• Tausen

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Pandis81: Vad trisst!!
    Vi kommer att skicka ut inbjudningar även till dem som skall hjälpa till med grejer under dagen. Vi tog förgivet att de trots allt vill ha en riktig inbjudan för att känna sig speciella.
    Jag tycker trots det att hon överdriver...Tycker att hon borde ha kunnat ställa en enkel fråga först (Är jag bjuden på bröllopet också eller ville ni bara att jag skulle fotografera?) istället för att bli arg. Förstår mig överhuvudtaget inte på människor som blir sura för allt...suck..såna klarar man sig utan!
    Hoppas att ni hittar nån annan som kan hjälpa er.

• Tausen

Jobb i dessa tider är svårt... Härligt om du får ett så roligt jobb!! Håller mina tummar med!!

• Tausen

Du får lägga in bild!!

Bettertogether skrev 2010-01-05 13:24:49 följande:
    Tack för alla tummar flickor! :)Idag kommer mitt diadem på posten!! :D Jag fick ett ankomstavi på posten att jag får hämta paketet 16.30 idag!! :D Vi har väntat på att det ska komma sedan vi beställde det i november (!!). Spännande spännande!! :D
  • Tausen

Avundsjuk...här håller jag på för fullt, vilken tid det tar!! Har du bilder på dem?

molnis skrev 2010-01-06 12:10:12 följande:
    Inbjudningarna postade! phu äntligen!=)
  • Tausen

En snabb fråga, tycker ni att det är konstigt att skriva t.ex. sara + respektive på ett inbjudningskort när vi inte vet om hon har nån respektive?
    Problemet är att om hon har det så är den personen välkommen, men om hon inte har det får hon inte ta med nån annan så +en känns fel...

• Tausen

ja tänk om man bara hade kunnat ta det man ville ha utan att tänka på pengarna...vilken dröm :)

molnis skrev 2010-01-09 01:47:24 följande:
    Har lagt in foton på inbjudningarna å webben nu!Fick ringarna idag! Var jätte fina MEN de hade satt texten på fel sida (står kärlek på ovansidan å stenar på kante å kärlek stod på motsatt sida till stenarna istället för samma), hittade i beställningen att jag skrivit rätt så de har gjort fel så får ringa dem på måndag. Löser sig säkert.Fotade ett bröllop för några vänner i nov å hade brudparet här på middag och överlämnade bilder på skivor + två album vi gjort till dem i present. De verkade väldigt nöjda så känns skönt. Är ju ett ansvar det dära. Men man kan få till det helt ok som amatör med ok kamera och kunskaper i bildredigering.Börjar få respons på inbjudningarna nu så är roligt! Hade dock lyckats skicka till två främmande personer som var väldigt förvirrade...pinsamt. Kollade adresser lite väl fort på nätet ;)
  • Tausen

Nej vad synd! och hennes andra kompisar som tom ändrat sitt...så himla typiskt! Hoppas att det ordnar sig.

Sundance skrev 2010-01-10 13:22:42 följande:
    Usch, bakslag på bröllopsfronten. Hade hemma den tjejkompis på middag som, tillsammans med sin sambo, ska vara bartenders på vårt bröllop. Vi träffades för något år sedan och då frågade jag henne och hon blev skitglad. sedan har vi liksom inte suttit ner sedan dess utan bara snicksnackat lite och hälsat och så. Inte direkt pratat om bröllopet så. Och nu visar det sig att hon hela tiden trott att vårt bröllop är den 7/8, som vi ju helst ville haft. Och sedan bokat vi ju slottet i april och då blev det den 14:e och så har vi inte pratat sen dess och nu gifter sig hennes barndomskompis den 14:e. Och de hade lagt sitt den 14:e bara för att hon skulle kunna gå på båda . Men som hon sa; förhoppningsvis blandar jag ihop er så att det är hon som har den 7:e. Hoppas... Vill ju så gärna ha dem där. Och så hade vi ju såklart sparat en del pengar på det också... Att slippa betala bartenders.
  • Tausen

Tror man räknar på 1 glas till förrätt, 2-3 till varmrätt och 1 till efterrätt(ev likör istället då) Är bättre att köpa in för mycket. Kolla med systemet också man brukar kunna få lämna tillbaka oöppnade flaskor efter ett bröllop :)

mammab skrev 2010-01-10 20:55:02 följande:
    Mnja, alltså jag tänkte mer på hur mycket man räknar per person så man vet hur mycket man ska köpa in!
  • Tausen

vi har haft samma virus...tur att min sambo är datanörd :)

Bluebride skrev 2010-01-14 23:37:45 följande:
    Grattis KatjaHär har man suttit halva kvällen för att gubben fått in något falskt antivirusprogram, vilket får vårt riktiga antivirus skrika att vi har massa trojanska hästar. Inget bröllopsplanerande ikväll, är rätt irriterad och arg på skiten så jag sätter mig vid min dator och börjar tänka på annat
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)