• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

hej hej!

Har haft fullt hela dagen idag, var på chokladprovning tidigare idag, riktigt kul att läsa sig mer om olika sorter.
    Köpte några sorter som blev favoriter av det vi testade som vi mumsat på.
    Skulle ha gått på en fest idag också men tyvärr blev barnen magsjuka och många på festen har själva barn, så jag vågade inte åka iväg heller utifall att jag skulle smittat ner andra. Trist dock, hade sett fram emot det. Men det blir väl fler gånger.

jag skulle ringa o kolla för att vara säker, de kanske bara glömt bort det.

• KatjaB

Jag skulle ringa nu, är för otålig för att kunna vänta

• KatjaB

Jag tyckte att bröllopsfotografen var sådär, lite småkul var den ju men han var ju egentligen mest ett svin som inte ens behövde sota för det.. han kom ju bara undan med det.

Vi ska ha ett häfte per person, men det är också för att vi gör dem lite personliga. Sätter filmisar på alla så att alla får en "egen filmstjärna". Använder bara finare papper på fodralet medan resten av häften är i vanligt skrivarpapper

• KatjaB

sundance: jag skulle nog prata med henne/dem om det. säga att ni har ju hunnit ganska långt mer era planer och vill ju ha er valda musik, så ni hoppas på att de inte ska ta samma eftersom de gifter sig innan er, känns ju trist då.
    Jag skulle tro att de ändå förstår, de vill väl inte ha samma som ni heller

• KatjaB

hej, oj vad ni skriver. efter sjuka barn här hemma och lite datorhaveri är jag nu tillbaka

Var på intervju med tv4 idag och det gick nog bra tror jag. Det är dock riktigt svårt att inte råka snegla in i linsen när man vet att man blir filmad, haha
    Men hursomhelst så verkade programmet riktigt trevligt att vad vi fått för uppfattning iallafall och de skulle höra av sig till alla som är aktuella inom tre veckor tror jag.

• KatjaB

lillalyckan: är det matmuffins eller söta muffins du gör?

eån: skönt att ha bordsplacerignen klar, tyckte det tog bra mycket mer tid än vad jag trodde att göra. Nu när den är halvklar så tänkte vi ju ta runda bord istället.. så då får vi börja om. Men, det går nog snabbare nu.

Hur pass hårt håller ni på vett och etikett med vem som ska sitta vart? Tycker att det är svårt att få till den klassiska placeringen av att de som är närmast sitter närmast, när man försöker blanda med folk som de känner och säkert har roligast med till bords också

• KatjaB

vilka idioter de verkar bara på shopinbride.. mailade dem o frågade om pris o så på tärnklänningarna. Har ju tänkt beställa från millys men ville bara se vad skillnaden är i pris. Då skickade jag ju förstås bilden bara för att de skulle kunna ge ett pris. Då lägger de direkt upp klänningen bland sitt sortiment och dessutom verkar vara helt färgblinda som kallar klänningen för "yellow".. jo, den ser ju jävligt yellow ut.
    Nu är ju inte bilden "min", men jag tyckte det var lite väl fräckt. Jag mailade inte för att tipsa om nåt de kan sälja till andra, jag mailade ju o frågade om de kan sy upp en sån klänning till mina tärnor.
    Nu har jag ju inte ett dugg intresse av att beställa från dem, kändes väldigt oseriöst.

• KatjaB

ja, det tyckte jag också. Nu vet jag ju att det är många som köpt utav dem, men de andra jag kollat med har varit mycket mer proffsiga i sin mailkontakt att det känns lite bättre.

• KatjaB

bettertogether: vilken färg känner du mest för?
    Ibland kan det ju vara svårt att hitta rätt nyans av grön, medan rosa och brun kan vara lättare.
    Jag är ju lite rosa utav mig hehe, så jag röstar på rosa

Sambons mamma ringde idag och berättade att vi skulle få maten i bröllopspresent av henne och sambons mormor!
    Vi är väldigt glada här hemma, hade inte alls räknad med något ekonomiskt stöd och det här var ju hur snällt som helst

• KatjaB

man kan ju bli lite mätt på det när det blir konstant planering och inte så mycket annat som händer kanske. Kände själv när jag köpte en bröllopstidning att det kändes lite bortkastat, det är ju lite samma sak i alla tidningar så det blir inte så mycket nytt direkt.

EåN2010 skrev 2010-03-04 07:51:26 följande:
    oj oj oj vad ni skriver... vi kommer inte ha något värdpar... vi har vår toastmaster å sen finns vi de får räcka... börjar tröttna lite på detta bröllop nu... vet inte varför känner bara så..
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)