• molnis

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Katja b: hehe fattade inte först va du fick det ifrån att ja ej skulle ha klänningen. Men antar att det var mitt svamel om bakelser:) de va tårtbakelser ja hittat prickiga! Vi hade tänk ha passionsfrukt från Ica men blev nu osäker. Klänning e ja 1000000% säker på :)

sarahkk76 - tack! gjorde i flash för orka ej koda.

• molnis

Oj sorry hade Nesser sparat på telefonen så kom visst igen

• molnis

Ok messet skulle de vara. :)

vi har valt att ej bjuda arbkompisar för att dra gränsen nånstans å vi ej umgås mycket alls utanför jobbet. Men e ju rätt tajta med några på jobbet men menbhoppas de fattar. Men ja hoppas att några vill komma på vigseln som jag nämnt lite att man mer än gärna får bara man meddelar för vi sätter upp stolarna själva å så.

Vart i Ullared å hittade äntligen Rosa blockljus i rätt storlek till våra lyktor! Köpte även grejer till toakorgar å lite sånt så nu e de med gjort!

• molnis

Första glimten av bilderna vår fotograf tog i går!!! Gillar hennes stil massa så ska bli så kul att se bröllopsbilderna sedan!

Lite ovant att vara framför kameran också så var bra att vänja sig lite.
    camillasundberg.net/

• molnis

Roligt då kanske jag kikat runt på deras bilder med=)

mammab skrev 2010-02-07 22:46:05 följande:
    Kul, en kompis till mig hade henne som fotograf på sitt bröllop!
  • molnis

Fick min "hårgrej" igår!! Jätte nöjd!! Visade bild på klänning och berättade lite mina tankar och resultat blev precis rätt (hade inte haft en klar bild i huvudet av den innan men om jag haft hade den nog vart som den blev=)) (la upp bild i galleriet) Gjorde den på Prickigkatt om det finns andra gbgare här.

Har bestämt oss att byta bakelser för hittat så himla söta och goda på annat ställe (tog en bild å la upp) de passar temat så himla mycket bättre med. Kostar dock några kronor mer än dem vi tänk. Men ska även ringa å prata med bageriet för vi har bara köpt dem på café och dom gjorde ej dem där.

Sytt dukar med så nu känns det som de lite större sakerna är borta, dags att ta tag i vigsel och fest ordentligt nu. Ska träffa vigselförättaren i veckan så berättar de tankar vi har så hoppas vi att han kan ge oss lite idéer med som vi kan ta med oss.

Vi ska föresten inte dansa vals utan bara köra en liten lugn tryckare eller liknande som vår första dans sm gifta. Har en låt som vi gillar som jag läst att andra haft här på bt under vigseln osv. Texten är ju kärlek men antyder att man är isär..men kanske man inte tänker på?

• molnis

Det är vagabond! så inget svårt att hitta=) Köpte dem på deras hemsida för orkade ej invänta att butikerna skulle ta in dem (inte alla som tar in dem heller) kostade 39 kr extra för portot å tog två dagar att få hem. Jag provade dem i annan färg i butik för att vara säker på storleken.

Vagabond har massa nya fina vårskor på sin site nu=)

AK2010 skrev 2010-02-14 20:41:44 följande:
    Molnis: supersnygga skor....söker själv nåt liknande. Sköna OCH snygga skor - kan det bli bättre ;)! Var har du shoppat dem??
  • molnis

Fick tips av Tausen här att de nu säljer MIN klänning på en site

www.shopindream.com/product-8449.html

Mailat milly å frågat men e ju kina de finns ju ingen copyright direkt. Stör mig lite men finns ju inget att göra och är ju kul att de gillar den. Tycker bara de satt lite väl lågt pris ;)

Fick min ring igår som de nu gjort om eftersom de gjort fel och de sa först att de ej gick å få den så jag ville men efter dom å min kille klurat lite så löste dom det=) Jätte fin!

• molnis

Jo gjorde ju skisser å sedan visade ett antal bilder för inspiration osv å sedan kom dom ju med idéer så e väl så som många gör. Men lite tråkigt när de bara slänger ut den så ..

Kan inte hjälpa att det stör mig men men som sagt kul att folk gillar.. sedan att jag lagt tid å pengar för att andra sedan bara kan köpa den apbilligt e ju annan sak ;)

Någon som vet om den här sidan har med milly att göra?

• molnis

Nej som sagt e ju det dom gör och e ju det VI gillar på ett sätt med priser. Men ska försöka få dem döpa den till molnis nu ;)

KatjaB skrev 2010-02-18 11:33:49 följande:
    maj: ja jagvet.. tänkte ha ljusrosa rosblad som inte färgar lika mycket som röda. Eller så har vi frystorkade rosblad som sägs att de inte färgar alls. Men det löser sig.. de ska ju inte gno in dem utan bara kasta lite tjusigt tänkte jag Alternativet är bubblor, o det kan ju ge fläckar det medmolnis: jasså där ser man, fast samtidigt så blir man kanske inte så förvånad eftersom de snor bilder från stora designers också. men att de tar bilder från andra kinasajter visste jag inte. Som kund får man ju uppfattnignen av att det är DE som har gjort klänningen i sin fabrik. Det du kan göra är ju att skriva ett mail och förklara att de bryter mot upphovsrätten, att det är din design och de inte har din tillåtelse att stjäla bilderna. Sen får du se vad de svarar, kanske bara skiter de i det. Tror inte att Milly har något med dem att göra dock, de skickar ju bara bilder o klänningar som de själva syr upp till mellanhänder i sverige typ, inte till andra kinaföretag om jag fattat det rätt.
  • molnis

Vi ska med ha rosblad (färska i olika färger om vi nu får tag i och bubblor. Men läst att rosbladen ska kastas från sidan framför brudparet för finast bilder så får se om de som delar ut kan styra upp detta ;)

Ska nog ha dem i en korg så får man ta i handen så de håller sig tänkte vi.

• molnis

tror jag med å som sagt vi har bubblor också som backup=)

• molnis

Shopindream hade fått bilderna av någon som ville göra klänningen. Vilket bara är smickrande och bra. MEN att de sedan la upp bilder på min klänning från Milly kändes fel. De skulle ta bort den så får se vad som händer.

Vill ju hellre att Milly lägger upp den som har gjort den..

Träffade vigselförättaren igår. Kändes bra..men vi har ej så mycket tankar men han sa att han skulle skriva ihop ett körschema som han brukar göra och maila över. Han ville läsa måhända i allafall och sedan prata lite om platsen osv. Han gör bara några vigslar per år och vill bara göra sådana här lite längre personliga cermonier så känns ju bra.

Pratade lite om löften å vi har ju inte tänkt att ha det men ska kanske kika igen...e så svårt skulle vilja se någons bara för lite se förslag..om någon vill inboxa hade det vart toppen=)

Men vi e kanske för fega för att ha det.

Beställt prickiga bakelsen nu=))

Å har även fixat alkohol från tyskland, bara bubblet kvar men köper vi på systemet.. + whiskey men det tar en kompis till min kille som bor i hamburg med sig när han kommer hit.

Solist är fortf det stora, men tror vi får lite besked i helgen *hoppas*

• molnis

Här har man nu mindre än 2 månader!! kan ej fatta det

Katja B - Jo exakt var mest det som var grejen att de var fabriksbilder från milly de använde.

• molnis

Katja B: Är det den fina rosa i ditt galleri som det kanske inte blir? Den e så fin!!

Tog kort på ringen=) Grejen var att de sa att texten inte gick å ha på samma sida som stenarna för de brukar banka i texten sist men nu gjorde dom det först och någon extra slipning. Så skönt när det går att lösa som man vill! Titanringar.com har vart super med både vigsel å förlovning=)

Min killes ring är blank med också ordet kärlek på, blev riktigt bra den med! Glad att han bestämde sig för att köra på två ringar

• molnis

Tack, du var uppe tidigt:) lycka att med pysslandet

sarahkka76 skrev 2010-02-20 05:53:21 följande:
    molnis: ringarna är jätte fina katja: hänger på sajberpillans råd där ang klänning och frisyr.Idag ska det pysslas med inbjudningskorten
  • molnis

Jobbar massa nu så hinner ej mycket annat men har fått hem saker från etsy=) En bolero som jag å min kompis/tärna köpte varsin av. Mest för vi ville ha dem allmänt men även att jag ev har den om den funkar med klänningen att dra på om de blir kyligt. eller att andra tärnan lånar min å att dom har dem.. vi ska testa lite..himla fina. Sedan har tärnorna köpt en blomma till klänningarna hatt ha midjan så ska bli kul att se, de var också väldigt fina. Allt jag köpt via etsy har vart så fint inslaget osv känns så kul att få hem sakerna då=)la upp i bilder

Fina kort Sarahkka76!

• molnis

åå de e en härlig känsla=) hunnit prova än??

EåN2010 skrev 2010-02-23 22:30:23 följande:
    nu har jag min klänning hemma!!!!!!!!!!!!! hur glad som helst!!!
  • molnis

suttit med bordsplacering idag, riiiiiiktigt svårt. Vilket pusslande=) Har ni några tips på nån stratergi man kan köra? vi parade ihop alla två å två så de helst kände varandra hyffsat sedan placerade vi ut dessa på borden typ..blev rätt ok till slut. Vet ej om det är klart dock eller om man kör nån vända till.

• molnis

Vår osa dag är med 1 mars och har fått in från alla utom en familj. Fast de flesta har sagt till oss att de kommer när vi träffats osv och några har osat mer formellt till vår mail.

Sitter med festhäftet nu. Knåpar på men fått ihop en del. Vi har tänkt att man delar ett häfte på två. Vilket vi hoppas för alla samman lite + att vi gör hälften så många. Vissa vill ju gärna ta med sig ett häfte hem men känns som de som vill det kan göra det även om de bara är till hälften för långt från alla som brukar göra det.

Hur gör ni, är det ett häfte var?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)