Bröllop 2010 del 9 (sista året)
finns en annan också som är "min gamla cykel" eller du som har en gammal cykel,... minns inte vad låten heter egentligen men det är också en sån med gästerna involverade i texten.
finns en annan också som är "min gamla cykel" eller du som har en gammal cykel,... minns inte vad låten heter egentligen men det är också en sån med gästerna involverade i texten.
på heddashouse.se (tror det heter så) finns röda superfina träskor.
nja, fast de har remmar runt.. till ett utomhusbröllop så skulle de kunna funka, om man ska gå runt i gräset osv... men det beror ju på vad man är ute efter förstås. Själv vill jag ha dem som vanliga skor till sommaren. Inte bröllopet dock, passar inte in i stilen för vår del.
sajberpillan: härligt att ha så mycket klart!
hur går det för er andra förresten med sparanden inför bröllopet? Är ni redan klara med alla besparingar eller räknar ni med att spara de sista månaderna som är kvar nu också?
ok, du har ingen a-kassa eller annat som du får efter det då?
just ja.. när får man veta vad man får tillbaka på skatten?
Jag har slutat äta godis och annat skräp på jobbet, och småäta på kvällarna. I övrigt har vi ätit som vanligt
Magövningar skulle behövas däremot, huden är ju inte riktigt lika spänstig som innan man fick barn *ähum*
förresten, vi har ju klurat fram och tillbaka på det här med barn på festen. Våra barn är självskrivna, och mina syskonbarn som dessutom är över 10 år, så de är ju rätt stora. Men skulle vi få hur många unga som helst på festen ifall alla tog med sig sina barn, och visst kan barn vara härliga men vi vill inte ha 25 kidz på bröllopet.
Min kusin däremot som är tärna, kommer ju komma hit någon dag innan själva bröllopet, och nu har vi inte pratat om det än men jag kan tänka mig att det är lite svårare och jobbigare för dem som får i så fall vara borta från dottern i flera dagar.
Så i inbjudan, kan man skriva såhär och då innefattar det de barn vi tänkt att är med på festen, medan andra får försöka skaffa barnvakt. Eller låter det dumt?
Vi önskar en barnfri fest
Brudföljets barn och ammande spädbarn är välkomna
ah, just ja.. det var ju det vi gjorde förra året när vi ville se vad återbäringen blev
Vi tänkte först att folk får göra som de vill, men med denna lokal så är det bara ett enda rum, med en trappa dessutom. Hade det funnit möjligheter till ett annat rum med lite film och leksaker mm så hade det varit en annan sak, o sen vet jag ju själv hur trött man är bara efter ett barnkalas på 7 barn.. 25 st skulle få mig smått stressad och trött iallafall, haha. Jag är väl inget dagisfröken material
ser fint ut!
oj, vasd struliga de är. Tycker ofta det är så när man beställt nåt som ska levereras hem att budet strular, kommer helt fel tid, dyker inte upp när de sagt och ringer inte innan. Köpte en ryamatta via postorder ett tag sedan, höll på att få spel innan vi tillslut fick hem mattan. Hade det varit ringen vet jag inte hur sönderstressad jag hade varit innan jag fått den.
sundance: jag det var ju lite löjligt snålt att ge 24 kr rabatt när du handlat för så mycket. Då kunde de lika gärna ha låtit bli.
nu vet jag inte vad era gäster har för budget o så, men min syster o hennes sambo skaffade en barnvakt som fick följa med. Det var i en annan stad och hon ammade annars, men de ville ändå passa på att vara lite lediga. Så barnvakten hängde på och de sov alla över på hotell. eftersom det var helt i anslutning till festen så kunde hon smyga iväg och kolla läget när det behövdes. Barnvakten var alltså inte på festen utan hade hand om sonen, gick runt lite i omgivnignarna, kollade på tv på hotellrummet osv.
Men det är klart, då ska de ju dels ha en barnvakt o dels vilja lägga ut de pengarna också.
om ni ska vara utomhus kanske någon fällbar stol till de äldsta gästerna om ni inte tänkt ha stolar till alla förstås.
Fått en avi med posten idag, det är antingen rosbladen till inbjudningarna eller simons hatt. Vi köpte ju en men jag råkade måtta fel, så då fick vi sälja den och köpa en ny.