte det var rätt kul
  • KatjaB

gått på bio, finns nu på dvd tror jag. vi gjorde en fuling o laddade hem den :-P

Jag har ju berättat förut om att vi fick en läcka i takfönstret så smältvatten rann in i lägenheten, nu har det blivit ännu värre, så det rinner lite här o var längs ena väggen (från takbjälkarna) i barnens rum. Såklart upptäckte vi det efter att de gått hem för helgen så jour-grabbarna som var här kunde inte göra mer än komma hit och konstatera att det läckte.. jo tack, vi vet!

Så nu har vi fått möblera om barnens rum så sängarna inte blir blöta, det rinner inte massor, men såpass att det blir en liten pöl på golvet på två, tre ställen. Tror de kommer få göra en hel del renoveringar med taket på det här huset.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)